به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۵۱۳۴۳

ابولا خطرناک‌تر از آن است که تصور می‌شود

گروه سلامت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است ویروس ابولا بسیار خطرناک‌تر از آن است که تصور می‌شود و میزان شیوع آن تاکنون بسیار کوچک شمرده‌ شده‌ است.
ابولا خطرناک‌تر از آن است که تصور می‌شود
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت شمار قربانیان ویروس ابولا حدود ۱۰۶۹ نفر است و 1975 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند که گفته شده‌است شیوع ویروس ابولا به این میزان تاکنون بی سابقه بوده‌است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌است که بسیاری از موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری ابولا در ماه‌های گذشته از نظرها دور مانده‌است و آمارهای گزارش شده بیانگر ابعاد واقعی این بیماری و پیامدهای آن نیست.

ویروس ابولا در ماه مارس در گینه مشاهده شد و سپس به لیبریا، سیرالئون و نیجریه گسترش پیدا کرد. تاکنون برای مقابله با ویروس ابولا که به سرعت رشد می‌کند، شیوه درمانی یا واکسن تولید نشده‌است به همین دلیل بین ۶۰ تا ٩٠ درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند جان خود را از دست می دهند.

به گزارش  شبکه خبری بی‌بی‌سی، ویروس ابولا سبب تب همراه با خونریزی، ضعف، درد ماهیچه‌ها، حالت تهوع و در نهایت مرگ بر اثر خونریزی داخلی می‌شود. راه انتقال ابولا تماس مستقیم با ترشحات بدن فرد مبتلاست واز طریق تنفس منتقل نمی‌شود.
مرجع : ایسنا