به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۴۴۶

این لباس‌ها قاتل شما هستند

این لباس‌ها قاتل شما هستند
گروه علمی:تحقیق کنونی ارتباط شگفت‌انگیز بین لباس‌های شما و برخی بیماری‌ها را فاش کرد.به گزارش ایسنا، ممکن است ژاکت مورد علاقه شما دلیل همه بیماری‌های شما باشد؟ باورش سخت است اما نتایج تحقیق جدید از این ایده شگفت‌انگیز پشتیبانی می‌کند.
 
اگرچه برخی از بیماری‌ها نشانه آسیب‌شناسی است که گاهی اوقات می‌تواند جدی باشد اما می‌توانید توضیح خود را در کمد لباس نیز بیابند.خارش ناگهانی، سرگیجه مکرر، بی‌حسی نگران‌کننده، همه این علائم نشان می‌دهد که شما به ویروسی مبتلا شده‌اید و بدتر از آن این است، شما تصور می‌کنید در حال ابتلا به بیماری جدی هستید اما بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه هاروارد، لزوما چنین نیست. همانطور که به نظر بعید است اما توضیح بروز این علائم می‌تواند مربوط به لباس شما باشد.

بیسفنول A، مواد پر و پلی فلوئوروآلکیل و غیره، عوامل شیمیایی متعددی در ترکیب منسوجاتی است که می‌پوشیم. ماندگاری این مواد در طبیعت و بدن می‌تواند باعث مشکلات متعدد سلامتی، بیماری تیروئید، مشکلات باروری و حتی سرطان شوند.

همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند ناشی از نحوه پوشیدن البسه باشد؛ موردی که در زن ۳۸ ساله بریتانیایی رخ داد می‌تواند مثالی در این زمینه باشد. پاهای او به‌طور مزمن بی‌حس شدند و وی متقاعد شده بود که از اسکلروز رنج می‌برد اما پزشک به این زن اطلاع داد که اینطور نیست. مشکل به خاطر شلوار جین خیلی تنگی بود که مدام می‌پوشید.

محققان چندین بیماری را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند ناشی از نحوه پوشیدن لباس‌هایمان باشد:
- کراوات: کروات خیلی سفت، از جریان خون به مغز جلوگیری می‌کند.
- کفش پاشنه بلند: کمردرد را تشدید می‌کند.
- لباس‌های ضخیم: به دلیل وجود کنه‌های گرد و غبار می‌تواند آسم را تشدید کند.
- لباس تنگ: باعث سرگیجه و گردش خون ضعیف می‌شود.
برچسب ها: لباس بیماری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها