به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۶۱۳۵۶

ساخت چهارمین ناو هواپیمابر در چین

ساخت چهارمین ناو هواپیمابر در چین
گروه بین الملل: چین در حال ساخت چهارمین ناو هواپیمابر خود است که این کشور را به دومین دارنده بزرگ‌ترین ناوگان ناو‌های هواپیمابر پس از ایالات متحده تبدیل می‌کند. گزارشی در رسانه دولتی هنگ کنگ مدعی شده است که به زودی ساخت یک ناو هواپیمابر جدید چینی و جزییات فنی آن اعلام خواهد شد.
به گزارش روزیاتو، چهارمین ناو هواپیمابر چین ممکن است اولین کشتی هسته‌ای این کشور نیز باشد، نقطه عطف مهمی در توسعه کشتی و پیشرفتی کلیدی برای اعزام توان دریایی چین به مناطقی دور از آب‌های سرزمینی این کشور.
گزارشگری از شبکه دولتی Hong Kong Commercial Daily از یک آدمیرال نیروی دریایی چین و کمیسر سیاسی به نام یوان هواژی در مورد اینکه آیا ناو هواپیمابر جدید چین هسته‌ای خواهد بود یا خیر و اینکه نام آن چه خواهد بود سوال کرد. هواژی با لبخندی گفت که به زودی اعلام خواهد شد. همچنین او گفت که هیچ فشار و محدودیت فنی در ساخت ناو‌های هواپیمابر جدید چین وجود نداشته و هیچ تاخیری در کار نخواهد بود. اگر چه این پاسخ به معنای یک «بله» قطعی نیست، اما چندین رسانه خبری چینی دیگر نیز این صحبت‌ها را به نشانه تایید ساخت چهارمین ناو هواپیمابر چین تلقی کرده اند.
«کمیسر سیاسی» جایگاهی است که به طور ویژه برای اطمینان از اینکه نیرو‌های نظامی افکار سیاسی «صحیح»‌ی دریافت کنند و اینکه تفکرات سربازان مطابق به چیزی باشد که حکومت می‌خواهد، در ارتش چین ایجاد شده است و هیچ معادلی در کشور‌های دیگر ندارد. از آنجایی که تمام کار یوان این است که اطمینان یابد به مردم اطلاعات صحیح داده شده و شایعات ناخوشایند از بین بروند، به نظر می‌رسد که اگر قرار بود ناو هواپیمابر چهارمی در کار نباشد، وی چنین صحبت‌هایی را به زبان نمی‌آورد.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها