به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۶۱۸۳۸

خودروهای شفاف محققان ژاپنی آمدند!

گروه فناوری: اگر شما هم علاقه مند به سفرهای زمینی با خودرو شخصی هستید از نوآوری جدید دانشمندان ژاپنی شگفت‌زده خواهید شد. در آینده می‌توانید با اتوموبیل شخصی‌تان با اطمینان خاطر برانید و از زیبایی محیط بیرون لذت ببرید.
خودروهای شفاف محققان ژاپنی  آمدند!
دو محقق ژاپنی از دانشگاه Designe de Keio ژاپن، خودروی جالبی را طراحی کرده‌اند که رانندگی و مسافرت‌های زمینی را برای شما جذاب‌تر و بی‌خطرتر کرده است. در این محصول، شما می‌توانید در هنگام رانندگی، مناظر و چشم‌اندازهای اطرافتان را نه‌تنها از طریق پنجره‌ها، بلکه توسط تمام کابین مشاهده کنید؛ چراکه این خودرو خودرویی شفاف بوده و این امکان را برای سرنشینان فراهم می‌آورد که بتوانند از محیط اطرافشان در حین رانندگی و یا به‌عنوان مسافر این خودرو، لذت ببرند.

از دیگر مزایای این خودرو ‍ژاپنی، رفع مشکل نقاط کور در حین رانندگی است که از جمله عوامل مهمی است که به تصادفات منجر می‌شود. در گزارشی که در سایت Spectrum منتشر شده، این دو محقق به توضیح عملکرد این خودرو شفاف پرداخته و اظهار داشتند: این سیستم توسط دوربین‌های خارج اتومبیل که بر روی آیینه‌های منعکس‌کننده و درها قرار دارند کنترل می‌شوند. به این طریق که تصاویر بیرونی توسط این دوربین‌ها به ویدئو پروژکتور داخل ماشین منتقل می‌شوند و سپس بر روی صفحه اکران درون ماشین به نمایش درمی‌آیند.

بنا بر گفته این دو محقق، این خودرو، قدم بزرگی در صنعت خودروسازی جهان بوده و می‌تواند در آینده تحول عظیمی را در صنعت خودروسازی موجب شود. محققان ژاپنی بر این باور هستند که سرنشینان این خودرو، به لطف سیستم اکران داخلی، می‌توانند تجربه لذت‌بخش پرواز را هرروز و در هنگام رانندگی داشته باشند. شایان‌ذکر است که چندی پیش نیز پروژه هواپیمای بدون پنجره در صدر اخبار فناوری جهان قرار داشت که بی‌شباهت به این پروژه ژاپنی نیست.









مرجع : بازارخبر