به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۵۵۹۱۱

کسانی که شاسی بلند گرفته‌اند تأیید شده‌اند

کسانی که شاسی بلند گرفته‌اند تأیید شده‌اند
گروه سیاسی:  دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: مستقلین هم‌ در سراسر کشور کاندیدایی ندارند. حدود ۱۵ نفر از شاخص‌ترین افراد حزب‌ مردم‌ سالاری را بدون‌ هیچ دلیلی رد کرده‌اند. شورای‌ نگهبان دارد فرصت را از دست می‌دهد.
به گزارش جماران، مصطفی کواکبیان در کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌فرمایند شهروندان نسبت به حاکم حقوقی دارند و چهار مورد را ذکر می‌کند؛ اولین و مهم‌ترین آنها بحث عدالت است، حق رعیت و شهروندان را بخواهیم رعایت کنیم باید عدالت ایجاد کنیم. البته عدالت فقط جنبه اقتصادی ندارد بلکه جنبه سیاسی، اجتماعی، قضایی و فرهنگی هم دارد.
دبیرکل حزب مردم‌ساری افزود: مثل پدر با مردم جامعه رفتار کنید، یعنی زمامدار جامعه،حاکم جامعه باید پدری کند. گاهی جامعه دچار اشتباه شاید بشود باید گذشت کرد و در دستگاه قضا برای‌شان احکام صادر نکنید. امام سجاد(ع) می‌فرماید عجله نکنید برای محاکمه و القاب بدهید.
وی تأکید کرد: فکر نمی‌کنم احزابی باشند که عدد کنگره‌شان به ۲۲ رسیده باشد. ما هر سال خداوند را شکر کنگره برگزار کردیم به جز ایام کرونا که مجازی برگزار شد و افتخار حزب مردم‌سالاری این است که همایشی با عنوان «حمایت جوانان اصلاح طلب از مردم غزه» برگزار کردیم؛ این هم ابتکاری در بین احزاب اصلاح‌طلب بود. هم از جهت اسلامی و انقلابی و هم از جهت حقوق بشری ما وظیفه داشتیم که این کار را انجام بدهیم.
کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوب است در اینجا ذکر یادی از مهندس میرحسین موسوی و همسرشان و آقای کروبی داشته باشیم، گفت: دیروز سالگرد حصر این عزیزان بود و داریم به سال چهاردهم حصر وارد می‌شویم. واقعا بس نیست؟! تا کی می‌خواهند در حصر باشند؟ قطعا دلسوزی مهندس میرحسین موسوی و تفکر، بینش و انقلابی بودن ایشان را در کمتر کسی‌ دیده‌ام.
وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفند ماه، اظهار داشت: حدود ۱۵ نفر از شاخص‌ترین افراد حزب‌ مردم‌ سالاری را بدون‌ هیچ دلیلی رد کرده‌اند. البته نه تنها کاندیداهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کرده‌اند، مستقلین هم در سراسر کشور کاندیدایی ندارند. آقای دکتر روحانی سه دوره خبرگان بوده و می‌گوید بگویید چرا من را رد صلاحیت کرده‌اید. من مطمئنم که سیاسی آقای دکتر روحانی را رد کردند. کسی که سه دوره خبرگان بوده، قاعده بر بقای صلاحیت است.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه شورای نگهبان دارد فرصت‌ها را از دست می‌دهد، اظهار داشت: گفته می‌شود تا شب اول اسفند و شروع تبلیغات هم باز فرصت هست. اگر شورای نگهبان خواست انتخابات را رقابتی‌تر کند، ما در تهران برخی افراد را داریم که البته باید با ذره بین افراد را پیدا کنیم اما در شهرستان‌ها قطعا می‌رویم و حمایت هم می‌کنیم. چون معتقد هستیم اگر یک اقلیت میانه‌رو هم در مجلس باشد، بهتر است. من معتقدم مجلس یازدهم بیشترین ضربه را به حقوق ملت زد و بیشترین ضربه را به حیثیت خود مجلس زده است.
وی با بیان اینکه «بیاینه موسوم به روزنه‌گشایی را رد نکرده‌ایم»، گفت: جریانات مقابل سوء استفاده نکنند که این بیانیه نه به رهبر اصلاحات و سید محمد خاتمی بود. این بیانیه می‌گوید باز هم اگر روزنه‌ای باز شود باید این کار را انجام بدهیم. مفهومش این نیست که صف‌آرایی کنند. ما معتقدیم همه عزیزانی که امضا کرده‌اند قطعا جزء ارادتمندان به آقای سید محمد خاتمی هستند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه مردم‌ در تنگناهای معیشتی بسیار زیادی به سر می‌برند، اظهار داشت: کسانی‌ که‌ شاسی بلند را افشا کرده‌اند رد صلاحیت شده و کسانی که شاسی بلند گرفته‌اند تأیید شده‌اند. برای کسانی‌ که‌ ماجرای چای دبش را افشا کرده‌اند فشار زیادی هست.
 
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها