به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۶۰۸۱۹
شرق در یک نگاه

صدور دادخواست در پرونده بورسیه‌ها

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز دوشنبه تیترهای سفر ناگهانی وزیر خارجه عمان به تهران و بدرقه باشکوه مرتضی را بررسی کرد.
صدور دادخواست در پرونده بورسیه‌ها
این روزنامه تیتر یک را به موضوع سفر ناگهانی وزیر خارجه عمان به تهران اختصاص داد و نوشت: یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان که به طور غیر رسمی وارد تهران شد با حسن روحانی رییس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد. روزنامه شرق به عنوان بدرقه باشکوه مرتضی اشاره کرد و نوشت: دیروز مرتضی پاشایی بر دوش هزاران نفر از دوستدارانش تشییع شد. ارگان‌های دولتی هم مثل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی همکاری خوبی با مردم داشتند. وزارت ارشاد هم مهربانانه‌تر از قبل و همسو با احساسات مردم با مرگ یک هنرمند برخورد کرد.

این روزنامه در خبری احتمال صدور دادخواست در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی را برجسته کرد. فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات غیرقانونی بودن تعداد زیادی از بورسیه‌های اعطا شده در دولت قبل را تایید و اعلام کرد که بورسیه شده‌ها و مسوولان متخلف باید هزینه‌های مالی این تخلف را برگردانند.

دانش به جلسه فراکسیون رهروان رفت، تیتر دیگر روزنامه شرق است. دانش آشتیانی میهمان فراکسیون رهروان بود و جالب آنکه دو نماینده نزدیک به فراکسیون اصولگرایان نبض بازی روانی علیه او را برعهده گرفته بودند. این بار نه درباره کلیدواژه فتنه که پیرامون امضا نامه و سخنان منتسب به دانش آشتیانی درباره بسیج به پرسش از وزیر پیشنهادی پرداختند.

روزنامه شرق در تیتری به موضوع گردن زنی دسته جمعی، پرداخت. داعش سر گروگان آمریکایی و 12 افسر ارتش اسد را برید. جهان چنان به میزان سبعیت اعضای داعش عادت کرده که شاید انتشار ویدیویی جدید از گردن زدن تنها یک گروگان نیز دیگر همچون پیش، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار ندهد، همین روند عادی سازی خشونت، داعش را واداشته تا برای جلب توجه جهانیان، صحنه نمایش را جور دیگری بچیند؛ سری از تن جدا شده و صفی از گروگان‌ها که بناست تنها دقایقی دیگر طعمه چاقوهای بی‌رحم تروریست‌ها شوند.