به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۶۸۴۷۷
احمدی نژاد برای رحیمی جا خالی داد

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 14 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان به بررسی عنوان های باهنر: باید با جبهه پایداری ائتلاف کنیم و احمدی نژاد برای رحیمی جا خالی داد برای انتشار در شماره روز سه شنبه پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 14 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع باهنر: باید با جبهه پایداری ائتلاف کنیم، اختصاص داد و نوشت: روز یکشنبه بود که وکیل محمدرضا رحیمی از اطلاع باهنر از اعطای پول به کاندیداها خبر داد تا اینکه دیروز نایب رییس مجلس در یک نشست خبری در این باره توضیحاتی داد که برخی اظهارات رحیمی را نه رد و نه تایید کرد. از سوی دیگر محمدرضا باهنر، دیروز از ائتلاف با پایداری هم خبر داد که این سوال را در اذهان ایجاد می کند که چگونه است تا پیش از این به عنوان رقیب به پایداری نگاه می شد اما وقتی پای رقابت با اصلاح طلبان و جلوگیری از موفقیت آنان به میان می آید حتی ائتلاف با پایداری ها مجاز شمرده می شود؟!

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان احمدی نژاد برای رحیمی جا خالی داد، پرداخت: نصب نشان خدمت بر سینه محمدرضا رحیمی به وسیله محمود احمدی نژاد به مثابه اعطای هدیه ای به کودکی است که باید آرام باشد و در مقابل مهمانان لب به سخن نگشاید. این فرزند یک فرزند ناخوانده است که برای فردی که او را پذیرفته است، اهمیتی ندارد چه آینده ای در انتظار فرزندخوانده اش است و تنها خشنود است اهداف او را پیاده و خود را در امنیت نگه می دارد. نشان این ادعا هم چنین است که روزی رحیمی در محوطه خط قرمز احمدی نژاد قرار داشت و امروز که حکمی گریبان این فرزند خوانده را گرفته است همین احمدی نژاد، خط قرمزی به دور خود کشیده و حتی روز دوشنبه در جمع حامیانش حاضر نمی شود به رحیمی اشاره کوچکی هم داشته باشد. تاریخ مصرف این فرزند خوانده به پایان رسیده و اکنون میان رحیمی و احمدی نژاد فاصله طولانی است و نمی توان در این سرما انتظار آشنایی این 2 دوست قدیمی را داشت! شاید این جمله که «احمدی نژاد برای رحیمی جا خالی داد» پرمعناترین توصیف باشد.

این روزنامه با انتخاب موضوع قیمت ارز اینجا تعیین می شود، نوشت: بانک مرکزی می خواهد بازار ارز را ساماندهی کند؛ بازاری که همه اتفاقات آن به چهارراه استانبول ختم می شود تا کار بانک مرکزی هم سهل باشد، هم دشوار. جایی که کاسب های خاص خود را دارد، اینجا، یعنی جایی در قلب تهران، وجب به وجب پیاده رو سرقفلی دارد، اینجا حرف از دلار و درهم و دینار است. جایی که موسپید کرده ای با شنیدن نیت ما از حضور در بین دلالان دلار. بی مقدمه گفت:«حالا بانک مرکزی یه چیزی گفته، شما چقدر بیکاری که دوره افتادی تو خیابون که ببینی چی شده؟ چی میشه؟ اصلا مگه قراره چیزی بشه؟ مثل تو هم کم نیستن. بساط داریم با امثال شما.

همه مصیبت ها از منیّت است، تیتر دیگر روزنامه آرمان محسوب می شود. آیت الله سیدحسن خمینی روز گذشته در دیدار با استاندار و مسوولان استان قم، با اشاره به اهمیت دوازدهم بهمن، اظهار داشت: یکی از جهات عظمت 12بهمن، ورود امام به کشور بعد از 15سال تبعید و مرارت های زیاد است که غریبانه رفتند اما فاتحانه و عزیزانه برگشتند. وی با بیان اینکه اخلاق دیروز و امروز ندارد و در همه جا و همه زمان ها باید رعایت شود، افزود: همه مصیبت ها از منیّت است؛ اگر انقلابیون دچار این آفت شوند، انقلاب هم دچار آن می شود و اگر نباشد شور و نشاط انقلاب باقی خواهد ماند. وی خطاب به مسوولان استان قم یادآور شد: شما درون مجموعه خود، من را از بین ببرید و موضوعات را ملی ببینید؛ جامعه مشکلات زیادی دارد که بخشی از آن به خاطر دشمنان است و می توان با تدبیر آن را حل کرد. یکی از بزرگترین ویژگی های انقلاب اسلامی را از خودگذشتگی خواند و گفت: این ویژگی هر گاه وجود داشته است، طوفان هایی مانند دفاع مقدس را اداره کرده است؛ این روحیه دقیقا مقابل فردگرایی در فرهنگ غربی است. وقتی از خودگذشتگی وجود داشته باشد، منیّت ها کنار می رود و برای انسانها مهم نیست که یک کار به نام آنها تمام شود یا خیر. سیدحسن خمینی افزود: هیچ عاملی مانند خدا نتوانست فرهنگ فردگرایی و منیّت را از بین ببرد و اگر نفی منیّت نبود حتما انقلاب ما پیروز نمی شد. چرا در جامعه دیندارانه یک نفر باید جان خود را در همه عرصه ها فدا کند تا دیگران آزاد زندگی کنند؟

این روزنامه با بررسی موضوع انتقاد ظریف از کاسبان تحریم، نوشت: محمد جواد ظریف در سفر به کنیا و در مراسم صبحانه کاری با اعضای شورای تجاری ایرانیان مقیم کنیا به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: متاسفانه برخی در داخل و خارج ازکشور در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در جهت منافع خود دنبال می کنند. اشاره ظریف از یک سو به کاسبان تحریم بازمی گردد که طی چند سال درآمد های هنگفتی را به بهانه دورزدن تحریم ها از آن خود کردند در دیگر سو، بدیهی است که برای برخی از تجار و بازرگانان خارجی و دلال های وابسته به آنها صرفه اقتصادی در آن است که قیمت اجناس و کالاها را با قیمت های آنچنانی به طرف ایرانی فروخته و از این راه کسب درآمد کنند و بدیهی است که با زدودن تحریم ها و در بازار رقابتی و شفاف آنان امکان مانورهای سودآور اینچنینی را نداشته باشند.