به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۸۸۲۶۹
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور

پول‌های آزاد شده را صرف اشتغال کنید

گروه اقتصادی: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: دولت پول‌های آزاد شده ایران را صرف اشتغال جوانان جویای کار و حل مشکل مالی بنگاه‌های تولیدی کند.
پول‌های آزاد شده را صرف اشتغال کنید
غلامرضا عباسی  اظهار کرد: در حال حاضر اعتبار و بودجه‌ای که مجلس برای دولت مصوب کرده پاسخگوی ایجاد اشتغال نیست؛ از این رو دولت باید به دنبال بازگشت پول‌های بلوکه‌شده ایران، این مبالغ را صرف اشتغال جوانان بیکار و متقاضیان کار کند. وی افزود: در دولت قبل نیز تصمیماتی برای رونق تولید و اشتغال گرفته شد اما عملا خروجی قابل قبولی نداشت و در بسیاری موارد دچار مشکل شدیم؛ بنابراین از دولت انتظار می‌رود با تدبیر ویژه‌ای مشکل اشتغال جوانان را مدیریت کند.

عباسی با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار کرد: خوشبختانه توافق انجام‌شده تا حد زیادی اوضاع و شرایط کشور را به لحاظ روحی و روانی بهبود بخشید و بارقه امید را در میان مردم زنده کرد. رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی، تصریح کرد: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در دوران تحریم با شرایط سختی دست و پنجه نرم کردند و با وجود آنکه تا مرز تعدیل و اخراج نیروهای خود پیش رفتند، ترجیح دادند که با شرایط سخت و بدون پشتوانه مالی و نقدینگی کار کنند اما نیروهای خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: اگر مشکل دولت در بحث اشتغال، فقدان منابع و بودجه کافی است، می‌تواند بخشی از پول‌های آزاد شده را صرف اشتغال جوانان بیکار کند و بخشی دیگر را در جهت حل مشکل مالی کارفرمایان و واحدهای تولیدی بکارگیرد. عباسی در پایان ابراز امیدواری کرد که برداشته شدن تحریم‌ها موجب باز شدن فضای کسب و کار و تحول بازار کار کشور شود و اثرات مثبتی در حوزه روابط کار و کارگر و کارفرما بگذارد.
مرجع : ایسنا