به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۳۹۵۹۲۳
نظرات و دیدگاه‌ها

آینه‌ی حق

آینه‌ی حق
حسین قدیانی
این درست که نظام هر از گاه با نمایش پوشش باز شماری از خانم‌ها در مراسم حکومتی فاز روشن‌فکری برمی‌دارد اما واقعیت به همین رمانتیکی نیست؛ دست‌کم از واقعه‌ی مهسا امینی به بعد جمهوری اسلامی بی‌حجابی بل‌که بدحجابی را در دشمنی با خود تفسیر می‌کند و نکته‌ی ظریف ماجرا همین‌جاست: هیچ حکومتی نمی‌تواند در قبال تحرکات دشمنانش ساکت بنشیند.
فرض نظام این است که با هر کشف حجاب یک تیر دیگر به قلب آرمان‌هایش می‌خورد؛ لذا می‌خواهد تا حد امکان هزینه‌ی زلف‌های زیبا را بالا ببرد. این‌جا فقط نقل جماعت آتش به اختیار نیست؛ کلیت نظام از آرایش جدید خانم‌ها عصبانی است. آدم عصبانی هم نه با قوه‌ی عاقله، که با قوه‌ی قهریه تصمیم می‌گیرد. ما را باش که تا همین چندی پیش از ضرورت اصلاحات در جمهوری اسلامی حرف می‌زدیم؛ نگو نظام خود به فکر اصلاح جمهور است: مردم باید آن‌جور بپوشند که ما می‌خواهیم، همان‌جور فکر کنند که ما می‌گوییم و به همانی رأی بدهند که ما اعلام می‌کنیم و الا حلقه‌ی نظارت استصوابی را از این هم تنگ‌تر می‌کنیم.
دوم خرداد را عجالتاً همان خدایی باید بیامرزد که دوازده فروردین را آمرزید. ممه‌ی مشارکت حداکثری را خیلی وقت است لولو خورده. ما دل‌خوش به همین مقداریم که مردم به صورت استاندارد پای صندوق آرا حاضر شوند. ما اعصاب محمد خاتمی را نداریم؛ دل‌مان به همین احمد خاتمی گرم است. ما مطهری و بهشتی و چمران و طالقانی و موسی‌صدر را فقط برای شب‌های خاطره می‌خواهیم و بروجردی و متوسلیان و همت و باکری و باقری را هم تنها برای شیشه‌های اتوبوس راهیان نور.
این جمهور است که باید خودش را با سلیقه‌ی جدید جمهوری اسلامی وفق دهد. مصباح هم که نباشد، رئیس‌دفترش هست؛ لطفاً خودتان را با دغدغه‌های جلالی هماهنگ کنید و حتی در دوگانه‌ی خدا و علم‌الهدی، بی‌خیال لااکراه فی‌الدین، خطیب جمعه‌ی طوس را بچسبید. متنم دنده‌ای دیگر می‌خواهد.
روزی حجاب نقطه‌قوت این نظام بود. مع‌الاسف از بس گیر بی‌خود دادید و از بس پیام شهدا را به دروغ خلاصه در حجاب کردید که حالا یک نسل حتی موسم پوشش هم به شما اعتراض می‌کند. خیال‌تان را راحت کنم؛ با این دست‌فرمان فقط خودتان را بی‌حرمت‌تر می‌کنید. اینک حتی حزب‌اللهی‌های عاقل هم در دفاع از شما به شک افتاده‌اند؛ چون توهم زده‌اید قیم پوشش آحاد جمهورید. مردم دارند باطن شما را تحمل می‌کنند؛ تحمل کنید ظاهر مردم را. کار شما آسان‌تر است.
کاش پیامک برای پینه‌ی پیشانی‌تان بفرستید: سقوط‌مان را از چشم مردم تسریع نکنیم. وعده‌ی کدام بهشت را می‌دهیم، وقتی جهنم کرده‌ایم دنیای مردم را؟
#حق
منبع: سایت حق‌دیلی 
برچسب ها: حسین قدیانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها