به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۴۹۷۲۴

بگوویچ: برگشتن برانکو اشتباه بزرگی بود

بگوویچ: برگشتن برانکو اشتباه بزرگی بود
گروه ورزشی:سرمربی سابق پرسپولیس و هموطن برانکو ایوانکوویچ نظر جالبی درباره شرایط امروز باشگاه دارد.
وینکو بیست سال پیش سرمربی پرسپولیس پرستاره ای شد که نتوانست از پس موفق کردن آن بر بیاید. این مربی که بعدها بعنوان دستیار یحیی هم روی نیمکت سرخها نشسته کاملا به شاگرد سابقش اعتقاد دارد و حتی آمدن برانکو به تهران را نفی می کند.

در رابطه با اتفاقاتی که در این مدت برای یحیی رخ داد چه نظری دارید؟
به نظر من یحیی گل‌محمدی همه فاکتورهای لازم در پرسپولیس را داشت؛ مربی‌ای که از دیسیپلین خیلی بالایی برخوردار است و به عنوان یک مربی موفق شد تمام عناوین موجود در فوتبال ایران را کسب کند. نمی‌دانم واقعاً از یحیی چه می‌خواستند که یحیی نتوانست. در حال حاضر هم پرسپولیس فقط دو امتیاز با صدر فاصله دارد که اصلاً فاصله زیادی نیست .

اما یحیی از مدت‌ها پیش بر سر موارد دیگری با مدیرعامل باشگاه مشکل داشت که در نهایت برآورده نشدن آنها موجب استعفا و کناره‌گیری یحیی شده؟
خواسته‌های یحیی کاملاً منطقی است و اصلاً اگر گواردیولا هم باشی باید بازیکن جدید جذب کنی و بدون ابزار بهترین مربی هم نمی‌تواند کارش را انجام دهد، به همین دلیل خواسته یحیی کاملاً منطقی بوده و مدیر عامل پرسپولیس کوتاهی داشته، به همین دلیل یحیی ناراحت شده و قصد ترک پرسپولیس را دارد. اما من از یحیی می‌خواهم که بماند و باز هم برای تیمش موفقیت کسب کند چون هیچ‌کس برای پرسپولیس بهتر از یحیی نمی‌شود.

اما گروهی از هواداران پرسپولیس از نتیجه نگرفتن پرسپولیس در آسیا خیلی ناراحت شدند و یکی از دلایلی که روی یحیی فشارها را زیاد کرد همین مسأله بود!
من فکر کنم توقع موفقیت در آسیا و قهرمانی از تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس، وقتی یحیی بازیکن خوب به اندازه کافی ندارد از او انتظار زیادی است و وقتی پرسپولیس با تیمی بازی می‌کند که بروزوویچ و رونالدو و مانه و کلی ستاره دیگر دارد عملاً قادر نخواهد بود موفق عمل کند و با وضعیتی که تیم‌های ایرانی در قیاس با تیم‌های عربستانی و بقیه تیم‌های پیشرفته آسیا دارند عملاً تا ده سال دیگر هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نخواهند شد، به همین دلیل هم توقع موفقیت در آسیا با توجه به تفاوت تیم‌های عربی و شرق آسیا اصلاً از یحیی و بقیه مربیان ایرانی معقول و منطقی نیست، پس هواداران نباید یحیی را به خاطر نتیجه نگرفتن در آسیا تنبیه کرده و از او نارحت شوند چون به هر حال او برای پرسپولیس کارهای بزرگی کرده و هر چه جام در ایران بوده را برای پرسپولیس به دست آورده، به همین دلیل اگر یحیی بماند او باز هم قادر است پرچم پرسپولیس را بالا نگه دارد و امیدواریم این اشتباه بزرگ از سوی باشگاه پرسپولیس سر نزند که یحیی را به راحتی از دست بدهند.

اما او با پرسپولیس فسخ کرد.
من حرفم را قاطعانه زدم و به شما گفتم از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه باشگاه پرسپولیس است و اگر هر کسی از باشگاه برود یحیی نباید از پرسپولیس برود و حرف آخرم هم در این رابطه این مسأله بود که یحیی باید بماند و با مدیرعامل باشگاه بر سر خواسته‌های بحق خودش بجنگد و مدیرعامل را مجاب سازد که بازیکنان مدنظر او را بخرد و نیمکت پرسپولیس را از حضور خودش محروم نکند چون به نظرم حتماً هواداران پرسپولیس اگر یحیی جدا شود حسرت جدایی او را خواهند خورد.

اما الان بحث حضور برانکو به نظر جدی شده، با وجود این به نظرتان نباید از یحیی گذر کرد؟
برانکو هموطن خوب من است که واقعاً به عنوان یک مربی و هموطن احترام زیادی برای او قائل هستم و کارش را هم خیلی قبول دارم اما به نظرم برگشتن برانکو به پرسپولیس اشتباهی بزرگ است چون وقتی فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که برانکو قبلاً پرسپولیس را به عنوان قهرمانی رسانده و اگر برانکو باز هم این عنوان را برای پرسپولیس کسب کند به نظرم ارزش زیادی ندارد.

اما گفته می‌شود گزینه اصلی پرسپولیس، برانکو است؟
هر کس اختیار خودش را دارد و می‌تواند بهترین تصمیم را در خصوص خودش بگیرد اما من جای برانکو بودم به پرسپولیس برنمی‌گشتم چون این مربی نمی‌تواند بیشتر از عناوینی که در گذشته برای پرسپولیس کسب کرده را مجدداً به دست بیاورد، که این مهم فکر می‌کنم برای خود برانکو و شاید هواداران هم خیلی جذاب نباشد.

از پرسپولیس جدا شویم و به تیم ملی بپردازیم. به نظرتان تیم ملی ایران چقدر شانس موفقیت دارد؟
به نظرم تیم ملی ایران از بازیکنان خوبی بهره می‌برد؛ بازیکنانی که توانایی کارهای بزرگی را هم دارند. به نظرم تیم ملی ایران در خط حمله بازیکنان بهتری دارد، بازیکنانی که واقعاً در سطح بالایی بازی کرده‌اند و قادر هستند از هر دفاعی بگذرند اما به هر حال این مسأله هم در تیم ملی ایران وجود دارد که به همان اندازه که خط حمله زهرداری دارد، در خط دفاعی ضعف دارد که باید برای این مسأله فکر اساسی شود.

در خصوص تیم ملی ایران و شانس موفقیتش چه صحبتی دارید؟
به نظرم تیم ملی ایران قادر است که به جمع چهار تیم برتر آسیا راه پیدا کند و در مرحله نیمه نهایی شانسش را امتحان کند اما برای بازی در رده‌های بالا و فینال شانسی برای ایران قائل نیستم.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: برانکو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها