به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۵ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۳۱۷۹
امام جمعه کاشان:

مشکل‌حجاب با تظاهرات‌و پليس حل‌نمی‌شود

گروه جامعه: امام جمعه کاشان گفت: برخی از افراد هستند که نسبت به برخی از موضوعات جاهل هستند و نباید با اینگونه افراد برخورد شدید صورت گیرد بلکه باید با زبان ساده و روان با آن‌ها صحبت شود، راهپیمایی و تظاهرات راه حل مشکلات حجاب در جامعه نیست.
مشکل‌حجاب با تظاهرات‌و پليس حل‌نمی‌شود
به گزارش تسنیم، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مسئولان مرکز ریحانه النبی با اشاره به اینکه نباید در عرصه فعالیت‌هاي فرهنگی عقب نشینی کرد، اظهار کرد: حجاب یکی از نیازهای اصلی جامعه است که مسئولان نباید نسبت به آن غفلت کنند زیرا در برخی مواقع ممکن خطرات بسیار زیادی را برای جامعه به همراه داشته باشد. نمازی با اشاره به اینکه باید موضوع حجاب در بین زنان توسط بانوان آموزش دیده ترویج داده شود، افزود: این موضوع ممکن است نتایج مثبت خود را به همراه نداشته باشد زیرا شاید یک مرد نتواند معنای واقعی حجاب را به فرد انتقال دهد.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه ما به مسئولان فرهنگی دولت برای برخی از برنامه‌ها تذکر داده ایم، عنوان کرد: چندین بار در شهر و دانشگاه کاشان همایش حجاب و عفاف برگزار شده و ما به مسئولان دانشگاه‌ها تذکر داده ایم که در این زمینه فعالیت داشته باشند. استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مشکل حجاب با نیروی انتظامی حل نمي‌شود و تذکر لسانی برای حل این مشکل کفایت نمي‌کند، بلکه باید برای حجاب مفهوم سازی شود زیرا حجاب نیاز به تحمیل شدن ندارد و هر جا با این رویکرد وارد شده ایم نتیجه ای نگرفته ایم.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه باید ضرورت‌ها و آفت‌هاي بد حجابی برای افراد مشخص شود خاطر نشان کرد: جامعه ما نیازمند بحث‌هاي کلامی است و با گشت‌هاي عفاف و حجاب مشکل بدحجابی در کشور حل نمي‌شود. وی به موضوع ترویج ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: برخی به دنبال دهن کجی به نظام هستند و باید با اینگونه افراد برخورد شود و نمي‌شود کسی به راحتی به دنبال نقض هنجارها باشد و حاکمیت با او مماشات کند.

امام جمعه کاشان گفت: برخی در برابر حکم الهی و باورهای مردم مي‌ایستند و مي‌خواهند تمامی هنجارهای جامعه را تغییر دهند و نیروی انتظامی باید با این گونه افراد برخورد قاطع داشته باشد و نهی از منکر برای این گونه افراد کار ساز نیست. آیت الله نمازی انکار حجاب را انکار نبوت پیغمبر گرامی اسلام دانست و افزود: برخی از افراد هستند که نسبت به برخی از موضوعات جاهل هستند و نباید با اینگونه افراد برخورد شدید صورت گیرد بلکه باید با زبان ساده و روان با آن ها صحبت شود راهپیمایی و تظاهرات نمي‌تواند مشکلات حجاب را در جامعه حل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه نیازمند آگاه سازی در حوزه حجاب است نه ضرب و زور عنوان کرد: باید داستان‌هاي واقعی برای جوانان کم سن و سال تر نوشته شود تا آن‌ها بتوانند با مفهوم حجاب بهتر ارتباط برقرار کنند. استاد حوزه علمیه قم به برخی از فیلم‌هاي صدا و سیما انتقاد کرد و افزود: در یکی از دیدار‌ها مقام معظم رهبری فرمودند شما به مسئولان صدا و سیما تذکر دهید و اینطور نیست که تمامی برنامه‌ها مورد تایید است، زیرا در حوزه ترویج حجاب صدا و سیما نقش بسیار زیادی دارد.