به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۲۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۴۴۳۴
اما چرا کار بدینجا رسید؟

يعني بساط گروه‌های فشار برچيده مي‌شود؟

گروه سياسي: عاقبت پس از کمتر از 6 ماه که ازحمله گروهی از افراد، معروف به خودسر (بخوانید گروه فشار)، به سخنراني علي لاريجاني در 22 بهمن 1391 و در حرم مطهرحضرت معصومه(علیها السلام) در شهر مقدس قم مي‌گذرد، در صحن علني مجلس گزارشي قرائت شد که تلاش سياسي و رسانه اي بسياري، حتی از سوی برخی نمایندگان وابسته به طیفی خاص، انجام گرفت تا ازخواندن آن ممانعت گردد.
يعني بساط گروه‌های فشار برچيده مي‌شود؟
اشکان بنکدار جهرمی

گزارشي که کميته بررسي مجلس شوراي اسلامي آن را تهيه و تدوين کرده بود. در این گزارش به يک گروه مشخص در شهر قم اشاره اي صريح مي‌ گردد؛ «حلقه پرتو» هفته‌نامه‌ای سياسي جنجالي که در چند سال گذشته مواضع برخي از روحانيون طرفدار آيت الله مصباح يزدي را در فضاي سياسي و رسانه اي کشور، انعکاس مي‌داد. به نظر مي‌رسد انتشار اين گزارش مي‌تواند با توجه به حاکم شدن فضاي اعتدال و عقلانيت، اميد بخش ظهور نقطه عطفی در تاریخ مجلس باشد. نقطه عطفی که پیامد آن خشکاندن ریشه ی بی قانونی های آشکار در سطح جامعه باشد.

اما چرا کار بدینجا رسید؟ نگاهی به تاریخچه ی بروز و استمرار حیات این گروهها مي‌تواند روشنگر بسیاری از مسائل باشد که در قوام و دوام این گروهها دخیل بوده اند. هر انقلابی با خود مي‌تواند پیامدهای نا خواسته ای نیز به همراه داشته باشد که از آن جمله در کشور ما گروههای فشار مي‌باشند. این گروهها که در ابتدا خود را حسگرهای غیرت انقلابی جامعه مي‌دیدند با هر آن چه به پندار خود انحراف از مسیر انقلاب و اسلام مي‌دانستند دست به کار مي‌شدند و از حمله به زنانِ به زعم آنها بد پوشش گرفته تا تخریب سینماها و کتابفروشیها در دستور کار خود قرار مي‌دادند.

برای آنها انقلاب در همین تظاهراتِ رفتاریِ خشن معنا مي‌یافت و هیچ گاه تمام شدنی نبود. دایره ی هدف این گروهها، انگار که عطشی سیری ناپذیر در کار باشد، روز به روز گسترش بیشتری پیدا مي‌کرد. پس از پیروزی اصلاحات در دوم خرداد 76 گروههای فشار کارکرد مشخص تری پیدا کردند « به بن بست رساندن اصلاحات». پس از این بود که یاران انقلابی دیروز و اصلاح طلبان امروز در دایره ی غیر خودی‌ها جای گرفتند و هدفی شدند برای حملات بی پروا.

در مدت هشت سال حیات دولت اصلاحات گروههای فشار به عنوان بازوی قدرتمند یک جریان خاص هر گاه که لازم بود وارد عمل مي‌شدند و از هر اقدامی حتی در حد ترور فیزیکی ابایی نداشت. از حمله به انتشاراتی «مرغ آمین» تا «ترور سعید حجاریان» و «حمله به کوی دانشگاه» و ضرب وشتم دانشجویان همگی اعمالی بودند که سعی در تحمیل خواستهایی نا مشروع بر دولت وقت داشت.

آن زمان البته افراد این گروه اگر هم از قضا و به سبب خشونت زیادِ عملشان، گیر مي‌افتادند تبرئه مي‌شدند یا در حد چند نصیحت مورد سرزنش قرار مي‌گرفتند که ‌"ضمن آنکه تعصب و عرق دینی و سیاسی شما عزیزان قابل درک و حتی محترم است، اما ما نباید بهانه به دست دشمن دهیم!‌" و یا نهایتاً با حکم سرقت ریش تراش توسط یک سرباز روبه رو مي‌شدند. که اگر دیروز چنین نمی شد اکنون شاهد گستاخی روز افزون آنها نبودیم.

