به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۷۹۸۲۴
يك فعال سياسي و رسانه‌اي اصلاح‌طلب:

صدا و سیما مردم را فریب‌خورده می‌داند!

گروه سياسي: يك فعال سياسي و رسانه‌اي اصلاح‌طلب گفت: اگر امیدوار باشیم که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دست به آموزش و گسترش مبانی فرهنگ اسلامی و دینی نزند از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود تا تداوم این گونه برنامه ها که از نظر سیاسی نیز کاملاً جانبدارانه است.
صدا و سیما مردم را فریب‌خورده می‌داند!
فیاض زاهد در گفتگو با سايت انتخاب خبر با بیان این که کاش سازمان صدا و سیما بلندگوی جناح اصول گرای سنتی که وجه انقلابی گذشته را داشت، می بود، گفت: در حال حاضر طی سال های اخیر صدا و سیما یکی از فعالان نیروهای وقت افراطی و بنیادگرا است که نه تنها در رویکردهای خبری و سیاسی آن به چشم می خورد، بلکه در آموزش های مذهبی و سخنرانان انتخابی نیز دیده می شود که این سازمان رویکرد بنیادگرا دارد که از این منظر آثار بسیار مخربی را درپی دارد.

این تحلیل گر مسایل سیاسی و نویسنده کتاب مدیریت رسانه در بحران های بین المللی با تأکید بر این که همیشه روندهای غلط را می توان اصلاح کرد، اظهار داشت: البته این امر منوط به یک اراده بالادستی است و باید متوجه باشیم که رسانه در دنیای امروز محدود به دستوری بودن نیست؛ کما این که در شوروی سابق رادیو و تلویزیون به همین شکل تک مونولوگی بودند و سرنوشت شان چیزی جز فروپاشی شوروی نبود.

فیاض زاهد تصریح کرد: باید توجه داشت که برنامه ها به آسانی از طریق رسانه های اجتماعی، ماهواره ها و شبکه های مجازی در اختیار مردم قرار می گیرد و نمی توان هیچ خبر و برنامه ای را محصور کرد؛ در حال حاضر نیز تنها کاری که صدا و سیمای ایران با این روش در حال انجام است بدبین کردن مخاطب و سوق دادن آنها به شبکه های برون مرزی است. وی اضافه کرد: این در حالی است که با کمال تأسف تلویزیون بی بی سی پر بیننده ترین شبکه خبری ایرانی است و پس از آن نیز شبکه های خبری برون مرزی دیگر قرار دارند و در بخش فرهنگی نیز گروه شبکه های تلویزیونی رقیب مانند جم تی وی و شبکه های وابسته به آن که معلوم نیست از طرف کدام کشور تغذیه و حمایت می شوند کاملاً جای تلویزیون ایران را گرفته اند.

این استاد دانشگاه، با اشاره به این که مسؤولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نباید مانند کبک سر خود را در برف فرو کنند، یادآورشد: مسوولان صدا و سیما باید عیناً با واقعیت ها روبرو شوند و بدانند که امروزه فقط از طریق رقابت خردمندانه و مسؤولانه و البته از طریق سیستم تبلیغی اقناعی می توان مخاطب را جذب کرد نه این که در اتاق در بسته ای بنشینند و با توصیه ها و آموزش های مستقیم و آمرانه انتظار داشته باشند که افکار عمومی به آنها جواب دهد؛ چنین چیزی در دنیای امروز ناممکن است. متأسفانه سازمان صدا و سیما در شبکه های برون مرزی خود همچون جام جم، اصول رسانه ای را تا حدی رعایت می کند، اما چرا وقتی به داخل کشور می رسد مردم ایران را کاملاً نامحرم، ناآگاه و فریب خورده تلقی می کند.

وی افزود: در دنیای امروز تجربه های بشری از جمله در کشورهای کمونیستی که آموزش های رسانه ای یک سویه می دادند نشان داد که اگر واقعاً کشورها به همان روش قدیمی و نخ نمای خود ادامه دهند و به جای تبلیغ و مشخص کردن یک استراتژی راهبردی برای ملت، برای خوشامد عده خاصی چنین روش هایی را در اداره صدا و سیما به خرج دهند، به ضرر منافع ملی خواهند بود؛ کما این که در حال حاضر رفتار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به زیان منافع ملی کشور تمام می شود.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۳۶
تلاش صدا وسیما، یک تلاش مذبوحانه است. هرچه بیشتر تلاش میکند مردم را با خود همراه کند، مردم بیشتر از او دور میشوند. در عجبم از مدیرانی در این سطح که توانایی درک این موضوع ساده و روشن تر از خورشید را ندارند. (306758)
پشیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۳:۰۱
پشیمانیم دیگه مگه نیستیم؟
این از وضع بنزین
این از وضع یارانه ها
این از وضع نون
این از وضع گاز
این از وضع پیشرفت مملکت که سه ساله رکوده!

من که واقعا پشیمونم (306812)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۰۷:۲۸
متاسفانه با تغیر مدیریت سیما باز هم نگرش جناحی در سیما وجود دارد (306854)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۳۹
اینگونه توصیفی که از رسانه ملی میشود اکنون به یک حسرت تبدیل شده که در ناامیدی بسی امید است (306759)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۴۱
حالا چرا با تاسفbbcپربیننده ترینه اقای زاهد.اینهمه اصلاح طلب خارج کشور باbbcصحبت میکنن معروف ترینشون هم که مهاجرانی.درداخل هم اصلاح طلبانی مثل سحرخیزو....اصلا مگه بولتن نویس حزب مشارکت الان کارمندbbcنیست(حسین باستانی). (306761)
منصور احمدي
Estonia
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۰۱:۱۵
يه افتخار ديگه هم نصيبت ميكنم :مجري شبكه اخبار (شبكه٦) هم چند وقت قبل به شبكه راديو فردا پيوست اگر دفع كردن مردم ونداشتن برهان جذب جزو هنرهاست اين رو هم به افتخاراتت اضافه كن (306831)
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۴۵
این روند صدا و سما اصلاح طلبان را با امار بالا راونه مجلس دهم می کند (306763)
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۴۷
رسانه ملی هنوز شکستش را از رسانه های نوشتاری فراموش نکرده ایکاش علنا اسامی نمایندگان مورد حمایت خود را اعلام نماید تا بدانیم که بجه کسانی نباید رای بدهیم . بامید دیدار در انتخابات (306764)
=============
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۵۱
وقتی رسانه میلی دست افراد جلیلی باشد همین میشود (306767)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۷:۵۳
به اصلاح طلبانی مثل اقای زاهد توصیه میکنم به جای این حرف های تکراری وبی فایده راجع به رسانه ی. میلی کمی به فکر هل دادن روحانی رو به جلوبرای عمل به وعده های اصلاح طلبانه باشد.من تعجب میکنم شماها چرا اینقدر ساده اید وتحرکات جدید احمدی نژاد که خبرش درهمه ی سایت ها[باکمی تاخیردربهارخواهدامد)رانمیبینید.نمیبینید که به روحانی کنایه میزنه.درحوضه ی مجلس خبرگان هم که احتمال رد صلاحیت هاشمی خیلی بالاست(باتوجه به صحزتهای جنتی وخزعلی)مجلس شوراهم که قراره با سختگیری افرادی که منتسب به88میدونه برای انتخابات ر. (306768)
رسانه ی میلی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۸:۱۴
یادش بخیر...آخرین بار 8 سال پیش صدا و سیما می دیدم... :) (306772)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۸:۱۸
البته نه همه مردم....
اونایی که فقط از باخت کشورشون خوشحال میشن چه در زمینه ورزش چه بین الملل (306773)
معتدل متعجب 3
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۸:۲۴
چرا تجمع در حمایت از تیم مذاکره کننده
بر طبق اصل 27 ندادید نه دولت و نه اصلاح طلبا و نه روزنامه ها؟
یعنی حتی «درخواست»ش رو هم جرات نداشتید بدید که مردم ببین چه لیستی پشت دولتن و حاضرند بیان تو خیابون و حامیش بشن تا تکرار نشه داستان مصدق و کودتا شعبان بی مخا ؟!

در خصوص رسانه هم داستان همینه
اگه شما اکثریت ملت یا اقلیت با فکر و نفوذدارید
چرا حتی 1 رسانه مستقل از دول خارجی و دولت ایران در ماهواره یا حتی رادیو ندارید؟!
که مردم بتونن به جای بی بی سی انگلیس و سیمای ارتجاع و تمسخرگر
به رسانه (306775)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۸:۴۷
از دولت تدبیر به گرانی و امید به مرگ دیگه بیشتر از این انتظار نمیره!!! (306782)
حسین امیدبخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۸:۵۱
با سلام شما با دست خود جوانان را از صدا سیما فراری میدهید با کاری که صدا سیما میکند و فقط از یک جناع افراطی حمایت میکند ما ملت ایران به ریس جمهور خود افتخار میکنیم و هودار اقای ظریف هستیم برای صدا سیما متاسفم که در برنامه سالگرد دکتر سلام در شبکه 3 و شبکه افق دولت محترم را مسخره میکنید ولی مردم خود بزرگترین قضاوت را میکنند اگر شما فقط هودار اصول گریان هستید نام ملی را از صدا سیما حذف کنید با افتخار جوان دوران دوم خرداد (306783)
شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۹:۰۵
متاسفانه صداوسیمای دولتی ایران (تکرار می کنم دولتی نه ملی) به نحوی عمل می کند که به هرچیزی فکر کند جز شاد کردن مردم . هرروز از صبح تاشب شاهد تصاویر خون و خونریزی و اجساد تیکه تیکه شده عراقی و یمنی و سوریه ایی ها هستیم که نمی دانم چه نفعی برای مردم دارد جز اینکه اعصاب و روان مردم را خرابتر از اینکه هست می کند و این تا جایی پیش می رود که ما در اعیاد هم شاهد پخش این تصاویر هستیم یعنی در روز های جشن هم به نحوی می خواهند مردم را ناراحت کنند . .... (306784)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۹:۰۶
باید شبکه های خصوصی و آزاد راه اندازی بشن,هرچیزی انحصار داشته باشه دچار فساد میشه (306785)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۹:۱۹
البته وضع شبکه های برون مرزی مثل جام جم هم چندان تعریفی نداره. دریغ از یک گفت و گوی چالشی و برخورد دیدگاه ها! (306786)
مهراب
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۹:۲۰
صدا و سیما رسانه ای بنیاد گرا است که در خدمت تندروها عمل می کند (306787)
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۹:۴۲
فعلا که قدرت دست اقلیت افراطیونه تا برسیم به انتخابات مجلس که ایشالا... (306789)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۱۹:۴۳
اصولگرایان اصیل بسیار متفاوت از افرطیو جنگ طلب هستند. (306790)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۰:۰۶
کی سیمای دولتی را تماشا می کند (306793)
احسان
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۰:۴۰
فرهنگ فارسی را پاس بداریم رساتنه میلی نه ملی اگه براتون سخته می تونید از مفهوم مشابه سرافراز تی وی استفاده کنید (306795)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۰:۴۵
آقایون توقع دارن سران بقیه کشورهام مثل مردم ایران با یه شعار فریب بخورن و هیچی نگن ،بخاطر اینم هست که ایقد داغ کردن (306797)
سوادکوهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۱:۱۶
در هر حوزه ای اگر بخواهیم بدور خودمون حصاری بکشیم و یا یک روش من درآوردی جدیدی ابداء کنیم و بدور از نورم ها و چارچوب های جهانی و بدون توجه به معیار های علمی بدنبال اهدافی یکجانبه گرایانه باشیم قطعا شکست خواهیم خورد.

صدا و سیما باید با جامعه حرکت کند مگرنه هر روز روند انزوای آن بیشتر خواهد شد. دیگر دوره ی برنامه های نخ نما شده، خبرهای یکسویه، مجری های بی مزه و سریال هایی با داستان های سطحی تمام شده است و بیننده بخوبی این مسئله را می فهمد. (306802)
بسیجی واقعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۲:۰۷
من و خونوادم از سال 88به بعد دیگه تلویزیون میلی که یه طرفه و در اختیار جریانات خاصی بود و گذاشتیم کنار (306804)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۲:۳۴
خداوکیلی راست یگوید( (306806)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۳:۲۵
چرا اصل44خصوصی سازی شامل سیما نمیشود.این سیمای میلی است نه سیمای ملی (306816)
منتظر حضرت مهدی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ۲۳:۵۰
کاش حضرت برسد و داد مارا از صداوسیمای دورازعدالت بگیرد (306819)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۰۰:۲۱
متاسفم از اين كه هزينه هاي هنگفت اين صدا وسيما كه فقط در اختيار پنج در صد ملت ايران است از جيب نود وپنج در صد ملت ايران كه همه از عمل كرد أن ناراضي مي باشند خرج مي شود !!!!وهيچ فكري هم به حال اين رسانه ميلي نمي شود (306823)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۰۲:۱۸
سازمان صدا وسیما به تریبون جبهه پایداری تبدیل شده است متاسفانه (306838)