به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۱۱۴۰

سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت

گروه فناوری: مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات برای سنجش سرعت و کیفیت اینترنت می‌توانند به نشانی http://isqt.fci.co.ir مراجعه کنند.
سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت
این سامانه با هدف افزایش رضایتمندی مشترکان و به دستور سازمان تنظیم مقررات ایران توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات ثابت ایران، راه‌اندازی شده است. سازمان تنظیم مقررات، تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت در ایران را موظف کرده است که این امکان را برای مشترکان خود فراهم کنند تا کیفیت و سرعت سرویسی را که دریافت می‌کنند آزمایش کنند.
مشترکان می‌توانند با ورود به این سامانه و انتخاب نام استان مربوط وارد مرحله آزمایش سرعت شوند و کیفیت و سرعت اینترنت خود را آزمایش و مشاهده کرده و در صورت عدم رضایت از آن، نارضایتی خود را اعلام کنند.

همچنین امور مشترکان این سامانه (مرکز تماس معاونت تجاری شرکت ارتباطات ثابت) اعلام نارضایتی مشترک را مشاهده کرده و با او تماس می‌گیرند و نسبت به رفع مشکل و جلب رضایت مشترک اقدام خواهند کرد. برای استفاده از این سرویس متقاضی باید به آخرین نسخه نرم‌افزار‌های java، flash player و Microsoft fix دسترسی داشته باشد.
از آنجا که استفاده همزمان چند نفر از یک مودم منجر به نتایج نامعتبر می‌شود؛ در زمان انجام آزمایش سایر صفحات را بسته و دانلود نکنید.
مرجع : ایسنا