به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۶۲۳۲۵

خروج سامانه بارشی از شرق کشور

خروج سامانه بارشی از شرق کشور
گروه جامعه: گزارش سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد در حالی که فعالیت سامانه بارشی سبب بارندگی بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در برخی از نقاط کشور شد و منطقه پلدختر با میزان بارندگی ۱۱۱ میلی‌متر رکورد دار بود، امروز سه شنبه (۷ فروردین) شاهد خروج سامانه بارشی از شرق کشور هستیم.
به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «امروز سه شنبه (۷ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در نقاطی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، ارتفاعات شرقی البرز و شمال هرمزگان است و تا آخر وقت از کشور خارج می‌شود.»

امین حسین نقشینه میزان بارندگی حاصل از فعالیت این سامانه بارشی را این‌طور اعلام کرد: «فعالیت سامانه بارشی تا قبل از خروج در شرق کشور ادامه دارد. بارندگی حاصل از فعالیت این سامانه سبب میزان بارش در پلدختر استان لرستان ۱۱۱ میلی‌متر، یاسوج ۹۶ میلی‌متر، سپیدان در استان فارس ۸۸ میلی‌متر، دهدشت و سی‌ سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ میلی‌متر شده‌است. شدت بارش‌ها هم در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان و مناطقی از استان فارس از دیگر نقاط کشور بیشتر گزارش شده‌است. کلیبر آذربایجان شرقی، آشتیان استان مرکزی، ملایر همدان، الیگودرز در لرستان، فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان و چالدران، اشنویه، پیرانشهر و مهاباد آذربایجان غربی بارش برف را تجربه کردند.»

نقشینه افزود: «از بعد از ظهر امروز سه شنبه (۷ فروردین) تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی از روی نوار شمالی کشور انتظار داریم مناطقی از شمال غرب نیز بارش داشته باشند.»به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، چهارشنبه (۸ فروردین) علاوه بر شمال غرب سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی نیز شاهد بارندگی خواهد بود. سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما دارند. اما از چهارشنبه تا جمعه روند دما برای سواحل شمال کاهشی خواهد بود. چهارشنبه (۸ فروردین) دریای خزر، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود.

نقشینه ادامه داد: «پنجشنبه (۹ فروردین) شرایط بارشی در اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود. در نقاطی از مرکز، شرق و شمال شرق ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی هم رگبارهای پراکنده‌ رخ می‌دهد. جمعه (۱۰ فروردین) گستره بارش در برخی نقاط از مرکز، شمال شرق و جنوب کشور ادامه دارد.»

آسمان پایتخت نیز امروز سه شنبه (۷ فروردین) صاف است و در برخی ساعات روز وزش باد شدید می‌شود. بیشینه دمای تهران طی دو روز آینده ۱۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد است.سردترین مراکز استانی کشور اردبیل با دمای یک درجه و ارومیه ۲ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز استان هم بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌اند.

 
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها