به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۵۰۴۰۱
بغدادي: در كويت با با آمریکا تسویه‌حساب مي‌کنیم!

داعش، زنان «مسيحي» و «ايزيدي» را به عنوان «كنيز» به فروش مي‌رساند!

گروه بين‌الملل: همزمان با انتشار خبر ربایش زنان ایزیدی و مسیحی در شهرهای سنجار و تلعفر عراق توسط داعش و انتقال آنها به مکان نامعلومی به منظور فروش آنها به عنوان کنیز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اوضاع جاری را در این مناطق بسیار نگران کننده توصیف کرد.
ابوبكر البغدادي (امير خودخوانده خلافت اسلامي)
ابوبكر البغدادي (امير خودخوانده خلافت اسلامي)
به گزارش پایگاه المسله، جمعیت هلال احمر عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد که داعش پس از ربودن زنان و دختران ایزیدی و مسیحی، آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده تا آنها را به عنوان کنیز به فروش برساند. ˈمحمد الخزاعیˈ معاون دبیر کل جمعیت هلال احمر در این خصوص گفت: عوامل داعش اعضای بیش از 100 خانواده را در فرودگاه تلعفر ربوده و همه مردان این خانواده ها را به قتل رسانده است. وی تأکید کرد که وضعیت این خانواده ها به شدت بغرنج است. از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات اخیر داعش در سنجار و تلعفر اعلام کرد که وضعیت غیر نظامیان در این مناطق بسیار نگران کننده است.

داعش، وکالت را حرام کرد

داعش در تداوم سختگیری‌های به ظاهر شرعی‌اش(!)، حرفه وکالت را مغایر با شرع الهی دانست و فعالیت وکلا را ممنوع اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "داعش" با ممنوع ساختن کار وکالت در استان "رقه" در شمال سوریه، باعث شده عمده وکلای مقیم این استان برای تامین هزینه زندگی خود به کارهایی مثل فروش میوه و سبزی روی بیاورند.

البته با فعالیت آنچه که در تشکیلات گروه تروریستی داعش به نام دادگاه‌های شرعی یا هیئت‌های شرعی معروف است، به نظر میرسد وجود حرفه‌ای به عنوان وکالت در مناطق تحت تسلط این گروه را بی‌معنی باشد. داعش از سال گذشته با تسلط بر استان رقه در شمال سوریه زندگی را بر ساکنان این استان سخت و طاقت فرسا کرده است.

به نوشته روزنامه "المرصد"، داعش همچنین مانع از خروج دانش آموزان دبیرستانی از رقه برای شرکت در دوره آموزش تکمیلی شد. روز گذشته در شرق رقه شماری از زندانیان دربند داعش از حبس گریختند. از سوی دیگر 12 گروه وابسته به "ارتش آزاد" (مخالفان  مسلح اسد) در "دیرالزور" تشکلی جدید به نام "ارتش شیرهای شرق" را برای مقابله با داعش تشکیل دادند.

برای وادار کردن آمریکا به جنگ با ما وارد کویت می‌شویم!

در یک حساب کاربری منتسب به رهبر داعش آمده است که وی تهدید کرده اعضای گروه تروریستی‌اش را وارد کویت خواهد کرد تا از این طریق آمریکا را وارد کویت کرده و این گروه با آمریکایی‌ها بجنگد! به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در یک حساب کاربری منتسب به ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در توییتر آمده است که وی تاکید کرده: "داعش برای رفتن به آمریکا تلاش نمی‌کند اما در آینده آمریکا به نزد داعش خواهد آمد!" وی گفت: ما باید با آمریکا تسویه حساب کنیم اما نمی‌توانیم وارد آمریکا شویم بلکه آن‌ها نزد ما خواهند آمد. ابوبکر البغدادی در تشریح این گفته خود عنوان داشت: ما وارد کویت خواهیم شد و سپس آمریکا به کویت خواهد آمد و ما با آن‌ها می‌جنگیم و انتقام می‌گیریم.

عربستان به دنبال حفاظت از مکه از شر داعش است

روزنامه اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارشی نوشت، عربستان سعودی به دنبال کمک پاکستان و مصر برای حفاظت از مرزها و مکان‌های مذهبی‌اش در برابر حملات شبه‌نظامیان داعش است. روزنامه اینترنشنال بیزینس تایمز به نقل از یکی از مشاوران دولت عربستان سعودی گزارش داد، ریاض خواستار کمک و حمایت مصر و پاکستان است. هیچ کس برنامه داعش را نمی‌داند اما مشخص است که گروهی همچون داعش اگر بتواند مکه را نیز هدف می‌گیرد. شبه‌نظامیان داعش حمله گسترده خود علیه دولت شیعه عراق تحت رهبری نوری مالکی، نخست وزیر بغداد را در ژوئن سال جاری میلادی با هدف تصرف بغداد آغاز کرد.

شبه‌نظامیان داعش طی چند هفته اخیر چندین مکان مذهبی برجسته در شهر موصل عراق را تخریب کرده‌اند. 16 ژوئیه سال جاری میلادی یکی از مقامات عراق خواستار کمک فوری یونسکو شد. 17 ژوئیه یونسکو نشستی با کارشناسان عراقی و بین‌المللی برگزار کرده و درباره برنامه واکنش فوری برای مرمت میراث فرهنگی عراق موافقت کرد. عربستان سعودی با توجه به کنترل شدید داعش بر مرزهای سوریه و اردن می‌ترسد که مرز کشورش نیز هدف بعدی شبه‌نظامیان داعش قرار گیرد.