به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۵۲۶۷
گسترش فرصت‌ها

صندوق سرمایه‌گذاری عربستان طی سه سال بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ جذب کرد

صندوق سرمایه‌گذاری عربستان طی سه سال بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ جذب کرد
گروه اقتصادی: یاسر الرمیان، فرماندار صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF)، ادعا می‌کند این صندوق و شرکت‌های پرتفوی آن، در کمتر از سه سال به ارزش 96 میلیارد ریال عربستان (25.6 میلیارد دلار) سرمایه جذب کرده‌اند. الرمیان این آمار را در جریان دومین مجمع بخش خصوصی (Private Sector Forum) که در ریاض برگزار شد، اعلام کرد. سرمایه‌گذاری‌ها روی 13 بخش استراتژیک در سراسر پادشاهی سعودی از آغاز سال 2021 تا پایان سه‌ماهه سوم سال 2023 متمرکز شده است.

به گزارش تجارت نیوز،الرمیان تأکید کرد که بیش از 100 شرکت در عربستان واجد شرایط همکاری با شرکت‌های صندوق از طریق برنامه «پیش‌صلاحیت برای پیمانکاران» هستند. علاوه بر این، بیش از 200 شرکت کوچک و متوسط، طی فرآیند مناقصه، دوره‌هایی آموزشی برای کمک به موفقیت خود دیده‌اند.

گسترش فرصت‌ها
الرمیان با ابراز قدردانی از نزدیک به 100 میلیارد ریال عربستان که از کسب‌وکارها تأمین شده است، بر نقش مهم بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار در پروژه‌ها و شرکت‌های سبد سرمایه‌گذاری این صندوق تأکید کرد. او موفقیت را مدیون ابتکارات و برنامه‌های راه‌اندازی شده توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی دانست که مشارکت با بخش خصوصی را تقویت کرده است. پلتفرم بخش خصوصی که توسط صندوق در سال گذشته معرفی شد، بیش از 200 فرصت به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال عربستان را ارائه می‌دهد.

رویکردی مشترک برای چشم‌انداز 2030
الرمیان گفت: «چشم‌انداز 2030 عربستان، توانمندسازی بخش خصوصی را یک رکن اساسی برای ایجاد یک اقتصاد شکوفا می‌داند. هدف این چشم‌انداز، افزایش سهم بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی به 65 درصد تا سال 2030 است». او همچنین خاطرنشان کرد که 56 شرکت صندوق از زمان راه‌اندازی برنامه رشد محتوای داخلی «مساهمة» (MUSAHAMA)، سیاست‌های خود را برای افزایش سهم محتوای بومی اجرا کرده‌اند. الرمیان بر اهمیت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سرمایه‌گذاری داخلی برای صندوق تأکید و اظهار داشت که برای دستیابی به اهداف مورد نظر چشم‌انداز با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

تقویت مشارکت برای رشد
هدف مجمع بخش خصوصی که از 6 تا 7 فوریه در مرکز همایش‌های بین‌المللی ملک عبدالعزیز برگزار شد، تقویت مشارکت بین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، شرکت‌های سبد سهام آن و بخش خصوصی است. هدف صندوق ثروت دولتی افزایش محتوای محلی از طریق شرکت‌های پرتفوی خود به 60 درصد تا پایان سال 2025 است. بیش از 80 شرکت پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی و همچنین وزیران و مدیران عامل در این مجمع شرکت می‌کنند.

برنامه تأمین مالی پیمانکار جدید
طی این مجمع، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی با همکاری صندوق زیرساخت ملی، برنامه تأمین مالی پیمانکاران را اعلام کرد. این برنامه برای تقویت بخش ساخت‌وساز با ارائه راه‌حل‌های تأمین مالی سفارشی به سازندگان طراحی شده است. هدف آن نیز تقویت اکوسیستم ساخت‌وساز و ترویج پروژه‌هایی است که جریان نقدی پیمانکاران را بهبود می‌بخشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها