به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۷۴۵۹۴

امام جمعه اصفهان: سخنانم تحریف شده

گروه سياسي: نماينده سابق مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از تحريف اظهاراتش درباره رژيم سعودي، گفت: آنچه مورد نقد بنده بود، رژيم سعودي بود نه خداي‌ناکرده برادران عرب. چرا که توهين به برادران عرب خلاف اخلاق، شريعت و اسلام است.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر با بيان اينکه اظهاراتش را درباره رژيم سعودي تحريف شده و خلاف واقع منعکس کرده‌اند، گفت: آنچه مورد نقد بنده بود، رژيم سعودي بود نه خداي‌ناکرده برادران عرب. چرا که توهين به برادران عرب خلاف اخلاق، شريعت و اسلام است. وي با بيان اينکه ما با ملت‌ها هيچ بحثي نداريم، تصريح کرد: ما با مردم عربستان هيچ مشکلي نداشته و نداريم که اگر داشتيم نماز به امامت آنها در مسجد النبي و مسجد الحرام اقامه نمي‌کرديم لذا ما با براردان شيعه و سني در عربستان هيچ مشکلي نداريم و بر اساس آموزه‌هاي پيامبر اسلام(ره) و قرآن کريم به هيچ عنوان در اسلام، عرب، عجم، فارس، ترک نداشته و نداريم. ما افتخار مي‌کنيم که قرآن به زبان عربي است و پيامبر ما عرب بوده است.

رهبر با بيان اينکه، تفکيک مسلمانان به عرب و عجم برنامه اصلي دشمنان اسلام است، گفت: اسلام به هيچ مسلماني اجازه نمي‌دهد، بحث عرب و عجم را مطرح کند ملاک براي برتري انسان‌ها، تقواي الهي است. مردم ما امروز براي دفاع از برادران عرب خود در فلسطين، سوريه، عراق و يمن مقاومت و از آنها در مقابل دشمنان اسلام دفاع مي‌کنند. نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه، رژيم سعودي موجب تضعيف مسلمانان و کشتار آنها شده است، گفت: براي ما، امت اسلامي مهم است و هر اقدامي که موجب لطمه به امت اسلامي شود قطعا نمي‌تواند مورد تائيد اسلام باشد.