به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۶۱۳۵۴

پایان مسیر مشترک اصلاح‌طلبان و ظریف

پایان مسیر مشترک اصلاح‌طلبان و ظریف
گروه سیاسی: روزنامه دولتی ایران مدعی شده اصلاح‌طلبان و ظریف به پایان مسیر مشترک رسیده‌اند!
این روزنامه نوشت: انتشار فایل‌های صوتی محمدجواد ظریف، حالا فراتر از اتفاق و حادثه، به یک رویه تبدیل شده است. اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ و در روز‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بود که شبکه تروریستی اینترنشنال اقدام به انتشار فایل ۳ ساعته از گفت‌و‌گوی ظریف با سعید لیلاز کرد. حالا کمتر از ۳ سال بعد، فایل جدیدی از صحبت‌های ظریف درز پیدا کرده است. این‌بار نیز شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین اقدام به انتشار فایل صحبت‌های وزیر امورخارجه روحانی کرده‌اند.
این روزنامه سپس نوشته است: حجم گسترده انتقادات و هجمه‌ها از سوی اصلاح‌طلبان باعث شد تا جواد ظریف در بخشی از یادداشتی که روز گذشته منتشر کرد، از اظهارات اولیه خود عقب‌نشینی کرده و بنویسد: همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تأیید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران‌شان نبوده است.
ولی متأسفانه رفتار آن‌ها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود. گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود. باتوجه به اینکه فایل صوتی منتشرشده از ظریف، انتقادات و مشکلات بسیاری را متوجه اصلاح‌طلبان کرده، به نظر می‌رسد که او و اصلاح‌طلبان به پایان مسیر مشترک رسیده‌اند و وزیر امورخارجه روحانی جایگاه خود در میان اصلاح‌طلبان را از دست داده است. گرچه برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند درز فایل صوتی اخیر، در راستای طرح دوباره نام «محمدجواد ظریف» در سپهر سیاسی کشور و سرآغازی بر بازگشت او به خط خبری رسانه‌ها بوده است. با این حال باید اصلاح‌طلبان را بازنده اصلی درز فایل صوتی ظریف از شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین دانست.
برچسب ها: محمد جواد ظریف
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها