به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۳ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۶۰۵۴۶

جایزه پالم‌اسپرینگز برای جولین مور

گروه فرهنگ و هنر: بیست و ششمین جشنواره فیلم پالم‌اسپرینگز از جولیان مور، بازیگر نامزد اسکار و بهترین بازیگر امسال جشنواره کن تقدیر می‌کند.
جایزه پالم‌اسپرینگز برای جولین مور
جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز روز سوم ژانویه از جولین مور، بازیگر سرشناس و 54 ساله انگلیسی- آمریکایی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی صحرای پالم‌اسپرینگز تقدیر می‌کند. جولین مور که با نقش‌آفرینی درخشان در فیلم هنوز آلیس در نقش یک زن مبتلا به آلزایمر یکی از بخت‌های اصلی فصل جوایز سینمایی و اسکار است، امسال در شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد معتبر سینمایی برای نقش آفرینی در فیلم نقشه‌هایی به ستارگان شد.

جولیان مور متولد سوم دسامبر 1960، پس از اتمام دوره تئاتر در دانشگاه بوستون، کارش را با حضور در چند نقش تلویزیونی آغاز کرد. وی حرفه بازیگری را از دهه 90 آغاز کرد، اما تا اوایل آن دهه، نقش‌های دوم را ایفا می‌کرد اما با بازی در شورت‌کات ساخته روبرت آلتمن در سال 93 و پس از آن بازی در وانیا خیابان چهل ودوم و امن به ترتیب در سال های 94 و 95، نطقه ی عطفی در کارنامه سینمایی خود ایجاد کرد.

پس از آن و در سال‌های 95 و 97، ایفای نقش در فیلم‌های نه ماه و جهان گمشده: پارک ژوراسیک او را به ستاره نقش‌های اول هالیوود مبدل ساخت. از دیگر نقش آفرینی‌های موفق او می‌توان به بازی در فیلم‌های لبوفسکی بزرگ، ماگنولیا، هانیبال و فرزندان انسان اشاره کرد.

اواخر دهه نود و اوایل 2000 سال‌های به شهرت رسیدن مور بود؛ اولین نامزدی او برای بازی در فیلم شب‌های بوگی رقم خورد و پس از آن سه بار دیگر نیر برای فیلم‌های ساعت‌ها، پایان رابطه و دور از بهشت نامزد بهترین بازیگر اسکار شد.

وی اخیرا در قسمت اول فیلم بازی‌های گرسنگی: مرق مقلد نیز بازی کرده است که قرار اسنت از تاریخ 21 نوامبر از سوی کمپانی لاینزگیت اکران شود. بیست و ششمین جشنواره فیلم پالم‌اسپرینگز از تاریخ دوم تا دوازدهم ژانویه 2015 (12 تا 22 دی) برگزار می‌شود.
مرجع : ايسنا