به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۶:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۶۰۱۳۸
پول حق پخش به حساب وزارت ورزش نمی‌رود

کفاشیان: وینگادا برکنار شد

گروه ورزشی: رئیس فدراسیون فوتبال از قطع همکاری با سرمربی تیم امید خبر داد.
کفاشیان: وینگادا برکنار شد
علی کفاشیان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قرارداد نلو وینگادا سرمربی تیم المپیک با فدراسیون فوتبال فسخ شد و این مربی دیگر هدایت امیدها را به‌عهده ندارد. وی گفت: قرارداد وینگادا فسخ شده است. در این خصوص فردا جلسه‌ای برگزار خواهد شد و بعد در خصوص جانشین وینگادا تصمیم می‌گیریم. اسامی‌ای وجود دارد که باید ببینیم چه‌کسی به تیم امید کمک کند. در خصوص وینگادا کمیته فنی نظر داد و اعلام کرد که در این شرایط او نمی‌تواند به ما کمک کند، ما هم به‌خاطر همین از او عذرخواهی کردیم. کفاشیان در خصوص اینکه آیا نگران این نیست که پس از قطع همکاری با وینگادا از نظر مالی متضرر شوند، خاطرنشان کرد: مسئله مالی با وینگادا زیاد نیست و می‌توانیم با هم در این خصوص تفاهم کنیم. فکر می‌کنم از پول قرارداد وینگادا دو ماه باقی مانده است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: با توجه به قطع همکاری با وینگادا کسانی هستند که بتوانند به تیم امید در اردوی قطر کمک کنند. قرار است در قطر بازی دوستانه خوبی برگزار کنیم. قطعاً تسلط کاشانی به کار می‌تواند به کمک تیم المپیک بیاید و او برای اردوی قطر از مربیان خوبی استفاده خواهد کرد.
کفاشیان در خصوص وضعیت مسئله حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: مسئله حق پخش یک‌شبه حل نمی‌شود و باید در این مورد صحبت‌های‌مان را انجام دهیم. هم صدا و سیما، هم دولت و هم وزارت ورزش و جوانان در این مورد باید صحبت کنند. وی ادامه داد: برای ما بحث افزایش درصد مطرح نبود و می‌خواستیم مسئله حق پخش تلویزیونی به رسمیت شناخته شود که این اتفاق افتاد. حالا وظیفه ما این است که با یک لایحه خوب بودجه خوبی از دولت و مجلس برای فوتبال بگیریم. وقتی صدا و سیما می‌خواهد فیلم و سریال بسازد برای گرفتن بودجه به مجلس می‌رود، از این مسئله دفاع می‌کند و حالا باید برای حق پخش هم همین اتفاق بیفتد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: پول حق پخش باید به حساب باشگاه‌ها ریخته شود. اینکه می‌گویند پول حق پخش باید به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز شود درست نیست. در این قضیه صدا و سیما در رأس قرار دارد و باید کارها را انجام دهد. کفاشیان در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی و اینکه گفته می‌شود این تیم بازی تدارکاتی مناسبی انجام نداده عنوان کرد: من با این نظر موافق نیستم. تیم ملی در اردوی پرتغال 2،3 بازی دوستانه خوب انجام داد. الآن هم که می‌خواهیم با کره جنوبی بازی کنیم و احتمالاً یک کشور دیگر هم با ما بازی خواهد کرد. بعد از آن به اردوی آفریقا می‌رویم و یکی دو بازی دوستانه انجام می‌دهیم و پس از آن هم تیم به استرالیا می‌رود.

وی تصریح کرد: چندین بار نام تیم‌هایی که احتمالاً با آنها در اردوی آفریقا بازی می‌کنیم اعلام کردیم و هنوز کشورهایی مانند کنیا و زیمبابوه تفاهم نکردیم اما مذاکرات ادامه دارد. با کنیا بازی نمی‌کنیم اما تلاش‌مان برای برگزاری بازی با زیمبابوه ادامه دارد و شاید در اردوی آفریقای جنوبی با این تیم بازی کنیم. رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا ایران مانند دیگر کشورهای دنیا با تیم‌هایی مانند برزیل و آرژانتین بازی نمی‌کند و می‌خواهد با تیم‌های‌ آفریقایی بازی کند، گفت: تیم‌های خوب آمریکا و اروپایی درگیر مسابقات هستند و ما می‌توانیم با تیم‌های آفریقایی دیدارهای خوبی برگزار کنیم. دنبال مسائلی مانند رنکینگ نیستیم و ترجیح می‌دهیم بازی‌های فنی انجام دهیم. برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد ولی ما پول برگزاری چنین دیدارهایی را نداریم و بیشتر دنبال مسائل فنی هستیم.

کفاشیان در خصوص وضعیت میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا عنوان کرد: 2 کشور ایران و امارات شانس بیشتری برای کسب میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا را دارند و قرار است پس از پایان جام ملت‌های استرالیا کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا و هیئت رئیسه این کنفدراسیون در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه لزومی دارد با وجود بیماری ابولا در آفریقای جنوبی اردوی تیم ملی در این کشور برگزار شود، خاطرنشان کرد: از آفریقای جنوبی استعلام گرفته‌ایم که هیچ موردی دیده نشده و از هر نظر آن مکان در سلامت است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در اردوی آفریقا تصریح کرد: 2 دیدار دوستانه در آفریقا برگزار می‌کنیم که یکی از آنها با تیم ملی آفریقای جنوبی خواهد بود و دومین دیدار تدارکاتی ما هنوز مشخص نشده است. کفاشیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی 30 نوامبر (9 آذر) را به فدراسیون ایران برای برگزاری بازی دوستانه پیشنهاد داده است، گفت: ما طبق تاریخ از قبل تعیین شده به آفریقا سفر می‌کنیم و امکان برگزاری بازی در 9 آذر را نداریم. وی بار دیگر درباره مسئله حق پخش تلویزیونی گفت: در خصوص حق پخش تفاهم‌نامه خوبی امضا شد و همین که دولت حق پخش را به رسمیت شناخت برای ما موفقیت‌آمیز است. وظیفه ما این است که لایحه حق پخش را تصویب کنیم و به دولت ببریم و کارهای آن را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تاریخ برگزاری دربی گفت: برگزاری دربی وظیفه سازمان لیگ است. آنها تاریخی را تعیین کردند که باید دربی در این تاریخ برگزار شود. با توجه به اینکه تیم ملی سه‌شنبه بازی دوستانه دارد باشگاه استقلال درخواست تغییر دربی در تاریخ 30 آبان را داد که تعویق دربی در تاریخ 2 آذر را پیشنهاد دادیم. اگر شورای تأمین با برگزاری دربی در تاریخ 2 آذر موافقت نکند دو تیم استقلال و پرسپولیس باید بر سر تاریخ 7 آذر توافق کنند و اگر این بار دو تیم توافق نکنند دربی همان 30 آبان برگزار می‌شود. کفاشیان در خاتمه در خصوص اینکه آیا درخواست استقلال برای تعویق دربی قانونی بوده است، گفت: استقلال باشگاهی بود که درخواست تعویق داد و ما نیز آن را بررسی کردیم. وی در مورد اینکه در ماجرای حق پخش مقابل صدا و سیما ایستاده است، عنوان کرد: از این سؤال‌ها نپرسید، همین الآن هم سر نخواستن من دعوا است و این سؤال‌ها حاشیه‌ساز می‌شود. ما جلوی کسی قرار نگرفته‌ایم و تنها خواستیم حق پخش را ریشه‌ای و قانونی به دست آوریم.
مرجع : تسنیم