به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۵۱۲۳۰

علت بدحجابی از نظر شورای فرهنگی زنان

عدم نظارت، برخورد سلیقه ای با قانون و هنجارشکنی
گروه فرهنگی: پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هفتصد و سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده به ریاست کبری خزعلی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
علت بدحجابی از نظر شورای فرهنگی زنان
در این جلسه که با حضور نماینده تام الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با موضوع ایجاد بنیاد عفاف و حجاب و مد و لباس تشکیل شد، ابتدا بررسی و تحلیل کارشناسی آسیب ها و ضعف های موجود عملکرد دستگاه ها و ضرورت اصلاح برنامه ها و ارتقاء عملکرد دستگاه ها مطرح شد. در ادامه اعضای جلسه بر مشارکت مردمی و مدیریت جهادی و عزم جزم مسئولین در برنامه ریزی و تخصیص بودجه کافی برای تحقق حجاب و عفاف تأکید کردند.همچنین نمایش نامطلوب زنان محجبه در رسانه و در برخی موارد استفاده ابزاری و انتخاباتی از آنان به همراه ارائه الگوهای متناقض از عفاف و حجاب در چهره های هنری به عنوان ریشه های توسعه و ترویج بدحجابی عنوان شد.

در این جلسه عدم نظارت، برخورد سلیقه ای با قانون و هنجارشکنی از مهم ترین علل بدحجابی اعلام شد و بر انجام فعالیت های مؤثر و کیفی به جای فعالیت های حجمی با رویکرد ارائه گزارش توجیهی (توسط دستگاه های اجرایی) تأکید شد. در پایان جلسه ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد بنیادی نیمه دولتی با مشارکت مردم و امکانات و اختیارات مکفی برای رفع نیازهای اساسی جمعیت کشور برای برنامه ریزی جامع و مشترک میان دستگاه های ذی ربط در قوای سه گانه در کارگروه عفاف و حجاب تأکید شد.
مرجع : ایرنا