به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۵۴۱۸۴

تبرئه رئیس سامسونگ از اتهامات مالی

تبرئه رئیس سامسونگ از اتهامات مالی
گروه اقتصادی: رئیس سامسونگ الکترونیکس از اتهامات کلاهبرداری در حسابداری و دستکاری سهام در پرونده ادغام سال ۲۰۱۵ زیرمجموعه‌های سامسونگ، تبرئه شد.به گزارش ایسنا، دادستان‌های کره جنوبی در نوامبر گذشته، خواستار مجازات پنج سال زندان برای لی جائه یونگ شده بودند اما آقای لی، منکر ارتکاب خلاف شده و استدلال کرده بود او و مدیران دیگر، با این باور که این ادغام، به نفع سهامداران خواهد بود، عمل کرده بودند.

دادستان‌ها ممکن است برای این رای غیرمنتظره، درخواست تجدیدنظر کنند. این حکم مانع از بازگشت آقای لی به زندان می‌شود. وی در سال ۲۰۱۷ به دلیل پرداخت رشوه به دوست پارک گئون هی، رییس جمهور سابق کره جنوبی متهم شناخته شد و ۱۸ ماه از مجازات ۳۰ ماه زندان بازبینی شده را سپری کرد.رئیس سامسونگ در سال ۲۰۲۲ مود عفو یون سوک یئول، رئیس جمهور فعلی کره جنوبی قرار گرفت و دولت اعلام کرد به او برای غلبه بر بحران اقتصادی ملی، نیاز است.

موارد اتهام مالی رئیس سامسونگ الکترونیکس
در پرونده ادغام شرکت‌های سامسونگ، دادستان‌ها آقای لی ۵۵ ساله و سایر مدیران سابق سامسونگ را متهم کرده اند با مهندسی ادغام میان شرکت «سامسونگ سی اند تی» و «چیل اینداستریال»، قانون بازارهای سرمایه را نقض کرده اند.پیش از این ادغام، خانواده لی و نهادهای مرتبط، شرکت چیل را تحت کنترل داشتند اما کنترل سهام «سامسونگ سی اند تی» که سهامدار بزرگ در سامسونگ الکترونیکس بود و نگین تاج گروه سامسونگ به شمار می‌رفت را در اختیار نداشتند.

بزرگترین شرکت کره جنوبی همچنان در مالکیت خانواده‌های موسس خود بوده و توسط آنها کنترل می‌شود و به دفعات خشم عمومی از رسوایی‌های متعدد آن و این حقیقت که این خانواده‌ها، مسئول بخش عمده موفقیت اقتصادی کره جنوبی هستند، برانگیخته شده است.بر اساس گزارش رویترز، تا پایان سپتامبر، خانواده لی و نهادهای مرتبط با آنها، ۲۰.۷ درصد از سهام سامسونگ الکترونیکس را در اختیار داشتند.
برچسب ها: سامسونگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها