به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۶۰۶۸۲

كشف جسد افشاگر نقایص ایمنی  بوئینگ 

كشف جسد افشاگر نقایص ایمنی  بوئینگ 
گروه بین الملل: مقامات ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا خبر دادند که جسد جان بارنت، کارمند سابق شرکت هواپیماسازی بوئینگ، که در مورد عدم توجه این شرکت به موازین ایمنی افشاگری کرده بود، پیدا شده و شواهد اولین نشان می‌دهد که او «خودکشی» کرده است.
اداره پزشک قانونی ناحیه چارلستون تأیید کرد که  بارنت، ۶۲ ساله، بر اثر شلیک گلوله‌ای که به نظر می‌رسد به خودش شلیک کرده کشته شده است.
این اداره بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود که پلیس شهر چارلستون مشغول تحقیقات است.
نام  بارنت برای مطرح کردن نقص‌های ایمنی خط تولید شرکت بوئینگ مطرح شد. او پس از ۳۲ سال کار در بوئینگ در سال ۲۰۱۷ بازنشسته شده بود.شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای گفت: «ما از درگذشت  بارنت متاثریم و به خانواده و دوستانش تسلیت می‌گوییم.»وکلای جان بارنت در بیانیه‌ای با اشاره به این که او در میانه شهادت دادن در پرونده افشاگری علیه بوئینگ بود، تأکید کرده‌اند که او روحیه خوبی داشت و نشانه‌ای مبنی بر اینکه ممکن بود جان خودش را بگیرد، دیده نمی‌شد.آنها نوشته‌اند: «هیچکس این مسئله [خودکشی] را باور نمی‌کند.» بارنت پس از سانحه‌ای که دی‌ماه امسال برای یک هواپیمای بوئینگ مدل «۷۳۷ مکس ۹» روی داد با رسانه‌ها صحبت کرده بود.در آن سانحه یکی از قطعات بدنه هواپیما در آسمان جدا شد و خلبانان مجبور شدند در یک فرد اضطراری هواپیما را فرود بیاورند.
در پی این حادثه، شرکت بوئینگ با یک بحران جدی و فراگير در مورد ایمنی و کیفیت استانداردهای تولیدات خود مواجه شد.
نهادهای ناظر در آمریکا تولید برخی از مدل‌ها را متوقف کرده و در نتیجه تحویل هواپيما‌های خریداری شده از این شرکت به تعویق افتاده است.
در جدیدترین حوادث مربوط به بوئینگ، دست‌کم ۵۰ نفر از سرنشینان یک فروند بوئینگ ۷۸۷ شرکت هواپیمایی لاتام که از سیدنی استرالیا عازم اوکلند نیوزلند بود، روز سه‌شنبه بر اثر تکانه شدید هواپیما در میانه پرواز مجروح شدند.

 
برچسب ها: بوئینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها