به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۵۴۴۴۳

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو
گروه بین الملل: در آستانه دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی سیزدهمین بسته تحریمی خود علیه مسکو در ارتباط با این تهاجم است.
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا ده‌ها فرد و نهاد دیگر را به فهرست تحریم‌های روسیه اضافه می‌کند.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های جدید شرکت‌هایی از کشورهای مختلف را که در دور زدن تحریم‌ها به روسیه کمک می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.
خبرگزاری آلمان نوشت که بر اساس این تحریم‌ها، اتحادیه اروپا دیگر اجازه نخواهد داشت کالاها و فناوری‌های مرتبط با تسلیحات نظامی را به روسیه بفروشد.
این خبرگزاری افزود که اتحادیه اروپا اخیراً از این تاکتیک برای هدف قرار دادن شرکت‌های مستقر در چین، ازبکستان، ایران و امارات متحده عربی استفاده کرد که گفته می‌شود در دور زدن اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه مسکو نقش دارند.
تحریم‌های پیشنهادی در دو روز گذشته توسط مقامات ارشد کمیسیون اروپا به نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه شده است.
گام بعدی تهیه پیش‌نویس قطعنامه تحریمی خواهد بود که پس از آن باید به طور رسمی توسط همه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا تصویب شود.
بلومبرگ نیز نوشت که تحریم‌های اتحادیه اروپا در هماهنگی با اعضای گروه هفت است و انتظار می‌رود که هر کدام از این اعضا بسته تحریمی خود را قبل از سالگرد جنگ اوکراین اعلام کنند.
به طور جداگانه، اتحادیه اروپا همچنین امیدوار است پس از توافق رهبران این اتحادیه با بسته حمایتی چندساله ۵۰ میلیارد یورویی (۵۴ میلیارد دلاری) در هفته گذشته، طرحی را برای ارائه کمک‌های اقتصادی جدید به کی‌یف نهایی و تصویب کند.
این کمک‌های اتحادیه اروپا در حال تبدیل شدن به موضوعی حیاتی است زیرا ده‌ها میلیارد دلار وعده کمک ایالات متحده به اوکراین همچنان در کنگره آمریکا باقی مانده و تصویب نشده است.
بلومبرگ نوشت که گروه کوچکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این اتحادیه را تحت فشار قرار داده‌اند تا تحریم‌های خود را به بخش‌ها و صنایع بیشتری از جمله هسته‌ای، گاز طبیعی مایع و فلزات گسترش دهد، اما برخی از این اقدامات مدت‌هاست با مخالفت چند کشور اروپایی مواجه شده است.
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها