به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۶۰۵۱۹
پرونده پرحاشیه؛

خالق ChatGPT ادعاهای ایلان ماسک را «غیرمنطقی» دانست

خالق ChatGPT ادعاهای ایلان ماسک را «غیرمنطقی» دانست
گروه فناوری: OpenAIدر مورد پرونده‌ی شکایت ایلان‌ ماسک علیه خود گفت: «هیچ توافق‌نامه‌‌ای با ماسک وجود ندارد و او ما را به نقض وضعیت خود به‌عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و همچنین به‌ نقض توافق‌نامه‌ی بنیان‌گذاری متهم می‌کند.» طبق توافق‌نامه‌ی مذکور، مقرر شده بود OpenAI هرگز برای سود کار نکند و هوش مصنوعی خود را به‌طور آزادانه ارائه دهد.
OpenAI می‌گوید ادعاهای ماسک اغلب نامسنجم است. این توافق‌نامه، ادعاهای ماسک را درمورد شرکتی که ابتدا از آن حمایت و سپس رها کرد، غیرمنطقی می‌داند؛ شرکتی که حتی بدون حضور میلیارد معروف هم به موفقیت بزرگی دست یافت.
سازنده‌ی ChatGPT می‌گوید اگر پرونده‌ی شکایت ماسک علیه این شرکت ادامه یابد، شواهدی وجود دارد که بر اساس آن‌ها ماسک از انتقال OpenAI به ساختاری غیرانتفاعی که توسط خودش کنترل می‌شود حمایت کرده است. علاوه‌براین، میلیاردر معروف زمانی‌ که OpenAI ایده‌هایش دنبال نکرد از این شرکت کناره‌گیری کرد.
به‌نوشته‌ی بلومبرگ، بیانیه‌ی جدید OpenAI منعکس‌کننده‌ی پست وبلاگی این شرکت بود که اوایل ماه جاری منتشر شد و به ایمیل‌های ادعایی ماسک در زمان حضورش در OpenAI اشاره داشت. براساس این اطلاعات، ماسک طرفدار تبدیل OpenAI به نهادی غیرانتفاعی و حتی خواهان کنترل کامل شرکت به‌عنوان مدیرعامل و داشتن سهام اکثریت بود.
میلیاردر پرحاشیه همچنین پیشنهاد پیوستن OpenAI به تسلا را مطرح کرد تا بودجه‌هایش از این‌ طریق تأمین شود. درنهایت طرفین به توافق نرسیدند و ماسک از OpenAI کناره‌گیری کرد.OpenAI در پرونده‌ی خود نوشت:‌ «با مشاهده‌ی پیشرفت‌های چشمگیر OpenAI، ماسک اکنون این موفقیت را برای خود می‌خواهد. ماسک، پرونده‌ی قضایی علیه OpenAI را با هدف حفاظت از منافع بشریت مطرح کرده درحالی‌که صورت درخواست متناقض او کاملاً مشهود است و به‌بیان دیگر شکایت ماسک برای پیش‌برد منافع تجاری خودش طراحی شده است.»
ماسک سال گذشته شرکت هوش مصنوعی خود را با نام xAI و با هدف «درک ماهیت واقعی جهان» تأسیس کرد. چند روز پس‌ از اینکه OpenAI با انتشار پست وبلاگی ادعا کرد ایلان ماسک هرگز قصد ندارد فناوری هوش مصنوعی خود را منبع‌باز ارائه دهد، این میلیاردر معروف گفت xAI چت‌بات Grok را به‌صورت منبع‌باز دردسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها