به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۶۰۹۴۳
آرمان در یک نگاه

طلوع آفتاب توافق هسته‌ای از غرب

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان‌های طلوع آفتاب توافق هسته‌ای از غرب، دسترسی به اطلاعات حق مردم است و دنیا روی نیروهای مسلح ایران حساب باز می‌کند پرداخت.
طلوع آفتاب توافق هسته‌ای از غرب
این روزنامه تیتر یک را به موضوع طلوع آفتاب توافق هسته‌ای از غرب، اختصاص داد و نوشت: روزی که وزرای خارجه 6 قدرت جهانی به ژنو آمده و سطح مذاکرات را ارتقا بخشیدند به خوبی هویدا شد که این دور از مذاکرات با دورهای قبلی متمایز است و در نهایت نتیجه متفاوتی نیز رقم خورد و خروجی مطلوبی حاصل شد. حال خبرگزاری آسوشیتدپرس از احتمال سفر وزرای خارجه 6 قدرت جهانی به وین خبر می‌دهد. این قراین و شواهد نشان می‌دهد مذاکرات حساس وین که از امروز و با ناهار کاری ظریف و اشتون کلید می‌خورد، آبستن حوادث بزرگ و اتفاقات پیش بینی نشده است و باید دید کلید دیپلماسی در قفل هسته‌ای که این روزها می‌خواهد صیقل بخورد و آماده شود، خواهد چرخید.

روزنامه آرمان در گفتگو با محمود واعظی وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات با انعکاس عنوان دسترسی به اطلاعات حق مردم است، نوشت: وزیر ارتباطات در بخشی از صحبت هایش با اشاره به دسترسی آزاد اطلاعات گفت: دولت همواره بر این اعتقاد بوده که این حق مردم است به آنچه در دولت انجام می‌پذیرد از قبیل سیاست‌ها، برنامه‌ها، عملکردها و دستورالعمل‌ها دسترسی سریع و مستقیم داشته باشند و درحقیقت مردم از آنچه در هیات دولت در جریان است آگاهی پیدا کنند و دلیل آن هم این است که دولت کارگزار مردم است. بر این اساس طرحی که اخیرا در هیات دولت به تصویب رسیده است بیشتر هدف آن بوده است که چارچوبی را مشخص نمایند که مردم بتوانند آزادانه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان دنیا روی نیروهای مسلح ایران حساب باز می‌کند، نوشت: هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح دیروز با حضور حضرت آیت ا... خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد. فرمانده کل قوا با اشاره به قابلیت‌های معنوی و توانایی‌های علمی و قدرت ابتکار و عزم راسخ نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: دنیا روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حساب باز می‌کند و آن را جدی می‌گیرد، زیرا می‌داند که هر جا عرصه مسوولیت و رزم آوری باشد، نیروهای مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.

تشکیل شورای مشورتی بزرگان، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. اکنون به نظر می‌رسد لاریجانی و ناطق نوری هم نه تنها از اهداف خیرخواهانه دلسوزان برای حفظ وحدت بزرگان ناخشنود نیستند بلکه خود به دنبال قدرتمندشدن این وحدت هستند بنابراین قصد دارند با تشکیل شورای مشورتی که بزرگان جریان‌های مختلف را در خود جای می‌دهد اقدامی فراجناحی کرده و در راستای آرامش بخشی به جامعه با دولت همراه شوند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع پیکرمرتضی پاشایی شبانه دفن شد، نوشت: شنیده شد که روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، دفن شبانه مرتضی پاشایی خواننده پاپ را تایید کرد و گفت: این اقدام به خواست والدینش و با اجازه از مراجع تقلید، انجام گرفت. آنا نوشت؛ رضا پورناصرانی گفت: روز یکشنبه به علت ازدحام جمعیت طرفداران این خواننده پاپ، خانواده مرحوم پاشایی از دفن وی در بهشت زهرا ممانعت کردند و بر همین اساس یکشنبه شب با کسب اجازه از مراجع تقلید و درخواست خانواده، این مرحوم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد و مراسم خاکسپاری تا ساعت 10 شب به پایان رسید.