به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۷:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۴ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۶۳۲۰

سیسی نصف حقوق و ارثش را می بخشد

گروه ورزشي: ریيس‌جمهور مصر می‌گوید که آماده است نيمی از ثروت و حقوق خود را به نفع اقتصاد مصر ببخشد.
سیسی نصف حقوق و ارثش را می بخشد
عبدالفتاح سيسی، که در مراسم فارغ التحصيلی شماری از دانش آموختگان دانشکده نظامی قاهره سخن می‌گفت، از مصری‌ها خواست «برای عبور از بحران‌هايی که کشور را فرا گرفته و حمايت داوطلبانه از اقتصاد ملی»، با يکديگر متحد شوند. او بر ضرورت وجود از خودگذشتگی‌های واقعی از سوی مصری‌ها در داخل و خارج از کشور، تاکيد کرد.

سيسی که به تازگی به عنوان ریيس جمهوری مصر انتخاب شده است، گفت آماده است از نيمی از حقوق پنج هزار و ۸۰۰ دلاری‌اش و نيمی از ثروتش، برای کمک به اقتصاد مصر، چشم پوشی کند.
او همچنين به احتمال اتخاذ سياست‌های صرفه جويانه برای کاهش کسری بودجه مصر در سال مالی آينده اشاره کرد. سيسی گفت که کسری بودجه مصر، هر ساله بيشتر می‌شود و بدهی اين کشور، به دو تریليون پوند خواهد رسيد. او تاکيد کرد که مصر نيازمند اصلاح سريع ساختار اقتصادی خود است و از نقش برخی کشورهای عربی در حمايت از اقتصاد اين کشور در دوره‌های گذشته، قدردانی کرد.

از حدود سه سال و نيم پيش و پس از سرنگونی محمد حسنی مبارک ریيس جمهوری سابق مصر، اين کشور از بحران اقتصادی رنج می‌برد. نا آرامی‌ها و تنش‌های سياسی، صنعت گردشگری مصر را که يکی از اصلی‌ترين راه‌های درآمد ملی اين کشور است، تقريبا فلج کرده است. سال گذشته و پس از برکناری محمد مرسی ریيس جمهوری اسلامگرای مصر توسط ارتش، برخی کشورهای عربی حوزه خليج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی، کمک‌های اقتصادی بزرگی به اين کشور ارائه دادند. اکنون و در بودجه جديد مصر، تلاش شده که درآمدهای مالياتی افزايش پيدا کند. از جمله اين‌که ماليات اضافه موقت سه ساله‌ای بر روی درآمد شرکت‌ها و شهروندان ثروتمند که درآمد آن‌ها از يک ميليون پوند مصری (بيش از ۴۶۰ هزار دلار) تجاوز می‌کند، وضع شده است.