در دو دوره ریاست جمهوری گذشته که قوه مجریه در اختیار اصولگرایان بود از گروههای خودسر چندان خبری نبود. واقعیتی که نشان مي‌دهد این گروهها چندان هم خود سر نیستند. ولی پس از یک دوره ی فترت، در حالی که هنوز مردم در حال خوشحالی از پیروزی روحانی بودند یکی از چهره‌های شناخته‌شده ی این جریانات به‌صورت علنی رییس‌جمهوری را مورد تهدید قرار داد که اگر وی بخواهد سیاست‌های اقتصادی دوران هاشمی را احیا کند، عناصر انقلابی (بخوانید گروههای فشار) ساکت نخواهند نشست و به خیابان‌ها خواهند آمد.

از موارد نادری که گروههای فشار در هشت سال گذشته پا به میدان گذاشتند وقتی بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین در صحن علنی مجلس فیلمی از برادرِ دکترعلی لاریجانی پخش کرد و با اتکا بر آن سعی داشت برادرِ وی را به فساد مالی متهم کند. پس از آن بود که گروههای فشار در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم با پرتاب کفش و مهر نماز از سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس، جلوگیری کردند و البته کار بدین جا که رسید صدای اعتراضها بلند شد.

کلام آخر این که گرچه برخورد با عناصر خودسر، علیرغم هشدارهای سالها پیشِ دلسوزان مملکت، بسیار دیر انجام پذیرفت اما در هر حال نفس این عمل که جدی ترین برخورد با این گروهها در شانزده سال اخیر محسوب مي‌شود درخور قدردانی و تشکر است. و امید مي‌رود همان طور که محمد رضا باهنر نماینده پر نفوذ مجلس گفته این بار ریشه ی گروههای فشار یک بار برای همیشه خشکانده شود.

(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۴۹
به نظر من ریشه این افراد خودسر و گروه هایی که بدون عقلانیت و توجه به منافع و مصالح ملی دست به شورش و ناآرام کردن فضای جامعه می زنند را باید در عملکرد دانشجویان اوایل انقلاب و حمله به سفارت آمریکا جستجو کرد

اونها بودند که ریشه اولیه این کار رو زدند و باعث ایجاد حرکتهای غیرقانونی و شورشی شدند که تا به امروز هم ادامه دارد

متاسفانه اصلاح طلبان امروز جزیی از آغازگران این گونه حرکتها بودند که می توان آقای میردامادی را در بین سرکردگان حمله به سفارت آمریکا دید

من فکر نمی کنم هیچ گاه ریشه این گروه های شورشگر یا به قول شما فشار خشکانده شود چون اونها احساس امنیت می کنندو می دانند کسی با آنها برخورد نخواهد کرد(حالا به هر دلیلی) (106228)
عقیل
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۵۳
هر عملی را باید در شرایطی که رخ داده ارزیابی کرد.حمله دانشجویان به سفارت امریکا عملی است در فضای ملتهب سیاسی اول انقلاب.با این وصف عامل آن عمل را نمی توان سرزنش کرد.مگر با تحلیل دقیق شرایط آن روز.فرض کنید آنها سفارت را اشغال نمی کردند.آیا دیگر گروه ها این کار انجام نمی دادند؟
فرض کنید هیچ گروه دیری سفارت را اشغال نمی کردند،چه پیامد محتملی می توان برای این وضعیت پیش بینی کرد؟
سابقه اقدامات آمریکا را نسبت به مردم ایران نیز مد نظر داشته باشید.
اینها را گفتم که بدانیم برای ارزیابی درست یک عمل یا پدیده سیاسی - اجتماعی هم اطلاعات بیشتر و دقیق تری لازم است و هم روش معتبر و عینی وگرنه تا قیام قیامت می توان از این قضاوت های بی سرو ته کرد و به نتیجه ای مفید نیز نرسید جز بی اعتمادی به یکدیگر و تفرقه میان یک ملت.
وانگهی چطور شما خودسری های رژیم پهلوی را ندیده می گیرید؟در ان شرایط نه تنها شعبان بی مخ ها که حتی شخص شاه از همه خود سر تر بود.پس این پدیده ریشه در فرهنگ و تاریخ ما داردو شاید هم منشا ساختاری دارد.خودسری پدیده ای است که جلوه های گوناگونی دارد لذا محدود به رفتارهای اشخاص و گروهها نیست .تا جایی که با عرض پوزش می توان گفت نوشته شما نیز نوعی از خودسرس فکری است. (106394)
انجمن فیض بوکی های مقیم شمال آمریکا
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۳:۴۳
بهار لطفانظر منو اگه ادعای آزادی بیان داری،حذف نکن ونشون بده.درسته که ملت ومردم وازهمه مهمترساحت مکتب پاک اسلام ومردم سالاری دینی دراین 16سال مکدر شدودچارافراط های چپ وراست عمیق شدکه هنوزهم عقلا وبزرگان دردرآوردن سنگ ازاین چاه سرگردانند.امابهارچرادروغ چراتهمت؟ترورآقای سعیدحجاریان توسط علی عسگرراچگونه بی دلیل گردن گروهی که آن رانام بردی میگذاری درحالی که خودعسگردرسال88درستادموسوی حضورداشته واسنادآن موجوداست.که این راپروژه شهیدسازی برای اصلاحات نامیده اند. (106476)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۲۷
یا خانم ابتکار هم همینطور
کاملا موافقم (106487)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۰
تا وقتی منافع یک عده در این نوع حمله ها و توهین ها باشد این گروه ها هم خواهند بود. متاسفانه دلیل این امر هم ضعف قوه قضائیه در برخورد با این افراد است. اگر با این افراد مطابق قانون رفتار شود و تبعیض در کار نباشد شاهد چنین برخوردهایی نخواهیم بود. (106229)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۰
بساط برچیده میشود نه خشکیده! (106230)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۵
چرا اقايون الان به فكر افتاده اند ؟ چرا در دوره اصلاحات دلشان به حال مردم و انقلاب نميسوخت؟ ايا ان دوره فقط يك ريش تراش انقلابي و ايراني بود ؟ كه فقط به شكايت او رسيدگي كردند؟ تورا خدا اقايون از خشكانًدن ريشه حرف نزنيد كه حالم خراب ميشه (106231)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۱۵
این مقالات اوج زبونی شما رو می رسونه ، با اون پروند افتضاحی که در 88 بوجود اوردید باید هم اینقدر در صدد ترمیم افتضاحات خود باشید ، اما سعی کنید به جای حمله به دیگران ، خود را اصلاح کنید. (106235)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۱۸
واقعیت اینست که گروههای فشار به ته خط رسیدند و ته خط را در عاشورایی که بنا بود یزید در آن کشته شود به قباحت رساندند. سران اینها به جایی رسیدند که با بکار بردن اصطلاحاتی شبیه "تصمیم نظام بر این است که ..." و صحبت کردن از طرف نظام (رهبری) جهت مطامع خود بر رهبری هم فشار می آورند. امروز کارنامه عمل آنها در دست چپ و آبرو رفته در پیشگاه رهبری و ملتند و تنها راه توصیه شده برای آنها خودکشی است. (106237)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۱۸
با آمدن م.م به وزرات علوم ممکنه اگر گروهای افراطی اصلاح طلب فعال شوند چندان فرقی با این افرادی که نویسنده گفته فرقی ندارند و هر دو گروه برای کشور خسران. (106238)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۵۰
اصلاح طلبان هرگز هزينه هاي كه شماها به كشور تحميل كرديد را به مردم و كشور تحميل نكردند ولي شماها فقط دنبال فتنه و دسيسه هستيد (106295)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۳:۰۰
راس میگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فتنه 88 هزینه نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کار کیا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (106526)
اصفهان
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۵۱
عمو جون کی تشویقت میکنه بیای اینجا کامنت بذاری؟؟؟هااان؟؟
گروههای خودسر؟؟ (106328)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۳۳
مردم تهران مقصرند که رای نمیدن اگه رای میدادن امثال رسایی وحسینیان با 100هزار رای وارد مجلس نمی شدند
شما تصورکنید 7میلیون واجد شرایط رای دادن 900هزار رای متعلق به حداد عادل شد همین میشه امثال این افراطی ها بارای پایین عقده دارن یک نفر نمره 18میاره یکی 10 ولی هر دو پاس کردند اما این کجا و اون کجا! (106245)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۲۶
شما فکر می کنید تفاوتی بین دیدگاهای آقای حداد عادل با رسایی و حسینیان هست!؟ (106409)
علی عدالتخواه
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۳۰
البته که هست گرجه هر دو اصولگرای خیلی متعصب هستند. به نظر شما مطمئناً دید گاه روحانی و جلیلی فرق میکند ولی می بینیم عده ای حتی این دو را بدون هیچ تفاوتی می بینند!!!!!!!! (106489)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۲۹
درسته امیدوارم مردم ما رو ببخشن که نرفتیم رای بدیم واقعا الان میفهمم که انتخابات مجلس حتی از ریاست جمهوری هم تو کشور ما مهمتره (106488)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۴:۲۷
گروه فشار هر زمان تعریف خودش را در قالب افراد مختلف داره
تا وقتی که فرهنگ مسولیت پذیری در جامعه غالب نگردد هر شخصی در کشور میتواند همانند گروه فشار عمل نماید
اگر اراده نظام بر این باشد که هر کس بدون در نظر گفتن شخصیت حقیقی و حقوقی ان اگر خلاف کرد عادلانه محاکمه و مجازات گردد و افکار عمومی نیز از این فرهنگ استقبال میکردند امروز یقینا شاهد این زاندانی و شاید حتی ان آقایانی که در حصر هستند نبودیم
باید
١. اراده نظام بر این باشد که عدالت تحت هر شرایطی اجرا گردد
٢. افکار عمومی از اجرای عدالت ولو مورد پسند و سلیقه آنها نباشد حمایت کنند
به امید ایرانی با مدیریت عادلانه و مردمی عدالت خواه (106259)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۴:۳۰
نخشکیده باشد هم ما ملت ایران خواهیم خشکاند (106260)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۲۷
اینم که لحن و طرز تفکّر همون گروهه! (106315)
سینا
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۴:۴۱
این که این تحرکات ناشیانه و منحرفه امری مسلم ، اما وقتی شما این طور تیتر می کنین که ریشه خشکانده! بشه و از اون طرف در مورد ارتجاع فتنه سبز که از دل اصلاح طلبان افراطی بیرون زدند سکوت می کنین و اون را افراط و فشار نمی خونین به اعتدال و بیطرفی تون شک می کنم (106262)
فدایی اهل بیت
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۳۶
آقای عزیز راهپیمایی چند میلیونی مردم با چند نفر اوباش فرق می کند در ضمن در تحریف تظلم خواهی ما مردم، صدا سیما که به عنوان رسانه ملی باید بیطرف باشد، به حد کافی افتضاح عمل کرده که دیگر نیازی نیست بهار نیوز هم خودش را آلوده کند (106495)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۴:۴۳
منبع درآمد این تفکر :یه چیزی خیلی جالبه بخش عظیمی از این گروه یعنی جبهه پایداری الان به طور عجیبی به دنبال تحمیل وزیر نفت خودشون به روحانی هستند حالا این سوال پیش میآد به خاطر اصلاح طلب بودن زنگنه اینقدر فشار میآرن یا اینکه خدایی ناکرده منبع درآمد این تفکر نفته. البته این گروه قبل از احمدی نژاد هم بودند ولی مشهوده که الان پولدار ترند... خدایی نکرده.... (106263)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۱۷
باید شیرهای بیت المال که در جیبشان خانه کرده را بیرون کشید. (106340)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۴:۵۷
گروه های خودسر = گروه های فشار = خوارج نهروان! (106269)
آباندخت
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۴۹
فکر کردن اینجا تگزاسه؟؟؟؟
اون فردی که به روحانی این حرفو زده چه پروووو،پشتشون به یه جای درست حسابی گرمه (106327)
معصومه
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۰۴
حوادث بعد از انتخابات88 رو کیا رقم زدند؟اونم کار گروه فشار بود؟؟؟؟؟؟؟؟ به خدا خیلی رو میخواد که از همه چی بنویسی جز فتنه 88 ؟چون حرف زدن در مورد اون به نفعتون نبود اون رو از نوشته هاتون فاکتور گرفتی.فتنه88 بدتر بود یا اونایی که تو توی مقالت نوشتی؟ (106274)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۲۲
تعدادی از افراد خودسر وقلیل و گروهک مآب با مردم فرق می کنند (106379)
رجا
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۴۷
مگه شما طاقت افشای حقایق مربوط به حوادث88رو دارید؟! مگه شما غیر از تحریف واقعیت ها واکنشی نشون می دید؟! با کدوم منطق می شه برای شما دلیل و برهان آورد؟!وقتی هر فسادی که به نفع شما انجام بشه مقدسه و هر حرکت حق طلبانه مردمی مذموم و منفور چه جای بحثی باقی می مونه؟! (106390)
عقیل
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۰۴
این قدر نگویید فتنه،فتنه. مثل شما، مثل چوپان دروغگو شده که اگر روزی واقعا فتنه ای در کشور ایجاد شود،دیگه کسی باور نمی کنه.یک عده غرب زده اند، یک عده فتنه گرند، یک عده منحرفند، یک عده اشرافی زده اند!!! گروه دیگری مانده که شما به آنها انگ نزده باشید؟البته شما برچسب های آماده در جیب خود دارید و به محض این که از کسی خوشتان نیایید ، با رعایت کامل تقوای الهی و برای جلب رضایت حضرت حق مارک دارش خواهید کرد.اما این کاری فایده ای هم دارد؟ . . . (106400)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۱۸
نه نه نه (106275)
آسمان آبی
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۴۷
چی نه؟ یعنی می خوای بگی بساطشون برچیده نمیشه؟ من که امیدوارم شما چطور؟ (106501)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۲۰
ای آقا اینا تا وقتی به بعضی مقامات و شخصیت های مهم وصلند عمرا خشکیده نمیشوند! سال 78 دانشجوی مملکتو کشتن کسی ککشم نگزید الان که چیزی نیست 4تا مهر پرت کردن! (106276)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۴۱
دلم برای اینا میسوزه چون ازتفکراصلاح طلبی که آرامش بخش نوع تفکرهست خودشون رو محروم کردن... (106286)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۳۳
جهت آگاهی شما بد نیست که بدانید افراطی گری در تفکراصلاح طلبی و سماجت در پایگذاری ان به صورت تحکم و اجبار بدون در نظر گرفتن حق دیگران موجب بروز پدیده ای بنام کفن پوشان گردید
در زمان دولت آقای احمدی نژاد کفن پوشان از جناح مقابل دولت در قابل منتقدین با پایگاه های رسانه ای هر چند محدودشان کمتر از کفن پوشان عمل ننمودند
لذا افراطی گری نه نیاز جامه است نه مورد پسند
در نتیجه همین افراطی گری های اصلاح طلبان تندرو جریان احمدی نژاد زائیده شد همین است که رییس جمهور عزیز توانست با پرچم اعتدال پیروز میدان گردد (106346)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۱۸
بعضی از خبرهاتون مشخص نیست از حب علی یا از بغض معاویست. گروه خودسر باید هدایت بشه وبه اینجا برسه که برای حرم حضرت زینب شهید بشه. متاسفانه یه عده که به هیچ اصولی پایبند نیستن ازین اخبار در جهت منافعشون استفاده میکنن.پس کجا رفتاعتدال (106309)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۵۱
اولا" حرم حضرت زینب(س)که در منطقه داریای دمشق قرار داره،هیچ خطری این حرم مطهر رو تهدید نمی کنه و مخالفان سوری کاری به این کارها ندارند و صرفا" به انجام کار خودشون فقط مشغولند

