به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۰:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۶۴۴۸۳

اظهارات تازه سردار كمالي درباره بازيکن فولاد

گروه ورزشي: سردار موسي کمالي جانشين منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در مصاحبه اي تازه، ابعاد جديدي از تخلف بازيکن فولاد را به طور کامل شرح داده است.
اظهارات تازه سردار كمالي درباره بازيکن فولاد
در حالی که پرسپولیسی ها روی شکایت خود از فولاد مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز در این مسابقه اصرار دارند، کمالی با خاطی شمردن سروش سعیدی تاکید می‌ کند که این بازیکن حق به میدان رفتن در دیدار مقابل پرسپولیس را نداشته است. اما تخلف سعیدی چگونه رخ داده و چگونه او موفق به کسب مجوز برای حضور در بازی مقابل پرسپولیس شده است؟ کمالی این موضوع را دقیقا توضیح می‌ دهد و به صراحت می گوید سعیدی در این زمینه «کلک» زده است. «کلک» کلمه ای است با بار حقوقی مشخص؛ اما معلوم نیست که این مساله در نهایت برد را به پرسپولیس بدهد چراکه مسوولیت این فریب برعهده خود بازیکن است. اما حرف های کمالی درباره سعیدی و چگونگی دریافت برگه بازی از سوی او:

دانشجویی با 8 واحد پاس شده!
* سامانه‌ای در «پلیس+10» تعریف شده که هر ورزشکاری که به سن سربازی (18 سال) می‌رسد، باید به «پلیس+10» مراجعه کرده و اگر برگه اشتغال به تحصیل داشته باشد، می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند. سروش سعیدی به ما «کلک» زده و یک نمونه از این برگه را از «پلیس+10» گرفته و به سازمان لیگ داده بود. ظاهرا برخی‌ها کارشان حیله و فریب دادن است چون این بازیکن از سال 89 دانشجو شده و تنها 8 واحد پاس کرده است.

امضای الکترونیکی رئیس نظام وظیفه
* سعیدی به عنوان ورزشکار عادی تقاضای معافیت تحصیلی از «پلیس+10» بلوار ایذه اصفهان می‌کند و چون زیر این برگه امضای الکترونیکی سردار صدرالسادات رئیس نظام وظیفه وجود داشت، سازمان لیگ بر اساس آن مجوز بازی سعیدی را صادر می‌کند. او با این شرایط نمی‌تواند بازی کند.

سازمان لیگ هم مقصر است
*بخشی از این مشکل به سازمان وظیفه عمومی برمی‌گردد که باید در سیستم خود هنگام درخواست سعیدی برای گرفتن برگه اشتغال به تحصیل اعلام خطا می‌کرد. سازمان لیگ هم در این زمینه مقصر است، چرا که باید پیش از صدور مجوز بازی برای این بازیکنان از نظام وظیفه استعلام می‌گرفت که چطور بازیکنی که کارت معافیتش‌ باطل شده، مجوز بازی پیدا کرده است. البته این موضوع کج سلیقگی ما هم بوده و سامانه سیستم نظام وظیفه باید روی نام سعیدی «Error» می‌داد.

این 69 نفر حق بازی ندارند
* 69 بازیکنی که نام‌شان پیش از این اعلام شده بود، تا زمانی که ناجای مرکز در مورد آنها اظهارنظری نکرده، حق بازی کردن ندارند.