به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۵۸۵۴۳

جان باختن ۴۳ تن در یک آتش سوزی مرگبار

جان باختن ۴۳ تن در یک آتش سوزی مرگبار
گروه حوادث: با اعلام وزیر بهداشت بنگلادش ۴۳ نفر در جریان آتش سوزی در یک ساختمان جان خود را از دست دادند.به گزارش ایسنا، دست کم ۴۳ نفر که در میان آن‌ها زنان و کودکان هم بودند، طعمه آتش‌سوزی در یک برج در «داکا» پایتخت بنگلادش شدند.
 
وزیر بهداشت بنگلادش عصر روز گذشته (پنجشنبه) گفت حریق از یک رستوران آغاز شده و سپس با سرایت سریع به طبقات بالاتر ده‌ها نفر را در طبقات گرفتار کرد.مقام‌های آتش‌نشانی داکا می‌گویند اکنون حریق مهار شده، اما علت آغاز آن هنوز معلوم نیست.

«سامانتا لال سن»، وزیر بهداشت بنگلادش می‌گوید: مرگ دست کم ۳۳ نفر پس از انتقال به بیمارستان دانشکده پزشکی داکا تایید شده که در میان آن‌ها زنان و کودکان هم وجود دارند. همچنین مرگ دست کم ۱۰ نفر دیگر هم در بیمارستان سوانح و سوختگی داکا گزارش شده است و در مجموع تاکنون ۴۳ نفر در این حادثه جان باخته‌اند.
در همین حال، وزیر بهداشت بنگلادش می‌گوید ده‌ها نفر دیگر هم به علت سوختگی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

روزنامه «دیلی بنگلادش» گزارش کرده که آتش‌نشان‌ها در ابتدا برای مهار آتش در رستوران «کاچی باهی» به محل فراخوانده شده بودند. این رستوران در ساختمانی واقع شده که هفت طبقه دارد.مدیر این رستوران به خبرگزاری فرانسه گفت: ما در طبقه ششم بودیم که متوجه دود در راه پله‌ها شدیم.

وی افزود: خیلی از ساکنان به سمت طبقات بالا دویدند. اما ما توانستیم با استفاده از طناب و شلنگ آب خودمان را به پایین ساختمان برسانیم. بعضی از افراد هم ناچار شدند از طبقات بالا به پایین بپرند و مجروح شده‌اند.«محمد الطاف»، یکی دیگر از نجات یافتگان به خبرگزاری رویترز گفته او شانس آورده و در حالی که آتش به نقطه استقرار او نزدیک می‌شده، توانسته از طریق یک شیشه شکسته پنجره خود را بیرون بیاندازد. او گفته دو همکار او که به مردم برای بیرون رفتن از ساختمان کمک می‌کردند، جان باختند.
برچسب ها: حوادث جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها