به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۵۷۱۵۱

چتر مالیات‌ستانی را گسترش داده‌ایم

چتر مالیات‌ستانی را گسترش داده‌ایم
 گروه اقتصادی: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: چتر مالیات‌ستانی را گسترش داده‌ایم و از تمام درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های مجازی مالیات اخذ خواهیم کرد.
محمد هادی سبحانیان  گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی جزو مطالبات جدی مردم است و هدف اصلی سازمان امور مالیاتی کشور هم اخذ مالیات از خانه‌های خالی است، اما به شرطی که اطلاعات در اختیار ما قرار گیرد و هر زمانی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کند در صورتی که این اطلاعات به دست ما برسد به سرعت اقدام می‌کنیم.
به نوشته باشگاه خبرنگاران، به گفته وی ما نسبت به مالیات ستانی از اطلاعات خانه‌های خالی که در اختیار ما قرار می‌گیرند اقدام می‌کنیم، اما اخذ مالیات کمی زمان بر است چراکه ممکن است فردی که پیامک خانه خالی برای او رفته است اعتراض کند که این امر خود با توجه به رسیدگی به صحت اطلاعات زمان بر شده است.
او می‌گوید: فرآیند دادرسی و رسیدگی به این امر کمی زمان بر است، ولی این اطمینان را می‌دهم که بار مالیاتی از روی دوش تولید برداشته شده و دولت به سمت مالیات بر ثروت و درآمد‌های نجومی رفته است.
سبحانیان با بیان اینکه طبق قانون هر فردی که درآمدش بالاتر از سقف معافیت‌های مالیاتی باشد مشمول مالیات می‌شود، گفت: برای مالیات ستانی اقشاری در نظر گرفته شده‌اند که از درآمد‌های بسیار بالایی برخوردارند و کسانی که دنبال کننده‌های فراوانی دارند اگر از این محل فعالیت انجام دهند و درآمدی داشته باشند مشمول مالیات می‌شوند. ضمن آنکه به جایگاه اجتماعی آن‌ها و تمامی مودیان احترام می‌گذاریم و تکریم ارباب رجوع را وظیفه خود می‌دانیم، اما دلیل بر این نمی‌شود که مالیاتی که طبق قانون باید پرداخت شود پرداخت نکنند.
سبحانیان بیان کرد: برخی از سلبریتی‌ها طریق پیج خود و تبلیغاتی که انجام می‌دهند درآمدزایی می‌کنند. به طوری که برخی از آن‌ها در سال بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان واریزی حساب دارند. ممکن است این افراد مستنداتی بیاورند و محل درآمد مشخص شود چه بسا به موجب قانون مشمول مالیات نشود.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اراده ما این است که مالیات ستانی را از دانه درشت‌ها دریافت کنیم و آن‌ها را در اولویت قرار دهیم و نباید مالیات برای تولیدکننده، کارآفرینان و فعالین اقتصادی که فعالیت‌های شفافی دارند مورد نظر قرار گیرد.
برچسب ها: مالیات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها