به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۹۲۲۶۲
دلواپسان هرچه می‌زنند به در بسته می‌خورند؛

استیضاحی برای دلواپسان

گروه سیاسی: این روزها دلواپسان هرچه می‌زنند و می‌کوبند به در بسته می‌خورند، از تجمع به بهانه دست‌دادن ظریف و اوباما تا استیضاح وزیر راه کابینه روحانی.
استیضاحی برای دلواپسان
اقباله هیئتی در یادداشتی در روزنامه بهار نوشت: این روزها دلواپسان هرچه می‌زنند و می‌کوبند به در بسته می‌خورند، از تجمع به بهانه دست‌دادن ظریف و اوباما تا استیضاح وزیر راه کابینه روحانی. استیضاح نافرجام عباس آخوندی و رأیی فراتر از آنچه در جلسه رأی اعتماد گرفته بود، نشان از یک نکته دارد؛ غوغاسالاری مخالفان دولت و دلواپسان علیرغم تعداد انگشت‌شمارشان. چند روز پیش هم تجمع همین دلواپسان در مقابل بهارستان با وجود تعداد اندکشان(که طنزهای زیادی آفرید) پوشش خبری گسترده‌ای داشت. این نشان می‌دهد هر چند دلواپسان تعداد کمی از کل جمعیت را چه در مجلس، چه در سیاسیون و چه حتی در میان مردم دارند، اما بسیاری از رسانه‌ها و تریبون‌ها در اختیار آنان است. در مقابل تمام آنچه که ندارند  اما در غوغاسالاری و هیاهوسازی استادند و حتی اگر در بسیاری از موارد موفق نشوند جامه عمل به آرزوهاشان بپوشانند، در برخی موارد عده‌ای را با خود همراه کرده و به تاخت‌وتاز بی‌نتیجه‌شان ادامه می‌دهند. 

نمایندگان تندروی مجلس که تنها چند ماه دیگر تریبون مجلس را در اختیار دارند، می‌کوشند در این مدت اندک هرآنچه در توان دارند، علیه دولت به کار گیرند اما از آنجاکه مقبولیت و محبوبیت دولت این روزها و پس از توافق هسته‌ای افزایشی محسوس داشته است هر چه می‌زنند، به در بسته می‌خورد.  اسفندماهی که پیش رواست خط پایانی است بر آنچه دلواپسان در مجلس می‌گویند و می‌خواهند و ازاین‌روست که از این فرصت اندک برای ضربه‌زدن به دولت اعتدال با حربه سوال، اخطار و استیضاح وزرا استفاده می‌کنند. در موضوع استیضاح آخوندی هم شاید اگر سال گذشته بود و دیگر نمایندگان، انتخابات مجلس را آن‌قدر نزدیک نمی‌دیدند به جمع آنان می‌پیوستند و همچون فرجی دانا، استیضاح آخوندی هم به برکناری او می‌انجامید، اما از آنجا که نمایندگان مجلس (حتی تندروها) هم از عدم مقبولیتشان در میان مردم به‌خوبی آگاه هستند، در جریان استیضاح آخوندی راهی غیر از آنچه درباره فرجی دانا در پیش گرفتند، برگزیندند و به جمع نمایندگان معتدل و معقول پیوستند. استیضاح روز گذشته و عدم موفقیت آن در مجلس به خوبی نشان داد که سیاسیون هم از مواضع مردم آگاه‌اند. معنای این گفته آن نیست که همه مخالفان باید به جمع حامیان دولت بپیوندند و مجلسی یکدست تشکیل دهند، معنای آن این است که مخالفان باید دست از مخالفت‌هایی که صرفا جنبه لج‌بازی داشته و هدف آن نه اصلاح مسیر دولت بلکه چوب لای چرخ آن گذاشتن است، دست بردارند. 

شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۲:۳۸
زورتون نمی رسه وگرنه بجای استفاده از واژه دلواپسان از کشتن مخالفانتون هم دریغ نمی کردین (324329)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۲۲:۱۲
كشتن كار امثال سعيد عسگر هست نه طرفداران سعید حجاریان
شما که زورتون میرسه چرا با کمونیستهای چینی دوستی میکنید و با برادران مسلمان گاها منتقد خشونت! (324424)
بيتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۳:۰۴
سخن دل ما رو گفتي بانوي عزيز (324336)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۶
سلام ،
این آقایان یا ( خانم ها ! ) استیضاح کننده ،حق دارند راجع به هر مشکلی وزرا را به سوال بکشند،اما تو را بخدا به بهانه عمران و امور رفاهی و فنی و مالی و تکنیکی و کاربردی و این قبیل نفرمایند،که ایشان در آن 8 سال،روی همه را سفید کردند ! شما بچسبید به همان فتنه بازی این حرفها ! (324341)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۳:۱۸
جبهه پایداری و اصولگرایان افراطی مثل موجودی اند که در گل گیر کرده. هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر در گل فرو می روند یعنی هر چه بیشتر به وزرا فحش دهند و توهین کنند بیشتر از نظر مردم ترد می شوند (324342)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۵:۰۳
دو سال است دولت و بانک مرکزی با سیاست اشتباه مثل دولت قبل با گران کردن دلار و کاهش ارزش ریال با هدف درامد بیشتر و رانت برای عده ای...روز به روز مردم را فقیر تر و ارزش پول مردم سه برابر کاهش و قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است و دلیل اصلی رکود هم همین سیاست اشتباه و بی توجهی دولت به معیشیت مردم و گرانی و فشار اقتصادی بر مردم است و حتی قصد دارد در ناباوری دلار رسمی را در بوجه سال بعد به 3100 افزایش دهد و گرانی بیشتری به مردم و بازار تحمیل و باز هم ارزش پول کشور و قدرت خرید مردم را پایین تر ب (324375)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۰
اسمشونو گذاشتند نماینده و وکلای ملت،اسم اون جایی که توش جمع میشند هم میذارند خانه ی ملت !!!!!
اما دریغ از یه کار به نفع مردم انجام دادن.
یا مدام در حال سنگ اندازی جلو پای دولتند یا اینکه همش دنبال حاشیه هستند.
معلوم نیست با خودشون چند چندن.
اینا که بخودشون رحمی ندارند چطور میخوان برای مردم کار کنند؟ (324380)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۲۱:۴۵
امیدوارم ما فراموش نکنیم اسفند ماه با دقت انتخاب نماییم (324422)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۶
بسیار زیبا گفتید دمت گرم .تازه اینا تا حالا حکمرانی میکردند از این به بعد اینا در جامعه اندازه نوک سوزن برای مردم ارزش نخواهند داشت .این عده فکر میککنند که در این کشور دلسوزند در صورتی که این عده نوظهور ریشه کشور را با ندانم کاریهایشان با تیشه میزنند . (324381)
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۶:۲۲
خوبختانه اکثریت مجلس با ملت و دولت هماهنگ عمل میکند و دلواپسان بحد اقل خود که فکر میکنند با دادو فریاد از پشت بلند گو میشود کاری را پیش ببرند که صد البته اسامی این عزیزان برای انتخابات اسفند ماه و رد صلاحیتشان از طرف مردم اعم از روستایی و شهری اعلام خواهد شد وعده دیدار ما 5 ماه دیگر روزی که دلواپسان دیگر بلند گوی مجلس را در اختیار ندارند (324388)
پشت دیوار شهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۱۷:۱۱
باید ریشه یابی کرد و دید چه منافعی در وجود تحریم ها هست و به چه افرادی میرسه این ها نگران مردم یا سرمایه ملی یا اینده نیستند فقط مسائلی هست که در اونها سود پنهانی وجود داره مثالش اینکه وقتی به کشوری یک قطعه رو نمیدن و اون کشور احتیاج داره باید قاچاقی بخره خب قاچاقچی ها اینجا فعال میشن این افراد تحت عناوین مختلفی هستند گاهی قاچاقچی گاهی ناجی و گاه دلواپس (324394)
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۲۲:۲۵
چوب که لای چرخ که چه عرض کنم ... دست بردار نیستن گویا لذت می برند از این کارا (324426)
عاشقتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۲۲:۳۰
از صدای سخن عشق نشنیدم خوشتر
یادگاری که در این گنبد دوار بماند (324428)
هاله نور
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۲۳:۳۵
خدا ازانهایی که اقای فرجی دانا را استیضاح کردند نگذره شخصی لایق ودانشمند بود که هیچی از امیر کبیر ودکتر ظریف کم نداشت یعنی بهترین وزیر کابینه بود که فقط خدا را درنظر داشت (324440)