به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۵۴۲۴۴

حوثی‌های یمن، ایتالیا را هم تهدید کردند

گروه بین‌الملل: در پی تصمیم ایتالیا برای ملحق شدن به ائتلاف به رهبری آمریکا در دریای سرخ برای هدف قرار دادن مواضع حوثی‌ها، این گروه مورد حمایت ایران کشتی‌های ایتالیایی را نیز تهدید به حمله کرد.
حوثی‌های یمن، ایتالیا را هم تهدید کردند
محمدعلی الحوثی، رئیس «کمیته عالی انقلاب» این گروه روز دوشنبه به روزنامه لا رپوبلیکا، چاپ ایتالیا، گفت ایتالیا باید در مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌های غزه بی‌طرف باشد و بر اسرائیل فشار آورَد تا حملات به غزه را متوقف کند. او گفت این تنها راه دستیابی به صلح در منطقه خواهد بود. الحوثی در ادامه گفت در صورت مشارکت ایتالیا در ائتلاف اروپایی علیه این گروه، ایتالیا هم جزو اهداف حملات نیروهای حوثی خواهد بود. وزیر دفاع ایتالیا روز جمعه اعلام کرد احتمالاً یک ناو و چندین جنگنده این کشور برای پیوستن به نیروهای ائتلاف اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها در برابر حملات حوثی‌ها به دریای سرخ گسیل خواهد شد. اتحادیه اروپا در نظر دارد از نیمه ماه جاری میلادی، ائتلاف نظامی جداگانه‌ای برای تأمین امنیت دریانوردی دریای سرخ مستقر کند. حوثی‌ها مدعی هستند که برای حمایت از حماس، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. حملات مکرر حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری که حتی ارتباطی با اسرائیل ندارند، باعث اخلال گسترده در حرکت کشتی‌ها از باب‌المندب که سهمی ۱۲ درصدی در تجارت دریایی کالا و نفت جهان دارد، شده‌است. آمریکا به همراه ائتلافی از کشورها اخیراً حملات علیه مواضع حوثی‌ها و حفاظت از کشتی‌ها را آغاز کرده‌اند.

ارتش آمریکا چهار فروند موشک کروز حوثی‌ها را منهدم کرد
فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکا چهار فروند دیگر از موشک‌های حوثی‌های یمن را منهدم کرده‌اند.
این نهادنظامی در اطلاعیه‌ای گفت که ارتش آمریکا در حملاتی که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح یکشنبه به این سو انجام شد، چهار فروند موشک کروز ضدکشتی حوثی‌ها را که آماده شلیک به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، منهدم کردند. اطلاعیه سنتکام می‌افزاید که نیروهای آمریکایی این موشک‌ها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن شناسایی کرده و آن‌ها را تهدیدی علیه ناوهای ایالات متحده و همچنین کشتی‌های تجاری در منطقه دانسته بودند. این اطلاعیه تاکید می‌کند که ارتش ایالات متحده با این اقدامات از آزادی دریانوردی در منطقه حفاظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که امنیت ناوهای ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی به خطر بیفتد. سنتکام همچنین ساعاتی قبل از این اطلاعیه نیز گفته بود که نیروهای آمریکایی حدود ساعت ۵:۳۰ بامداد یکشنبه در اقدامی که دفاع از خود توصیف شده است یکی از موشک‌های کروز حوثی‌ها را از بین بردند.
امیرعبداللهیان درباره تداوم حمله به حوثی‌ها هشدار داد
وزیر امور خارجه ایران در پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) حملات روز شنبه آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را «قویا محکوم» کرد.
حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه با اشاره به دیدار چند هفته پیش خود با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، نوشت که به او گفته است تداوم جنگ راه حل نیست و «خشم منطقه را نیازمایید.» پیش‌تر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات هوایی و موشکی تازه آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها را «اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران‌کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی» دانسته بود. ایالات متحده و بریتانیا روز شنبه در موج دوم حملات خود در یمن، به ۳۶ هدف حوثی‌ها حمله کردند.
برچسب ها: حوثی‌های یمن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها