به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۷۳۳۶
آبشخور گروه‌هاي فشار داخلي كجاست؟

گروه‌های فشار و افراطي همگام با دشمنان ایران

گروه سياسي: رئیس‌جمهور کشورمان ششم مهرماه از سفر پنج روزه خود از نیویورک به ایران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال برخی مقامات دولتی، قرار گرفت. گروهی از حامیان و مخالفان روحانی نیز در فرودگاه مهرآباد حضور داشتند و شعارهایی در موافقت و مخالفت با وی و سفر او به آمریکا و مکالمه تلفنی‌اش با باراک اوباما سر دادند.
گروه‌های فشار و افراطي همگام با دشمنان ایران
اشکان بنکدارجهرمی

گروهی متشکل از 300 تا 400 نفر نیز که به استقبال آقای روحانی رفته بودند، گوسفند قربانی کرده و شعارهایی در همراهی با هیأت ایرانی سر دادند. همچنین گروهی 20 تا 30 نفره از گروه‌های فشار نیز در مخالفت با اقدامات انجام گرفته در این سفر به دادن شعار و اعمال خشونت بار و توهین آمیز پرداختند. یکی از افراد مخالف در فرودگاه مهرآباد، به سمت خودروی رئیس جمهوری اسلامی کفش پرتاب نمود اما این لنگه کفش به کسی برخورد نکرد.

در کشور ما هر از چندگاهی گروههای فشارِ نه چندان خودسر با اَعمال خلاف قانون خود در رأس اخبار داخل و خارج قرار مي‌گیرند. شاید ویژگی نه چندان مطلوب عملکرد رسانه ای که در کل هر عمل خلاف روال را در صدر جای مي‌دهد عامل تشویق این گروهها باشد. این جماعت مي‌داند که با استفاده از خصوصیت به اصطلاح ژورنالیستی رسانه های خبری مي‌تواند چندین و چند برابر بیش از وزن اجتماعیش ظاهر شود و به زعم خویش بدین سبب، اهرم فشاری جهت تحمیل خواسته های خود به اکثریت را فراهم نماید. اما ذکر نکاتی چند در این مورد ضروری به نظر مي‌رسد.

1- تاریخچه گروه‌های فشار نشان از مخالفت بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)، با آنها دارد و فرمایشات و دستورات آن رهبر فقید جملگی بر رعایت قانون و برخورد شدید با این گروهها بوده است. در ادامه راه امام (ره) نیز رهبر معظم انقلاب بارها دستور اکید بر پرهیز از اعمالی این چنینی داده اند که نمونه های اخیر آن مخالفت با رفتار های صورت گرفته در حمله به سفارت بریتانیا، اقدامات ناصواب 14 خرداد در مرقد مطهر حضرت امام (ره) در توهین به نوه و یادگار وی، حسن خمینی، و مخالفت با واقعه 22 بهمن قم که بر علیه رئیس مجلس، علی لاریجانی، با پرتاب کفش و مهر نماز به وی در صحن مطهر حضرت معصومه صورت گرفت، بوده است. نمونه اخیر حتی صدای اعتراض مجتهدان و علمای شیعه را نیز به سبب حرمت شکنی حرم یاد شده بلند کرد. بنابراین مي‌توان بدین نتیجه رسید که شعارهای این جماعت در پیروی از ولایت، رهبری و فرامین اسلامی تنها ویترینی برای پوشاندن چهره زشت اعمال و رفتارشان است و این گروه فقط به مقتضای خواست و تأمین منافع امرکنندگان خویش حرکت مي‌کنند.

2- واژه خودسر که از سوی برخی رسانه های افراطی حامی این گروهها در هنگامه تنگنا استفاده مي‌گردد چندان با مسما به نظر نمی رسد. بروز و ظهور این گروهها و حتی میزان کاربرد خشونت توسط ایشان در صحنه اجتماع نشان داده که تابع خواست کدام جناح و دسته از حاکمیت هستند. عدم رو در رویی این گروه با جناح افراط حتی در مواقعی که مشخصاً پای مسائل مذهبی و فرمایشات مقام معظم رهبری در میان بوده، نشان مي‌دهد که سر این گروه به کدام آخور بند است.

شاید این سؤال در میان مردم عادی نیز مرتباً تکرار شده که چرا جماعت کفن پوشان در هشت سال دولت احمدی نژاد که دستاوردی جز انزوای سیاسی و نابودی اقتصادی نداشت به میدان نیامدند. یا این که چرا این گروهِ به زعم خود دیندار در مقابله با اختلاسهای فوق کلان از بیت المال حاضر نشدند راهی خیابانها شوند ودر حمایت از مردمی که حقوقشان به تاراج رفته شعار وا اسلاما سر دهند. مسلماً اسلام این گروه تعریفی از منافع حامیانشان است و بس.

