به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۶
 
۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۹۸۸۷۲
آزادی چهار زندانی دو تابعیتی

زندانیان ایران و امریکا مبادله شدند/تصاویر

گروه سیاسی: جعفری دولت آبادی روز شنبه (1394/10/26) اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند.
زندانیان ایران و امریکا مبادله شدند/تصاویر

جیسون رضائیان آزاد شد. این خبر در حین مذاکره هیات های ایران و امریکا در وین منتشر شد. جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز شنبه (1394/10/26) اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

 خبرهای تأیید نشده، حاکی از آن است که چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در زندان های ایران در قبال چند ایرانی در زندان های امریکا مبادله شده اند.گمانه زنی ها حاکی از آن است که یکی از زندانیان آزاد شده جیسون رضائیان است. بعضی از رسانه های غربی از جمله واشنگتن پست خبر آزادی جیسون رضائیان را تأیید کرد.

جیسون رضائیان از سوی دادستانی تهران به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیرصالح متهم شده بود.

جیسون رضائیان،امیر حکمتی، سعید عابدینی و سیامک نمازی زندانیان آمریکایی-ایرانی هستند که آزاد شده اند. شنیده ها حاکی است شش نفر از زندانیان ایرانی در بند امریکا با این 4 نفر مبادله شده اند.
زندانیان ایران و امریکا مبادله شدند+تصاویر

 

طبق توافق به احتمال زیاد 12 شهروند ایران نیز که در آمریکا به دلیل نقض تحریم ها در زندان هستند آزاد می شوند.
مرجع : ایسنا