دوما" تو فکر کردی این گروه های فشار کی هستند که بیایند جان خودشون رو در کف دست بگیرند و به جنگ بروند
فکر کردی اینا که به شخصیتهای بلندمرتبه نظام توهین می کنند و حتی یکی از سرکردگان یکی از این گروهک ها دومین شخصیت نظام(حسن روحانی) رو تهدید به شورش و انتقام گیری می کنه،محض رضای خدا فعالند

چرا همین فرد در زمان دولت نهم و دهم در برابر تورم لجام گسیخته کاری نمی کرد؟

دوست عزیز اینا برای حفظ منافع شخصی خودشون فعالیت دارند و برخلاف اسامی به ظاهر مذهبی فقط به فکر منفعت شخصی و باندی خودشون هستند
البته این وسط از دین هم سوءاستفاده می کنند و قانون هم مانع اونها نمیشه

باید ریشه اینها خشکانده بشه و هدایت در مورد این گروه ها و افراد معنی نداره

زیرا که نرود میخ آهنین برسنگ (106392)
آزادمرد
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۱۸
از نظر شما اعتدال یعنی دست روی دست بگذاریم تا یک عده هر عمل خلاف قانون انجام بدهند؟ از نظر شما اسلام یعنی فحاشی به خاندان امام (ره) ؟ یعنی به درد آوردن دل رهبر؟ یعنی صدای اعتراض تمام مرجع قم را در آوردن؟ بروید در اسلامتان تجدید نظر کنید. به خدا قسم اسلام و انقلاب این قدر که از گروههای فشار ضربه خورده از ضد انقلاب و بیگانه ها نخورده (106485)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۳۳
چرا اصلا باید گروه خودسر وجود داشته باشه؟در اینصورت اونوقت فرق ما با پاکستان و افغانستان چیه؟تمام نا امنی های این دو کشور به خاطر گروهای خودسرشونه
اگه الان جلوی اینها رو نظام نگیره بعدن افتش ریشه ی خود نظام و میزنه و شاید دیگه خیلی دیر بشه واسه نجات مردم و برقرای امنیت (106493)
طرفدار پر پا قرص شما
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۳۵
متاسفانه در این کشور بارها افرادی خواسته اند جلو تبعیض در اجرای عدالت را بگیرند و ما ملت همیشه دلخوش به همین بوده ایم اما مفسدین واقعی اغلب دارای اسم مستعارند ( ش ،م و غیره) و چون مجهول الهویه اند نباید محاکمه شوند تازه اگر بخواهیم راجع به این افراد هم بخواهیم اظهار نظری کنیم فورا تودهنمان می زنند. . . . (106318)
حزب الله
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۴۰
نویسنده گرامی به فرموده رهبر عزیزمان نبایدچنین مسایل ساده ای را اینقدر کش بدهید و آب به آسیاب دشمن بریزید (106321)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۵۱
کاش یکی فرق دوست و دشمن و اثرشونو توی زندگی ما می گفت!اگه با این افکار و این دست آوردها دوست ملت هستید پس صد رحمت به دشمن! (106393)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۰:۳۴
مسائل سااااااده؟؟؟!!!! (106494)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۸:۳۲
لطفن به دستور جدید رئیس قضا به دادستان های کشور مربوط به آمران معروف خودساخته نیز بپردازید این دستور قاضی القضات و نیز امربه معروف خودسرانه خلاف قانون است. (106365)
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۸:۴۴
این گروه های فشار که گفتید یعنی چه؟؟؟ (106372)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۰۸
در زمانهای قدیم ۱۹۵۰ هم گروه های فشار به نام مافیا در آمریکا کار می کردند. آنها در دولت و بسیاری از پلیسهای شهر نفوذ داشتند. قبل از آن هم گروه های فشار دولتی در حزب نازیهای آلمان کارهای کثیف آن دولت را انجام می دادند. پس گروه های فشار بدانند که در هیچ تاریخی در هیچ جای دنیا کارشان درست نبوده و محو هم شده اند. تنها زمانی مردم اعتماد به دولت و حکومت را پیدا می کنند که بدانند نظم و قانون منبع آرامش و شادابی در جامعه می باشد و بر خورد شدید با بی نظمی شود. این بی نظمی از مزاحمت به مردم نیست بلکه مقابله با گروه های فرا قانونی می باشد. توجه به این امر بسیار مهم است. (106377)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۰۳
امیدوارم نشر دهید

ریشه افراطیون خشن در برابر منکر مردم و مسئولین وقتی خشکیده می شود که ریشه تفریطیون چشم بسته در برابر منکر مردم و مسئولین خشکانده شود!

ببینید ما و شما جزء کدوم دسته ایم؟؟؟ (106398)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۰۱:۰۲
تو یکی رو نمیدونم ولی من میدونم که اسلام یعنی اخلاق اسلام یعنی جلوی بخور بخور بعضی ها را گرفتن نه این که به طرفداری از احمدی نژاد و مشایی حرمت حرم حضرت معصومه را نگه نداری خواهش می کنم خوب فکر کن بعد عمل کن چون خدا تو را می بیند (106508)
امین
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۲۵
شروع کننده این رفتارهای افراطی اصلاح طلبان فعلی بودن در سال 58 (106429)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۵۵
ساماندهی میشن
ریشه گروه های فشار خشک نمیشود
زیرا در اینده بازهم به این نیروهای خیابانی نیاز دارند (106465)
آزادمرد
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۳:۵۵
. . . اگر سعید عسکر به جرم اقدام مسلحانه علیه امنیت کشور مجازات میشد و... الآن کار به اینجا نمی رسید. اکنون هم چون دامنگیر خودشان شده آقایون پا به صحنه گذاشته اند. (106479)