3- البته باید اذعان داشت که اظهار انتقاد و مخالفت با دولت در کشور ما مانند هر کشور پایبند به دموکراسی باید آزاد باشد و قصد نگارنده بر ممنوعیتِ مخالفت و رد حق اقلیت نیست بلکه آنچه جای اشکال مي‌باشد این است که یک گروهِ اقلیت خود را در قامت اکثریت جا مي‌زند و از زبان مردم - که در انتخابات اخیر به مخالفت با آنها رأی داده اند- حرف مي‌زند. اگر این گروه در زیر تابلو مشخص خود و به دور از خشونت
افراطیون چون خود را در جلب نظر اکثریت عاجز مي‌بینند پس دغدغه آنها برخلاف روش‌های مردمسالارانه ایجاد تغییر در عقیده مردم و در نهایت به واسطه صندوق‌های رأی نیست.
و قانون شکنی به ابراز نظر و حتی راهپیمایی بپردازد و نظرات دیگران در نقد خود را نیز پذیرا باشند مطمئناً عملکردشان از نظر همگان جایز و حتی لازم خواهد بود.

ولی مشکل در این جاست که گروههای فشار به نام بسیجی، دانشجو، رزمنده و دیگر عناوین مقدس و معتبر به میدان مي‌آیند و خود را در پشت آنها پنهان مي‌سازند و علاقه مند به داشتن وجهه ای حقوقی برای خود نیستند. چرا که نمی خواهند به هیچ وجه پاسخگوی اعمال خلاف قانون خویش باشند. مورد دیگر در این زمینه آن است که این ابراز مخالفت برای همگان مجاز شمرده شود و اگر مانند هشت سال گذشته دولت در اختیار جناح افراط قرار گرفت از انتقاد و مخالفت به دشمنی تعبیر نگردد.

4- در هر کشور دموکراتی گروههای مردمی مخالف دولت حق اعتراض دارند و با این کار قصد شان بر آن است که نظر اکثریت را با خود همراه سازند ولی عملکرد گروههای فشار با چنین رویکردی، تفاوت و حتی تناقض دارد. این گروهها فاقد ریشه ای مردمی هستند و تنها ناظر به مصالح چندی از افراد وابسته به حکومت مي‌باشند به طوری که منافع عامه اصولاً نمی تواند محرک آنها باشد.
مورد دیگر این که افراطیون چون خود را در جلب نظر اکثریت عاجز مي‌بینند پس دغدغه آنها برخلاف روش‌های مردمسالارانه ایجاد تغییر در عقیده مردم و در نهایت به واسطه صندوق‌های رأی نیست. این جماعت فقط در اندیشه آن است که با ایجاد شانتاژ و فشار، دولت منتخب اکثریت را از ادامه راه باز دارد و به مسیر تأمین نظر اقلیت اقتدار گرا مجبور نماید.

5- صرفنظر از اقدام اخیر افراطیون خشونت طلب در مواجهه با اقدامات مدبرانه رئیس جمهوری، هماهنگی واضحی بین گروه‌های افراطی دشمن ایران در خارج و گروههای فشار داخلی وجود داشته است. اعمال هر کدام توانسته دیگری را تغدیه کند و به عنوان محرکی برای اقدامات طرف مقابل باشد. این گروهها، چه در نوع وطنی و چه نمونه خارجی، موجودیتشان قائم به دشمن مي‌نماید.
پس هر گونه روندی اصلاحی در کاهش تنش‌ها و دشمنی‌ها مي‌تواند نفس تنگی سیاسی را برای آنها را به ارمغان آورد و در نهایت مرگشان را موجب شود. این گروهها در نیازمندی حیاتیشان به دشمن روز به روز دایره دشمنان خود را وسیع تر مي‌کنند. اگر تا قبل از هشت سال پیش نیزه این گروه فقط بر گلوی طیف اصلاح طلب بود اکنون مي‌بینیم که اصولگرایان معتدل و میانه رو نیز از زخم خوردگان این جماعت به حساب مي‌آیند.

6- پیشینه این گروه‌ها حکایت از آن دارد که هرچند از جنبه پایگاه مردمی بسیار ضعیف هستند ولی آن چنان پشتیبانانی در حاکمیت دارند که مي‌توانند حتی مقاماتی مانند رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خانواده و وابستگان امام خمینی (ره)، وزرا، دانشجویان، بانوان و دختران و... را مورد هتک حرمت آشکار قرار دهند و از عواقب قانونی آن به دور باشند. قرائت گزارش غائله قم توانست تا حدی اُمرای این قوم آشوبگر را از پس تیرگی‌ها بیرون کشد ولی فقدان اقدام عملی در مقابله با ایشان موجب شده که این گروهها روز به روز جری تر شوند.
ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی نشان داده اند که هرگاه اراده ای قوی به جهت برخورد وجود داشته، توانسته اند حتی افراد بلند پایه با پیشینه مقام حکومتی را بازداشت و زندانی نمایند. نگاهی به وقایع بعد از انتخابات 88 مي‌تواند مؤید این نظر باشد. پس در صورت وجود اراده محکم، گرفتار ساختن توهین کنندگان به رئیس جمهوری کار چندان سختی نخواهد بود.

در مجموع باید گفت که اگر حمایت دوستان ناآگاه در زمان اصلاحات نبود اکنون بساط افراط و خشونت خیابانی که جز وهن جمهوری اسلامی عایدی دیگری ندارد برچیده شده بود. اما این زمان هم مي‌توان آب رفته را علیرغم هزینه های تلف شده دوباره به جوی برگرداند و ریشه این اعمال خلاف و دشمن شاد کن را برای همیشه خشکاند. اندکی جرأت و جسارت از سوی دولت و بازوهای اطلاعاتی آن در کنار هماهنگی با دیگر مراکز امنیتی مي‌تواند اراده ای قوی را به وجود آورد که شر این گروهها و امرای آنان را برای همیشه از سر ملت این آب و خاک کوتاه کند.

۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۳:۴۳
حمایت دوستان ناآگاه زمان اصلاحات و البته دوستان نوکیسه! دوران اصلاحات که هنوز هم برای رسیدن به منسب ضربه به اصلاحات و اعتدال می زنند. (139988)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۳:۵۴
پاراگراف آخری عالی بود. نابودی این گروه های افراطی ضد ملی خواسته هر ایرانی میهن دوستی است. انشا ء الله شاهد فرو افتادن این جرثومه های فساد در زباله دانی باشیم (139998)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۰۱
ما فقط می خواهیم ریشه هتاکی و توهین خشکانده شود و الا حق اعتراض برای طرفداران هر حزبی حتی اقلیت وجود داشته باشد.و اتفاقا حق اعتراض به صورت مسالمت آمیز باید در کشور نهادینه شود. (140006)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۰
من قصد دفاع از افراطیونی که کفش پرتاب کردند را ندارم باید با افرادی که اعمال خشونت آمیز انجام می دهد برخورد قانونی شود و در کنار آن بدون شک توهین و هتاکی کار بسیار زشتی محسوب می شود و مذموم است.

ولی فراوش نکنیم که راه جلوگیری از ان برخورد قهری و انتظامی نیست بعلت اینکه به محض این که عده ای تصمیم بگیرند به بهانه توهین به مقامی برخورد انتظامی و قضایی کنند انوقت دیگر نمی توان برای ان خط و اندازه و ملاک سنجش مشخص کرد، مثالا اگر افرادی شعار دهند که فلان مسئول خجالت خجالت خیلی ها شاید آن را توهین تلقی کنند و دیگران نه، افراد باید اجازه داشته باشند بیایند شعار دهند و حرفشان را بزنند ولی اعمال خشونت آمیز و... انجام ندهند. مسئولین هم باید تحمل شنیدن هر حرفی را داشته باشند چون نمی شود برای سنجش توهین بودن حرف ها و شعارها ملاک مشخص تعیین کرد و راهش برخورد انتظامی قضایی نیست.

فراموش نکنیم که این طرز فکر باعث شد دانشجویی در دوره احمدی نژاد به علت توهین به احمدی نژاد شلاق بخورد. (140078)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۲۰
کاش به جای منفی دادن توضیح می دادی آخه این مطلب چه نقطه منفی داشت شایدشمااصلا با حق اعتراض مسالمت آمیزمشکل داری (140082)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۷:۱۶
از بارزترین نشانه های دموکراسی همین بحث است. (140116)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۰۶
کلا با نوشته های اشکان بنکدارجهرمی حال میکنم
محکم / به حق / و نترس مینویسه (140009)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۱:۲۷
ببخشید نوشته های اشکان جونتون درباره فتنه 88 ، توهین به مقدسات در روز عاشورا ، آتش زدن عکس امام کجا بود .
کاش طرف مقابل یکم انصاف داشت. خودتون می دونید چی هستید ... (140191)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۰۰
عكس امام رو خود گروههاى فشار پاره كردن داداش (140247)
بردیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۱۶
این افراطیون رو باید از ایران اخراج کرد تا یه جایی واسه خودشون حکومت تشکیل بدن واونوقت نتیجه شو دید. (140014)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۰۴
کجا برن بهتر از اینجا. یکی از کلنی های قدرت با پول بیت المال عده ای رو بسیج میکنه بهشون تضمین امنیتی هم میده. بجای اخراج بایستی دادستانی برخورد قاطع بکند و به ایشان فرهنگ زندگی در یک نظام دموکراسی آموخته شود. چندی قبل یکی از سرکردگان این تجمع در برنامه دیروز امروز فردا بعنوان کارشناس شرکت کرده بود یعنی بخوانید پشت پرده را. (140035)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۸:۱۰
نمونه های خارجی اون مشاهده شده؛افغانستان در زمان طالبان ! (140130)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۱۷
و .......سومالی که نفت ندارند و مشغول دزدی دریائی هستند (140268)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۲۴
به نظر من بروز این گونه حرکات نه تنها وجه عملکرد دکتر روحانی رو زیر سوال نمی بره بلکه حمایت مردم بیش از قبل به سمت خودش جلب میکنه. (140020)
Sajjad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۳۸
متاسفم که در کشورم این گونه افراد حضور دارند . آدمایی که منطق براشون زهره.
شرم بر افرادی که از اینها حمایت میکنند . (140022)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۴:۵۳
اصولا افراد با عقاید عجیب غریب در هر کشوری وجود دارند و این موجب وهن در افکار عمومی جهانی نیست. (140032)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۸:۴۵
باید به عقاید هر فردی احترام گذاشت.البته به شرط اینکه این عقاید منافی آزادی های مردم و سلب آرامش نشود و منجر به اعمال خشونت بار و تروریستی نگردد.
نمونه اون هم همین افراد هستند که بدون اندیشه و شعور لازم،در حال سلب آرامش عمومی و تخریب وجهه بین المللی ایران هستند.
نمونه های دیگری مثل گروه های تروریستی و از جمله افراطیون اسلامی و القاعده وجود دارند که به سر بریدن و بینی بریدن و نگذاشتن تحصیل دختران و علم ستیزی می پردازند که باعث وهن اسلام است.
آنها نیز افکار عجیب و غریب دارند !آیا نباید با آنها برخورد شود؟ (140145)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۵۸
امین خان 88 یادته بیحرمتی یادته ؟ اونارا هم قبول داری ؟ (140305)
جمشید آریا نسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۱۱
این افراطیون باید دست از سر ایران بردارند (140038)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۲۶
کاش یه جزیره ای پیدا میشد وسط یه اقیانوس که این متحجرا و تندروها میرفتن اونجا به دور از رابطه با کشورهای دیگه فقط به این و اون آرزوی مرگ میکردن. (140049)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۰:۲۸
نظر خوبی بود مخصوصا شریعتمداری-رسایی-زاکانی- حسینیان -میرکاظمی-کوچک زاده- قاضی پور-جلیلی-احمدی نژاد و ... اینها هم رهبرانشان باشند (140173)
حسین ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۱:۲۷
بابا قاضی پور جزو اینها نیست مواضع ورفتار مردمی وپیروی از اکثریت مردم از نشانه های قاضی پور است (140351)
!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۳۰
اینها به همه چی توهین میکنند ... به انتخاب مردم ، عقاید عمومی ،... و هر چی که اکثریت مردم بهش علاقه مندن و احترام میذارن و خواهانشن .... (140056)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۳۵
این افراد اجیر کرده رژیم اسرائیل هستند
چون اونها بودن که به شدت از سفر روحانی و نتیجه هاش خشمگین شده بودن
گرگهایی در لباس میش با عنوان گروه های فشار (140058)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۵۹
این تعداد افراد انگشت شمار اینقدر اندک هستند که لازم نیست از آنها به عنوان گروه و یا دسته نام برد ولی باید روشنگری کرد تا برخی از جوانان حداقل به خاطر منافع مادی با آنها همصدا نشوند. (140069)
بصیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۸
علی رغم میل باطنی ام رفتم و سایت رجا نیوز رو گشتم در یکی از مقالات جوابیه ای نوشته بودند http://www.rajanews.com/detail.asp?id=169361
جماعتی که با صدای اذان به ادای نماز پرداختند و در اثنای نمازشان رییس جمهور وارد شد و با وجود مسیر خالی از جمعیت برای عبور - خط مشخص‌شده با خط چین نارنجی - ناگهان با عبور ماشین رییس‌جمهور و حمله محافظین و نیروهای انتظامی - فلش قرمز - به نمازگزاران - خط زرد -مواجه شدند، نمازگزاران پابرهنه‌ای که به جرم برائت از مشرکین نمازشان شکسته شد، برای نماندن زیر چرخ‌های ماشین‌های هیئت همراه رییس‌جمهور و برخورد نیروهای انتظامی کفش به‌دست باید از معرکه بگریزند و بعد تصاویرشان در سایت‌های خبری به‌عنوان زدن کفش به رییس‌جمهور – که به‌وسیله بوق سلطنتی انگلیس بی‌بی‌سی کلید زده‌شده و هنوز سندی از تحقق آن نمایش داده نشده - مانند مجرمین منتشر شود.
سوالم از ایشان این است آیا باید در وسط خیابانی که رئیس جمهور از آن عبور می کند نماز می خواندند ؟ که مچبور شوند یک لنگه کفش خودشان را در دست بگیرند و فرار؟ کنند (140081)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۳۴
برام جالبه، اگر یک گروه اعتراض کنند وحتی شیشه بانک را بشکنند و مامور نیروی انتظامی را کت بزنند میشود اعتراض مدنی، اما اگر گروه دیگه ای اعترض کنند می شود گروه فشار... البته توهین و پرتاب کردن کفش از سوی هر گروهی محکوم است ولی فضای برخی رسانه ها به گونه ای است که حتی اعتراض ساده را هم بر نمی تابند و از واژه های سخیف برای مخالفان خود استفاده می کنند که جای تعجب دارد... بیایید مقداری تحملمان را در شنیدن صدای مخالف بالا ببریم و همزمان با هتاکی و فحاشی از سوی هرگروهی که باشد مقابله نماییم (140092)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۷:۰۵
من نمیدونم این 18 میلیونی که به آقای روحانی رآی دادن کجا بودن چرا نمیان حق این چن نفر مفت خور رو کف دستشون بذارن. (140108)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۸:۱۸
اگر سعید عسگر و امثالهم به جرم اقدام مسلحانه علیه امنیت کشور مجازات میشدند،الآن کار به اینجا نمی رسید.
اگر امروز هم با این گروهک ها برخورد لازم نشود خدایی نکرده ممکن است همچون اوایل انقلاب که منافقین در کشور جولان می دادند و خط ترور و اقدامات تروریستی را برضد نظام آغاز کردند،ما شاهد اینگونه اعمال توسط این افراد خودسر باشیم. (140133)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۸:۳۰
همین کلی مطلب نوشتنهاست که مخاطب نمیتونه بچه های مذهبی و ارزشی رو از افراطیون تشخیص بده و بعد تو خیابون بگیرن با قمه چش و چالشون رو خورد کنن. اوصیکم بتقولله (140136)
mahan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۸:۴۰
اصولا اینجوری نون می خورن.وای برما که راه تهیه نان شده این........ (140142)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۸:۵۹
جهرمي جان، اينها عروسک هاي خيمه شب بازي هستند که عالي ميرقصند و در واقع عالي ميرقصانندنشان! بنظر من که شايد برخلاف نظر شما و خيلي هاي ديگر باشد، اين بيچاره ها تقصير ندارند، و احتمالا" عمدتا" جوانان کم سن و سالي هستند که شايد هم واقعا" دغدغه دين و عقيده داشته باشند، اما اين دگرانند که در پشت نقاب دين از اينان سوء استفاده کرده و بنام دين و خدا، فريبشان ميدهند و به خيابان ميکشانندشان تا آنها را اهرم کنند و بر هرکه به رغمشان سخني گفت و يا عملي را انجام داد، فشار وارد آورند. و تصور ميکنم عامه مردم هم ميدانند که سررشته اينها به کجا وصل است. دوست دارم در يوم الدين هنگاميکه اين مدعيان پنهان در زير ماسک دين و خدا، در پيشگاه عدل الهي سرافکنده و سربزيرند، نحوه نگاه اين جوانان مظلوم که از سادگي و عقيده شان سوء استفاده کرده اند، را به آنها ببينم! (140150)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۹:۰۲
بس کنید این همه جو رسانه ای دادید به کجا رسیدید دولت اعتدال درگیر افراطیون چپ و راست نخواهد شد و به ازادی البته در حد قانون احترام میگذارد. (140151)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۵۴
آقای بهار رفتارهای 88 خلاف قانون نبود ؟... (140302)
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۱:۳۹
بله ،کاملا درسته که کهریزک و کارهای کهریزکی خلاف قانون بودند (140354)
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۱:۳۸
ته همشون می خوره به مافیای اقتصادی (140353)