به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۶۱۸۵۷

طرح تأمین مالی انرژی هسته‌ای در اروپا

طرح تأمین مالی انرژی هسته‌ای در اروپا
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا می‌خواهد به اهدافش در مقابله با تغییرات اقلیمی دست یابد. با این حال کشورهای عضو این اتحادیه در مورد چگونگی رسیدن به این هدف اتفاق نظر ندارند. برخی مدافع انرژی هسته‌ای و خواستار تأمین مالی مشترک آن هستند.
حامیان استفاده از انرژی هسته‌ای در اتحادیه اروپا دست به تلاشی تازه زده‌اند تا راه برای تأمین مالی فناوری مربوط به این نوع انرژی در اروپا هموار شود.
بنا بر گزارشی در هفته‌نامه آلمانی "دی تسایت"، الکساندر د‌ِ کرو، نخست‌وزیر بلژیک از اختصاص پول برای تحقیقات اتمی و "شاید هم پروژه‌های اتمی" در این اتحادیه دفاع کرده و گفته است: «من فکر می‌کنم که این مسئله باید امکان‌پذیر باشد.»
بلژیک در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد. پیش از برگزاری جلسه اصلی سران اتحادیه اروپا در بروکسل رؤسای دولت‌های کشورهایی که یا از انرژی اتمی استفاده می‌کنند یا می‌خواهند از آن استفاده کنند نشستی در این باره تشکیل دادند.اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این نشست گفت که انرژی هسته‌ای می‌تواند نقشی مهم در چرخش به سوی اقتصاد سازگار با محیط زیست ایفا کند.
فون در لاین از سوی فراکسیون حزب مردم اروپا نامزد اصلی تصدی دومین دور ریاست بر این کمیسیون شده و می‌رود که برای دومین دوره پنج‌ساله رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا شود.
سیاست انرژی در اتحادیه اروپا موضوعی ملی محسوب می‌شود. به این معنا که هر کدام از کشورهای عضو مستقلا می‌تواند در مورد توزیع فناوری‌های تولید‌کننده انرژی خود تصمیم بگیرد.
در اتحادیه اروپا سال‌هاست که در مورد تأمین مالی این نوع از انرژی اختلاف وجود دارد که یکی از دلایل آن هم هزینه‌های بالای پروژه‌های مربوطه است.
حامیان این تخصیص بودجه مانند نخست‌وزیر بلژیک معتقدند که در هر صورت به تکنولوژی انرژی هسته‌ای نیاز است و باید به اهداف زیست‌محیطی اتحادیه اروپا دست یافت.
در مقابل، دولت آلمان و برخی از سایر کشورهای اتحادیه اروپا مخالف استفاده از نیروگاه‌های اتمی و هزینه‌کرد آن از محل بودجه اتحادیه اروپا هستند.
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها