به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۹۵۷۸

فراخوان اعتراضی در روز انتخابات فرمایشی روسیه

گروه بین‌الملل: یولیا ناوالنایا، همسر مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین که اخیراً در زندان درگذشت، از همه مخالفان حکومت روسیه خواست در روز انتخابات فرمایشی این کشور دست به اعتراض بزنند.
فراخوان اعتراضی در روز انتخابات فرمایشی روسیه
در پی مرگ الکسی ناوالنی، از رهبران سرشناس اپوزیسیون روسیه، یولیا اعلام کرد که کار همسرش در راه افشای فساد حکومتی و تلاش برای گسترش آزادی‌های دموکراتیک در روسیه را ادامه خواهد داد. خانم ناوالنایا پیشتر، با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری روسیه در روز ۱۷ مارس جاری (۲۷ اسفند)، از غرب خواسته بود که نتایج این انتخابات را به رسمیت نشناسد. او در ادامه روز چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه، از مردم روسیه خواست تا در اعتراض به ولادیمیر پوتین در روز انتخابات صف‌هایی طولانی در برابر حوزه‌های رأی‌گیری تشکیل دهند.
پوتین در این انتخابات نیز بی‌رقیب است و به احتمال بسیار زیاد برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد. یولیا ناوالنایا در ویدئویی در یوتیوب از مردم خواست که در روز انتخابات نشان دهند که «ما بسیاریم»، از آنها خواست که ساعت ۱۲ شهر در صف حاضر شوند، یا به هر نامزدی جز پوتین رأی بدهند، یا رأی باطله بیندازند و یا روی برگه رأی بنویسند ناوالنی. به گفته او، با آن که ولادیمیر پوتین «هر نتیجه‌ای که بخواهد از صندوق بیرون می‌آورد»، نمایش اپوزیسیون کرملین را به وحشت خواهد انداخت.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، الکسی ناوالنی خود پیش از مرگ در یکی از آخرین یادداشت‌هایش از زندان از این طرح که مبتکرانش از آن با عنوان «ظهرهنگام علیه پوتین» یاد می‌کنند استقبال کرده است. هزاران نفر از حامیان الکسی ناوالنی و مخالفان حکومت ولادیمیر پوتین روز جمعه، ۱۱ اسفند، برای شرکت در مراسم خاکسپاری این رهبر اپوزیسیون در جنوب مسکو گرد هم آمدند.
برچسب ها: آلکسی ناوالنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها