به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۷:۵۲
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۵۷۶۵۳
اسد سوریه را لانه تروریسم کرده است!

اظهارات تند الفیصل عليه ايران و بشار اسد

گروه بين‌الملل: وزیر امور خارجه عربستان در اظهاراتي تند عليه ايران گفت: ایران برای حل بحران سوریه باید نیروهای «اشغالگر» خود را از این کشور بیرون بکشد!
اظهارات تند الفیصل عليه ايران و بشار اسد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سعود الفیصل پس از دیدار با فرانک وال‌تر اشتانمایر، همتای آلمانی خود به خبرنگاران گفت که «ملاحظات ما نسبت به سیاست ایران در منطقه است نه خود کشور یا مردم ایران». وی اظهار داشت: «در بسیاری از مناقشه‌ها، ایران نه به عنوان بخشی از راه حل بلکه قسمتی از مشکل است». وی ایران را متهم کرد که نیرو‌هایش در سوریه علیه مردم سوریه در جنگ هستند و با «غیر مشروع» خواندن بشار اسد به عنوان رهبر سوریه گفت که در این مورد خاص می‌توان نیروهای ایرانی را «نیروهای اشغالگر» نامید.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی، گفت رژیم سوریه نه تنها در گشودن درهای کشور به روی سربازان خارجی و کشتار مردم آن مقصر است، بلکه سوریه را به لانه ای امن برای دهشت افکنان تبدیل کرده، و منطقه و جهان را بخطر انداخته است. سعود الفیصل، گفت: "ما بر سر تلاشهای بین المللی برای حل بحران سوریه و تشکیل دولت انتقالی در این کشور بر اساس رهنمودهای کنفرانس ژنو1 توافق داریم. ما همچنین در این مورد که بشار اسد قابل اطمینان نیست، و به دلیل عدم مشروعیت نمی تواند بخشی از راه حل بحران این کشور باشد با یکدیگر همصدا هستیم."