به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۵ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۶۴۴۰۵

میراث گران‌بهاي اوباما در مذاكرات با ايران

گروه سياسي: رییس موسسه مطالعات استراتژیک مسایل خارجی چین در شانگهای با اعلام این که جلب رضایت ایران درمذاکرات هسته ای برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است، علاقه آمریکا در به نتیجه رسیدن این پرونده را بیش از ایران دانست.
میراث گران‌بهاي اوباما در مذاكرات با ايران
روزنامه «شین مین وان بائو» که یکی از نشریات پرتیراژ ارگان حزب کمونیست چین محسوب می شود، با چاپ مقاله ای به قلم «لی وی جین» به بررسی مذاکرات اخیر ایران و کشورهای 1 +5 پرداخت و نوشت: به نتیجه رسیدن این مذاکرات بیش از آنکه برای ایران مهم باشد، برای آمریکا دارای اهمیت است. «لی» در مقاله خود یادآور شد، جمهوری اسلامی ایران با اعتماد به نفس کامل وارد مرحله بعدی این مذاکرات خواهد شد و به طور حتم انتظارات مردم کشور خود را که همانا مشخص شدن نتیجه گفت وگوهاست، برآورده می سازد.

با اینکه دو طرف مذاکره کننده در پاره ای موارد با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما «توافق جامع و بلندمدت» در دستور کار آنان است و این موضوع همچنان دستور نشست های آتی خواهد بود. رییس موسسه مطالعات استراتژیک مسایل خارجی چین با برشمردن موارد اختلافی ایران و گروه کشورهای 1+5 و انتظارات هر یک از طرفین از یکدیگر، می افزاید: هر چند که در شرایط کنونی موضوع مبارزه با گروه تروریستی داعش تا حدودی بر مذاکرات هسته ای ایران سایه انداخته است ، اما آمریکا و در راس آن باراک اوباما در به نتیجه رسیدن این پرونده بیش از ایران علاقمند است .
مرجع : ايسنا