به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۵۱۰۸۲
دفاع عجيب يك عضو پايداري از احمدي نژاد

احمدی‌نژاد اينگونه زشت و کریه حرف نمی‌زد!

گروه سياسي: يكي از نمايندگان عضو اقليت پايداري در مجلس از ادبیات رییس جمهور در برابر منتقدان انتقاد کرد و گفت:‌ از رئیس جمهور خواستیم که در گفتار مراعات کند.
احمدی‌نژاد اينگونه زشت و کریه حرف نمی‌زد!
روح الله حسینیان در انتقاد به سخنان رئیس جمهور در جمع سفرای کشورهای خارجی گفت: به دلیل صحبت های اخیر رئیس جمهور نمایندگان طی نامه ای خواستار تشکیل جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی این موضوع شدند که هیأت رئیسه با این درخواست موافقت کرد و در جلسه چند تن از نمایندگان صحبت کردند و صحبت های رئیس جمهور را توهین آمیز قلمداد کردند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: باید از سخنانی که باعث تنش در جامعه و توهین به نخبگان می شود پرهیز شود. حسینیان در پاسخ به این سؤال که آیا آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری نیز به نمایندگان توهین نمی کرد به چه دلیل در آن زمان واکنش نشان داده نمی شد؟ گفت: احمدی نژاد اینگونه زشت و کریه صحبت نکرد.

وی ادامه داد: تذکرات نمایندگان مبنی بر این نکته بود که رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور است اما حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد اگر بنا باشد رئیس جمهور در برخورد با مخالفان و منتقدان از الفاظ رکیک استفاده کنند قطعا جایگاه ریاست جمهوری تضعیف می شود بنابراین باید رئیس جمهور در گفته هایش برخی مسائل را رعایت کند. حسینیان افزود: مطرح شدن این سخنان از رئیس جمهور در واقع بدعت است زیرا تا کنون هیچ دولتی با منتقدان اینگونه رفتار نکرده که از منتقدانش بخواهد به جهنم بروند.

وی گفت: حتی شاه زمانی که با مخالفان صحبت می کرد به آنها می گفت بروید پاسپورتتان را بگیرید و به خارج از کشور بروید و از آنها نمی خواست که به جهنم بروند.
حسینیان افزود: ادبیات رئیس جمهور دیکتاتور مآبانه است بنابراین باید او از این حرف ها پرهیز کند تا بدعت دیکتاتور مآبانه پیش نیاید و نباید فراموش کرد که رئیس جمهور گفته بود ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم پس چطور او الان می گوید الان مخالفان به جهنم بروند. آقای رئیس جمهور قول دادند مشکلات اقتصادی را 100 روزه حل کنند اما به دلیل اینکه در انجام این مهم موفق نبودند عصبانی هستند.

وی ادامه داد: موفقیت رئیس جمهور در موضوع مهار تورم مشخص نیست به دلیل اینکه وی تنها از کاهش تورم نقطه به نقطه صحبت می کند و درباره تورم کلی توضیح خاصی نمی دهد البته ما به رئیس جمهور حق می دهیم که عصبانی باشد اما راه خروج از عصبانیت فحش دادن نیست بلکه باید از دانشگاهیان و نیروهای جوان در موضوعات اقتصادی استفاده کنند.

حسینیان گفت: دولت پیر نمی تواند تکان بخورد و این موضوع باعث می شود که نتواند از نیروهای اقتصادی بهره کافی را ببرد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در تثبیت نرخ ارز موفق نبوده است؟ گفت: به دلیل رشد بالای نرخ ارز طبیعی است که بعد از این اوج شاهد کاهش نسبی نیز باشیم.
مرجع : ايلنا