به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۵۱۸۴۳

کانادا ویزای دانشجویی را دوساله می‌کند

کانادا ویزای دانشجویی را دوساله می‌کند
گروه بین الملل: کانادا می‌گوید برای کاهش فشار بر بخش درمانی و مسکن کشور، ویزای دانشجویان خارجی را به سقف دو سال محدود می‌کند.
این محدودیت به کاهش ۳۵ درصدی صدور ویزای دانشجویان خارجی منجر خواهد شد. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کانادا تحصیل می‌کردند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر نسبت به یک دهه پیش از آن بیشتر است. مقام‌های کانادا گفته‌اند هدف دیگر تصمیم تازه آنها اطمینان از همگنی نظام جذب دانشجو است.
مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا با اعلام این خبر گفت کشور در سال جاری حدود ۳۶۰ هزار مجوز تحصیل برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی صادر خواهد کرد.
براین اساس هر استان و منطقه کانادا سهمی از کل این دانشجویان ورودی را به نسبت میزان جمعیت و تعداد دانشجویان خود دریافت خواهد کرد. پس از آن هر استان تصمیم خواهد گرفت که این مجوزها را چگونه در دانشگاه‌ها و کالج‌های خود توزیع کند.محدودیت دو ساله تنها شامل دانشجویان سطح دیپلم یا کارشناسی می‌شود و کسانی را که برای تمدید ویزای دانشجویی خود اقدام می‌کند در بر نخواهد گرفت.تغییر مرتبط دیگری که از ماه سپتامبر سال گذشته اجرایی شده توقف صدور مجوز کار برای دانشجویانی است که از دانشگاه‌های نیمه دولتی فارغ‌التحصیل می‌شوند. این نوع دانشگاه‌ها در ایالت آنتاریو معمول هستند.وزیر مهاجرت کانادا برخی موسسات خصوصی را متهم کرده که در عین گرفتن شهریه‌های بالا از دانشجویان بین‌المللی و افزایش همزمان دانشجوهای خارجی ورودی، از دانشجویان حمایت کافی نمی‌کنند و مدیریت ناکارآمدی در دانشکده‌های خود دارند.
به گفته او این تصمیم دولت کانادا «علیه دانشجویان بین‌المللی نیست، بلکه برای اطمینان از بهره‌مندی آنها از کیفیت بالای تحصیل موردانتظارشان است».این تغییر همزمان با فشار روزافزون بر دولت کانادا برای افزایش قیمت مسکن در این کشور اعلام شده است.قیمت مسکن در کانادا در حال حاضر به طور متوسط ۵۵۰ هزار دلار است و کرایه خانه در دو سال گذشته در این کشور ۲۲٪ افزایش داشته است.
برخی اقتصاددان‌ها افزایش قیمت مسکن را به افزایش مهاجرت و رشد ناهماهنگ ساخت خانه با افزایش جمعیت بی‌سابقه این کشور عنوان کرده‌اند.
در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار جمعیت در این کشور ظرف یک سال یک میلیون نفر اضافه شد که عموما به دلیل ورود مهاجران بوده است.
جمعیت کانادا سال کشور به ۴۰ میلیون نفر رسید.
شرکت ملی وام مسکن کانادا تخمین زده است که برای بازگشت قیمت خانه به سطحی نزدیک‌تر به توان خرید عمومی،‌این کشور باید تا سال ۲۰۳۰ سه و نیم میلیون واحد مسکن تازه بنا کند.


 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها