به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۶۳۱۹۳

 پایان عملیات اسرائیل در بیمارستان شفا

 پایان عملیات اسرائیل در بیمارستان شفا
گروه بین الملل: نیروهای نظامی اسرائیل بعد از دو هفته عملیات «ضدتروریستی» در بیمارستان شفای غزه، ساختمان آن را ترک کرده‌اند.
منابع محلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند سربازان اسرائیلی صبح روز دوشنبه ۱۳ فروردین از بیمارستان شفا عقب‌نشینی کردند.
ارتش اسرائیل یورش به این بیمارستان را یکی از «موفق‌ترین» عملیات‌ها طی شش ماه جنگ غزه عنوان کرده و می‌گوید چندین نیروی ارشد حماس را در این بیمارستان کشته و مقادیر زیادی سلاح را توقیف کرده است. اسرائیل عقب‌نشینی از بیمارستان را روز دوشنبه رسماً اعلام کرد.
با این‌حال، نهاد بهداشتی سازمان ملل می‌گوید در جریان یورش نظامیان اسرائیلی به بیمارستان، چندین بیمار کشته شدند و بخش بیشتری از بیمارستان تخریب شد.
اسرائیل حماس را به استفاده از بیمارستان‌ها برای مقاصد نظامی متهم کرده و چندین مرکز پزشکی را مورد حمله قرار داده است.
مقامات بهداشتی در غزه این اتهامات را رد می‌کنند. فلسطینی‌ها همچنین می‌گویند که سربازان اسرائیلی ساکنان اطراف بیمارستان شفا را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده‌اند.
تدروس گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با انتشار توئیتی گفته است در جریان یورش نظامیان اسرائیلی به بیمارستان شفا دست‌کم ۲۱ بیمار جان باختند.
او گفت هم‌اکنون بیش از صد بیمار در این بیمارستان با امکانات بسیار کم بستری هستند که حال ۲۸ نفر آنها بسیار وخیم است.
اسرائیل نوامبر پارسال نیز به این بیمارستان حمله کرد و گفت تونل‌های  حماس را که به اتاق‌هایی در این بیمارستان ختم می‌شد، کشف کرده است.
در این میان گروه حماس  مدعی شد تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری، افسران امنیتی خود را تحت پوشش نیروهای کمک‌رسانی به شمال غزه اعزام کرده است.
این مناطق پیشتر توسط ارتش اسرائیل به شدت بمباران و تخریب شده است.
تشکیلات خودگردان فلسطین اتهام حماس را رد کرده است.
حماس که کماکان در مناطق جنوبی غزه فعال است، همچنین می‌گوید شش نیروی اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطینی را که از مرز رفح با مصر همراه با کامیون‌های حامل کمک‌های انساندوستانه به غزه وارد شده بودند، دستگیر کرده است.
این گروه مدعی است که مأموران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی در «هماهنگی با اسرائیل» وارد غزه شده بودند.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها