به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۶۷۷۵۸
متهمان امروز، احمدی نژادی های دیروز

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 8 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بررسی عنوان های افشاگری رحیمی علیه احمدی نژاد و متهمان امروز، احمدی نژادی های دیروز پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 8 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع افشاگری رحیمی علیه احمدی نژاد، اختصاص داد و نوشت: محمود احمدی نژاد 2 روز قبل نوشت که اقدامات و تخلفات محمدرضا رحیمی معاون اول خود، ارتباطی به دولت او نداشته است؛ رییس جمهور دولت دهم تنها گفت که سکوت می کند! رحیمی ناراحت است، او توقع نداشت رییس دولتی که تصور می کرد پشتیبانش است از او اعلام برائت کند. خبرگزاری ایلنا دیروز متنی را به عنوان نامه رحیمی به محمود احمدی نژاد منتشر کرد که شاید باید نام آن را دردنامه گذاشت و خطاب او کسی جز محمود احمدی نژاد نبود. رحیمی موضوعاتی را مطرح کرد که شاید خیلی ها را مجبور به پاسخگویی کند. معاون اول دولت دهم در این نامه به سوابق دوستی خود با محمود احمدی نژاد اشاره و با گلایه از وی اعلام کرد:  گیریم که امروز در منظر مردم محکوم شدم اما دیر نخواهد بود که روزنامه اعمال ما نزد خدای متعال گشوده می شود و حق و باطل نمایان می گردد.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان متهمان امروز، احمدی نژادی های دیروز نوشت: محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد به پنج سال و 91روز زندان محکوم شده است و 2 روز پس از اعلام این حکم خبر می رسد پرونده سعید مرتضوی رییس سازمان تامین اجتماعی همان دولت به شعبه 79 ارسال شده تا در مورد آن بررسی و پیگیری شود. از سوی دیگر بابک زنجانی هم که در دولت گذشته مورد اقبال برخی دولت مردان واقع شده بود این روزها در اوین روزگار می گذراند.

این روزنامه با انتخاب موضوع نهمین کارت زرد هدیه زمستانی بهارستان به دولت، نوشت: مدت ها بود که در سیبل انتقادات قرار داشت و هراز گاهی هم جمع آوری امضا برای استیضاح او کلید می خورد. این بار اما مخاطب بهارستان، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بود. لیستی از کمبودها و نواقص آماده کردند تا وزیر دیگری از دولت را خطاب قرار دهند. علی اصغر فانی روز گذشته برای چندمین بار به صحن آمد تا پاسخگوی سوالات برخی از نمایندگان از جمله نادر قاضی پور باشد. وقتی وارد صحن شد از استقبال سرد نمایندگان می شد برداشت کرد که شاید همه چیز به خوبی تمام نشود. با توجه به سوالاتی که مطرح شد پاسخ فانی به نظر قانع کننده می رسید اما گویا نمایندگان یا قانع نشدند یا نخواستند قانع شوند. در این جلسه نمایندگان با 74 رای موافق، 114 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 215 نماینده حاضر کارت زردی دیگر برای وزیر آموزش و پرورش رقم زدند و حال با دومین کارت زرد فانی به ورطه استیضاح نزدیکتر می شود و این بدان معناست که اگر هیات رییسه همچنان در برابر اعلام وصول درخواست استیضاح نمایندگان مخالفت کنند با یک سوال دیگر او را لب تیغ استیضاح می برند.

10هزار زندانی پابند می خورند، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. رییس سازمان زندان های کشور گفت: به زودی 10 هزار زندانی در فاز نخست ملزم به استفاده از پابند الکترونیکی خواهند شد. علی اصغر جهانگیر در حالی روز گذشته این خبر را اعلام کرده است که اجرای طرح پابند الکترونیکی در سال های اخیر در دستور کار سازمان زندان ها قرار گرفته است. حجم بالای زندانیان در ایران، مسوولان را بر این داشته تا با اجرای طرح هایی جمعیت زندانیان را کاهش دهند. حبس الکترونیک یا نظارت الکترونیک به نوعی از کنترل متهمان و مجرمان گفته می شود که در آن متهم در یک محدوده مشخص و محدود در ارتباط با خانواده نگهداری شده و با استفاده از سامانه الکترونیک هوشمند مانند دستبند یا پابند هوشمند الکترونیک هشداردهنده، حضور او در محدوده از پیش تعیین شده کنترل می شود.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع پینگ پنگ خط و نشان دار مجلس و کنگره، نوشت: خبرگزاری تسنیم در خبری اختصاصی نوشته است که 80 نماینده مجلس پای طرحی را امضا کرده اند که طی آن دولت ملزم می شود در صورت تصویب تحریم های تازه از سوی کنگره آمریکا، توافق ژنو را لغو کند. این طرح با عنوان الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای و دفاع از حقوق ملت ایران توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه شده و جمع آوری امضا برای این طرح در جلسه علنی روز گذشته آغاز شده است. اقدامی متقابل از سوی مجلس ایران در جواب به تندروهای کنگره که پیش تر ظریف از احتمال آن خبر داده بود و حال باید دید مردان دیپلماسی از این کارزار سخت مذاکرات و توافق سر بلند بیرون می آیند یا این پینگ پنگ ها میان کنگره آمریکا و مجلس ایران سرنوشت دیگری را رقم زده و شمشیر داموکلس را بر سر توافق فرود می آورد یا خیر.