به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۲:۰۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۶۹۱۱۴
حرکت تندروها بیشتر سیاسی است تا دلسوزی برای اسلام

رسیدگی به فساد واجب‌تر از يك آلبوم است

گروه سیاسی: نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره فضاسازی اخیر رسانه‌های مخالف دولت علیه وزارت ارشاد گفت: این طیف سیاسی برای حذف رقیب سیاسی و تحمیل عقاید خود به جامعه سعی می‌کنند هرطور که شده یک مساله را به دین بچسبانند و تحلیل کنند که این موضوع خلاف اسلام است و پشت سپر اسلام با تهمت‌زدن‌های ناجوانمردانه، برای کوبیدن رقیب غوغا راه بیاندازند.
رسیدگی به فساد واجب‌تر از يك آلبوم است
رسانه‌های تندرو و مخالف دولت با حاشیه‌سازی‌ و شایعه‌پراکنی خود قصد تخریب یکی دیگر از مهره‌های کلیدی دولت تدبیر و امید را دارند و به‌خاطر انتشار یک آلبوم موسیقی سنتی که در آن زن و مرد به هم‌آوایی پرداخته‌اند، باعث واکنش تند سه تن از مراجع عظام قم نسبت به وزارت ارشاد شده‌اند. این رسانه‌ها این آلبوم موسیقی را به‌گونه‌ای جلوه داده‌اند که در آن یک زن به تکخوانی می‌‌کند در حالی که چنین چیزی نبود و شخص وزیر ارشاد ضمن ابراز تاسف و تکذیب این موضوع گفته است: «کار ما در وزارتخانه به‌جای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اقدامات فرهنگی صرف پاسخگویی به حاشیه‌سازی‌ها و رفع شبهه‌افکنی‌ها شده است.»

در همین راستا نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح طلب، با بیان اینکه در تحلیل این حرکت‌های افراطیون، وزنه حذف رقیب سیاسی بیشتر سنگینی می‌کند تا دلسوزی برای شرع و اسلام گفت: این حاشیه‌سازی‌ها دو جنبه دارد یا برای مقابله با خلاف شرع و عرف جامعه اسلامی است یا برای حذف رقیب سیاسی است. خیلی کم اتفاق می‌افتد که کسی از این گروه واقعا دغدغه مسائل دینی و اسلامی داشته باشد یا به این موضوع فکر کند که یک مساله ممکن است اسلامی نباشد اما خلاف هم اسلام هم نباشد. این افراد دین را سپری قرار می‌دهند و در پشت آن انگیزه‌های سیاسی خود را جاری می‌سازند.

وی افزود: جامعه ما پر است از انواع موسیقی‌هایی که در آن زن و مرد به صورت هم‌صدایی آواز می‌خوانند و از همین صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم پخش می‌شود آقایان اوایل انقلاب به این هم‌آوایی‌ها مجوز نمی‌دادند اما بعدا این اجازه داده شد پس معلوم می‌شود از نظر آنها خلاف اسلام نیست. این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: حال چه اتفاقی می‌افتد که یک دفعه یک نفر را تحت فشار قرار می دهند و دولت را به دردسر می‌اندازند که این اتفاق خلاف شرع است. این‌ها همه بهانه است. تندروها و افراطیون به هر قیمتی نمی‌خواهند اجازه بدهند دولت و ارکانش کار خودشان را انجام دهند و موفق شوند به همین دلیل هرروز یک بهانه‌ای می‌تراشند و در فعالیت‌های دولت خلل ایجاد می‌کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: این افراد اول شروع به داد و فریاد می‌کنند بعد به وسیله افراد خود در مجلس یک مساله کوچک را به جنجال می‌کشانند تا مقدمه‌ای شود برای استیضاح و سوزاندن یکی دیگر از مهره‌های دولت. اگر درد دین دارید چرا صدایتان درنمی‌آید برای این همه فساد اقتصادی که به وسیله سوء‌استفاده از بیت المال، از طرف آقایانی که در دستگاه حضور داشتند و اکنون نیز مشغول فعالیت هستند، صورت گرفته است. کوس رسوایی فساد اقتصادی دستگاه‌های اداری ما در همه جای دنیا پراکنده شده است چرا در آنجا اسمی از دین برده نمی‌شود این مساله که واجب‌تر است ازاینکه یک نفر خوانده یا نخوانده اما با کسی که هر روز با نان مردم سروکار دارد و میلیاردها میلیارد از بیت المال دزدی می‌کند، کاری ندارند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه چرا هنگام مطرح‌شدن داستان بورسیه‌ها از آن حمایت نکردند آیا در آنجا خلاف شرعی صورت نگرفته است، اظهار داشت: وقتی این موضوعات را بررسی می‌کنیم به شک می‌افتیم که آیا این افراد برای رضای خدا این حرکت‌‌ها را انجام می‌دهند یا خیر. حتی در صورتی هم که برای رضای خدا باشد اول اولیت‌بندی باید کنند که کدام مساله مهم‌تر است. حرکتشان باید بر مبنای اصلاح صورت بگیرند نه براساس کوبیدن رقیب سیاسی خود.

حبیبی تاکید کرد: در وضعیت سختی که جامعه با آن در حال دست و پنجه نرم کردن است باید همه متحد شوند برای یافتن بهترین راه‌حل‌ها به جای اینکه دائما صدای طبل تفرق را بلندتر کنند. با وجود آنکه منطقه در شرایط سختی قرار دارد کشور باید در یک ثبات و انسجام سیاسی قرار بگیرد و این امر مستلزم این است که دولت با خیال آرام کارش را انجام دهند. وی در پایان سخنانش اضافه کرد: متولیانی که در دولت حضور دارند همگی انسان‌های مومن و معتقد و انقلابی هستند خود دکتر جنتی در یک خانواده به شدت مذهبی بزرگ شده و در تمامی عمرش دغدغه دین را داشته مگر می‌شود به یک امر خلاف شرع اجازه کار دهد؟
مرجع : آفتاب