به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۵۰۵۲۵

چاقو‌ها برای نیکی هیلی بیرون می‌آیند

چاقو‌ها برای نیکی هیلی بیرون می‌آیند
گروه بین الملل: با هر معیار عینی سال ۲۰۲۴ شروع بسیار خوبی برای نیکی هیلی بوده است. فرماندار سابق کارولینای جنوبی و یکی از اعضای کابینه دولت ترامپ به طور پیوسته در نظرسنجی‌های مقدماتی جمهوری خواهان با نتایج خوبی مواجه بوده است. این وضعیت به جمع آوری کمک مالی توسط کارزار انتخاباتی او نیز کمک کرده است. با این وجود، با تشدید شتاب هیلی در صعود به سوی انتخاب به عنوان نامزد نهایی جمهوری خواهان چه از نظر روایی و چه در عرصه میدانی سطح رصد فعالیت‌های او و کارزارش و زیر ذره بین رفتن آنان نیز افزایش می‌یابد.
به گزارش فرارو به نقل از ویک، با توجه به توانایی بالقوه نیکی هیلی در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و پیشتاز اصلی حزب در حال حاضر هیلی به طور فزاینده‌ای به هدفی برای حمله سایر گروه‌های جمهوری خواه تبدیل شده که مشتاق هستند جلوی صعودش را گرفته و یا از او پیشی بگیرند. او اکنون در سایه رقابت‌های انتخاباتی در آیووا و مقدماتی نیوهمپشایر با یک آزمون سیاسی روبرو می‌شود. آیا او برای زنده ماندن در برابر هجوم مخالفان به دلیل پیشروی اش در نظرسنجی‌ها آماده است؟ و اگر چنین است آیا نیکی هیلی واقعا می‌تواند تا نشستن بر روی صندلی کاخ سفید پیش برود؟
"رند پل" سناتور جمهوری خواه از کنتاکی اخیرا در توئیتر با حمله به کارزار انتخاباتی هیلی نوشت:"نمی توانم ببینم چگونه هر لیبرتارین یا کانسرواتیو (محافظه کار) متفکر یا آگاهی باید به "هیلی" رای دهد". سپس او با انتشار لینکی دنبال کنندگان اش را به وب سایتی ضد هیلی با عنوان "نیکی هرگز" هدایت کرد.
هم چنین، سرمقاله روزنامه "ول استریت ژورنال" نیز چرخش ترامپ از حمله به "ران دیسانتیس" به سوی نیکی هیلی اشاره کرده و آن را یک چرخش قابل توجه دانسته و اشاره کرده که به نظر می‌رسد ترامپ می‌ترسد که هیلی به بدیل واقعی او تبدیل شود.
شبکه خبری "سی ان ان" نیز اشاره کرده که ترامپ به طور خاص به هیلی به دلیل رویکردش در قبال موضوع تامین خدمات اجتماعی حمله کرده در حالی که پیش‌تر از این موضوع برای حمله به دیسانتیس استفاده کرد. آن شبکه خبری می‌نویسد: "اکنون ترامپ از این موضوع استفاده می‌کند تا "تحرک هیلی را در روز‌های پایانی پیش از آغاز رای گیری کاهش دهد".
هم چنین، روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی به ادعای نادرست و نژادپرستانه ترامپ در قبال هیلی با این مضمون که او شهروند امریکا محسوب نمی‌شود اشاره کرده است. ترامپ پیش‌تر ادعای مشابهی را علیه باراک اوباما رئیس جمهور سابق و کامالا هریس معاون فعلی رئیس جمهور امریکا و هم چنین تد کروز سناتور تگزاس مطرح کرده بود. ترامپ اخیرا مدعی شده که والدین هیلی در زمان تولد او در سال ۱۹۷۲ میلادی شهروند ایالات متحده نبودند.
برخی از برجسته‌ترین متحدان ترامپ از این نیز فراتر رفته اند. "لورا لومر" نامزد سابق جمهوری خواه کنگره هیلی را به توطئه برای دستکاری یک جبهه هوای سرد (کولاک) در غرب میانه برای آسیب رساندن به ترامپ در انتخابات آیوووا متهم کرده است.
همزمان با افزایش حملات علیه نیکی هیلی در آستانه نزدیک شدن جمهوری خواهان به انتخابات در آیووا و نیوهمپشایر تحلیلی پخش شده در شبکه خبری "ای بی سی" نشان می‌دهند که موقعیت هیلی در میان مسیحیان انجیلی (اونجلیکال) ضعیف است.
آن شبکه خبری از این موقعیت نزد اونجلیکال‌ها به مثابه یک دام احتمالی یاد کرده با توجه به این که آنان در آیووا از نفوذ قابل توجهی برخوردار هستند. در نهایت، آن که نشریه پولیتیکو" گزارش داده که قرار گرفتن هیلی در رتبه سوم پس از دیسانتیس در آیووا باعث کاهش تحرک او در نیوهمپشایر و در کارولینای جنوبی می‌شود جایی که ترامپ نزدیک به ۳۰ امتیاز جلوتر است.
برچسب ها: نیكی هیلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها