به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۴۵۷۹۷۶

طالبان یک نفر دیگر را در استادیوم‌ تیرباران کردند!

گروه بین‌الملل: سه روز بعد از اعدام دو نفر در استادیوم ورزشی غزنی، عوامل گروه تروریستی طالبان دوباره یک مرد را در یک ورزشگاه شهر شبرغان در ملأ عام اعدام کرد.
طالبان یک نفر دیگر را در استادیوم‌  تیرباران کردند!
خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه ۷ اسفند گزارش داده است این مرد در ژانویه ۲۰۲۲ به اتهام قتل یک نفر با چاقو به اعدام محکوم شده بود و در مقابل خانواده مقتول و حضور هزاران نفر در ورزشگاه شهر شبرغان ولایت جوزجان با شلیک پنج گلوله جان باخت. طالبان پس از کنترل دوباره افغانستان در سال ۱۴۰۰، احکام مختلفی، از جمله اعدام و حکم قصاص عضو، موسوم به «چشم در برابر چشم» را به اجرا گذاشته و محدودیت‌های گسترده اجتماعی، به‌ویژه علیه زنان و دختران اعمال کرده است. سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته اجرای احکام اعدام در ملأ عام توسط طالبان را «اهانت شدید به کرامت انسانی» توصیف کرد.
طالبان در روزهای اخیر انتشار تصاویر ویدیویی از مجالس رسمی و غیررسمی مقامات را ممنوع کرده و حکمی نیز برای ممنوعیت تماس تلفنی دختران با رسانه‌های این کشور صادر کرده است. گزارش‌های جدید حاکی است مقامات طالبان همچنین تصویربرداری از «موجودات زنده» توسط خبرنگاران را نیز ممنوع کرده و آن را «گناه کبیره» خوانده‌اند. انتشار تصاویر و فیلم‌های موجودات زنده در شبکه‌های تلویزیونی در زمان حاکمیت پیشین طالبان در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نیز ممنوع بود. «محمد هاشم شهید ورور»، رئیس عمومی دعوت و ارشاد امارت اسلامی، می‌گوید عکس‌برداری «گناه» است و خبرنگاران با انجام این کار به سوی «فسق» کشیده می‌شوند.
به‌تازگی نیز ملا محمد علی حنفی، والی طالبان در قندهار طی نامه‌ای به مقامات محلی دستور داد که در مجالس رسمی و غیررسمی از تصویربرداری خودداری کنند. او گفته‌است مسئولان باید گزارش فعالیت‌هایشان را به صورت صوتی و نوشتاری منتشر کنند. در اقدام دیگری، عبدالرشید عمری، فرمانده امنیتی حکومت طالبان در ولایت «خوست» با ارسال نامه‌ای به ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان، تماس تلفنی دختران با رسانه‌ها در این ولایت را ممنوع کرده است.
عمری در نامه خود مدعی شده است برخی از رادیوهای خصوصی این منطقه برنامه‌های درسی یا اجتماعی را منتشر می‌کنند که در آن دختران زیادی شرکت می‌کنند و با استفاده از این برنامه‌ها زمینهٔ «تماس‌های غیرمشروع تلفنی» فراهم می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها