به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۵۱۲۶۵

حمل خودرو با قطار در چه شرایطی و در کدام قطارها امکان‌پذیر است؟

گروه کسب و کار:
حمل خودرو با قطار در چه شرایطی و در کدام قطارها امکان‌پذیر است؟
یکی از بهترین بلیط‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بلیط قطار فدک است که امکانات مختلفی را به مسافران خود عرضه می‌کند. امکان حمل خودرو با قطار خدمتی دیگر از شرکت‌های ریلی و یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند از سفر لذت ببرند و در مقصد به راحتی از خودروی شخصی خود استفاده کنند؛ اما کدام شرکت‌های حمل‌ونقل این خدمت را ارائه می‌دهند؟ شرایط استفاده از این خدمات چیست؟ قیمت بلیط‌ها به چه نحوی تعیین می‌شود؟ در ادامه مطلب نکات بیشتری را در این خصوص ارائه می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

حمل خودرو با قطار
یکی‌دیگر از خدمات بی‌نظیر شرکت‌های ریلی امکان حمل خودرو یا موتورسیکلت با قطار است. درحال‌حاضر تهران، اهواز، بندرعباس، تبریز، یزد، مشهد، اصفهان، کرمان، زاهدان و شیراز ازجمله شهرهایی هستند که می‌توان خودرو را از مبدأ به مقصد آن‌ها یا بالعکس جابه‌جا کرد. برای حمل خودرو با قطار باید بلیط حمل مخصوص خودرو را خریداری کنید. این بلیط مشابه بلیط معمولی قطار است و می‌توانید آن را به صورت حضوری یا آنلاین و با هزینه مناسب و ایمنی بالا تهیه و خودرو خود را در مقصد تحویل بگیرید.
توجه داشته باشید که این روش حمل‌و‌نقل، به‌عنوان یک گزینه موثر و مقرون به صرفه، موجب کاهش ترافیک جاده‌ای و زیان‌های محیطی مانند آلودگی هوا نیز می‌شود. بحث امنیت و کاهش خطرات مرتبط با رانندگی در جاده‌ها از دیگر مزایای حمل خودرو با قطار است. با خرید بلیط حمل قطار می‌توانید به بهترین نحو از سفر و معاشرت با دوستان و خانواده لذت ببرید و درمقصد نیز خودرو خود را به‌صورت صحیح و سالم تحویل بگیرید؛ دراین‌صورت حتی نیازی به استفاده از وسایل نقلیه همچون مترو، تاکسی یا اتوبوس در مقصد نخواهید داشت.



حمل خودرو با کدام قطارها امکان‌پذیر است؟
همانطور که می‌دانید، شرکت‌های ریلی زیادی در ایران فعالیت می‌کنند که ازجمله بهترین آن می‌توان به قطارهای فدک اشاره کرد. بااینکه با خرید بلیط قطار فدک تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سفر در انتظار شما خواهد بود؛ اما باید بدانید که در‌حال.حاضر تنها شرکت رجا امکان حمل خودرو با قطار را فراهم ساخته است.
ازآنجایی‌که برخورداری از بهترین امکانات در طول سفر اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود که بلیط قطار فدک را برای سفر خود انتخاب و خریداری کنید و کار حمل خودرو را برعهده شرکت رجا بسپارید. توصیه می‌شود که برای جلوگیری از پیش‌آمد مشکلات احتمالی حداقل 10 روز قبل بلیط قطار حمل خودرو و سفر خود را رزرو کنید تا برای تحویل یا دریافت آن دچار مشکل نشوید.

شرایط تحویل خودرو و موتور سیکلت در مبدأ
اولین قدم بعد از خرید بلیط برنامه‌ریزی برای تحویل خودرو یا موتور سیکلت به قطار است. توصیه می‌شود که انجام این کار را به ساعات نزدیک حرکت واگذار نکنید و برنامه‌ریزی مناسبی برای این کار داشته باشید. اگر ساعت حرکت قطار عصر است، از 8 صبح می‌توانید برای تحویل خودرو اقدام کنید؛ اما اگر ساعت حرکت صبح زود است، از روز قبل خودرو خود را تحویل دهید. نکات دیگری نیز در این رابطه وجود دارند که توجه به آن‌ها بسیار الزامیست. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

•    اطمینان حاصل کنید که باتری خودرو سالم باشد.
•    برای حفظ ایمنی در طول مسیر حداکثر یک چهارم ظرفیت باک بنزین را پر نمایید.
•    خودروهای دوگانه‌سوز باید بدون سوخت باشند و نیاز به تأییدیه معاینه فنی دارند؛ همچنین کپسول گاز خودرو نباید هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی داشته باشد.
•    داخل خودرو هیچ وسیله اضافی به‌جز جک و زاپاس نباشد.
•    ارتفاع خودرو نباید از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن از ۱۸۰ سانتی‌متر بیشتر باشد.
•    درصورتی‌که خودرو به یک سازمان خاص تعلق دارد، برای حمل آن با قطار، نیاز به داشتن تاییدیه از همان سازمان است.
•    برای انتقال خودروهای سیاسی تحویل معرفی‌نامه قانونی از سفارت مرتبط لازم و ضروریست.
•    برای انتقال خودروهای خارجی لازم به تحویل برگ سبز گمرکی است.
•    برای حمل خودروهای گذر به مهلت عبور و مرور آن‌ها توجه کنید و درنظر داشته باشید که بلیط با شماره پلاک گذر موقت صادر شود.
•    جهت حمل خودروهای بدون پلاک و صفرکیلومتر لازم است که شش رقم آخر شماره شاسی خودرو و برگه فروش را ارائه نمایید.



شرایط تحویل‌گرفتن خودرو در مقصد
تحویل خودرو در مقصد در ساعات خاصی صورت می‌گیرد و با تأخیر احتمالی همراه است. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌شود که ابتدا با ایستگاه ریلی تماس بگیرید و زمان مناسب تحویل خودرو یا موتور سیکلت را هماهنگ کنید. درنظر داشته باشید که خودرو تنها به شخصی تحویل داده می‌شود که نام وی در بارنامه ثبت شده باشد؛ همچنین ارائه مدارک خودرو و کارت شناسایی نیز الزامیست.
به این مورد نیز توجه داشته باشید که در‌صورت عدم حضور در بازه زمانی تعیین شده برای تحویل خودرو، به‌مدت ۲۴ ساعت رایگان در پارکینگ نگهداری می‌شود؛ پس از این مدت هر ۱ ساعت اضافی با نرخ تعرفه پارکینگ محاسبه و این مبلغ هنگام تحویل خودرو از شما دریافت خواهد شد. لازم‌به‌ذکر است که اگر شرکت ریلی خودرو را در زمان مقرر تحویل ندهد، بر اساس هر ۲۴ ساعت تاخیر، ۵۰ درصد مبلغ کرایه به شما تعلق می‌گیرد. در صورت تأخیر بیش از ۲۴ ساعت نیز می‌توانید کل مبلغ کرایه را دریافت کنید.

قیمت خرید بلیط حمل خودرو
بلیط حمل خودرو همانند بلیط‌های قطار مسافربری قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه دارد و به تمام مسافرانی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند در مقصد از خودرو شخصی خود استفاده کنند. به‌طورکلی قیمت بلیط‌ها باتوجه به مسافت تعیین می‌شود؛ اما باید درنظر داشت که همه خودروها قبل از جابه‌جایی باید بیمه سفر شوند. قیمت بلیط حمل خودرو نیز بیشتر از موتورسیکلت است. درنهایت برای خرید بلیط‌ها ابتدا مسافت و بعد هزینه‌های بیمه را درنظر بگیرید. با‌مراجعه به سایت اینترنتی فلای تودی می‌توانید از قیمت دقیق بلیط‌های حمل خودرو برای مسافت‌های مختلف کسب اطلاع کنید.

خرید بلیط حمل خودرو از فلای تودی
فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های اینترنتی برای خرید بلیط قطار و هواپیماست که امکان خرید بلیط حمل خودرو را نیز به لیست خدمات خود اضافه کرده است. قیمت خرید بلیط قطار فدک، بلیط حمل خودرو رجا و سایر بلیط‌های ارائه‌شده در این سایت اینترنتی بسیار مناسب و اقتصادی است. ازطرفی امکان رزرو آنلاین هتل در شهرهای مختلف ایران نیز برای شما مسافران فراهم آمده تا بدون نگرانی بتوانید از سفر خود لذت ببرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها