به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۶:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۴۶۲۴
آنچه از عصاره فضايل يك ملت بزرگ ديديم!

رفتاری دون شأن فرهنگ ایرانی با چاشني يك آه!

گروه سياسي: «این مکان به دوربین مدار بسته مجهز است». مطمئناً این جمله را در برخی از اماکنی که با آن به طور روزانه سر و کار داریم، مي‌بینیم و معمولاً وقتی چنین جمله‌اي را مي‌بینیم ابتدا به دنبال دوربین کذایی مي‌گردیم و سپس موفق یا ناموفق در یافتن آن، خودمان را جمع و جور مي‌کنیم و در رفتارمان دقت بیشتری مي‌نماییم.
رفتاری دون شأن فرهنگ ایرانی با چاشني يك آه!
اشکان بنکدارجهرمی

چرا نمایندگانی چند از مجلسی که قرار است عصاره ی فضایل ملت باشد در برابر دوربین‌هایی که کردار و گفتار آنان را برای جهانیان پخش مي‌کند و حتی آنها را برای نسل‌های آینده ضبط مي‌نماید این چنین بی محابا به هم مي‌تازند و آبروی هم را بی اعتنا به فرهنگ و اخلاق هدف قرار مي‌دهند؟

در سه روز گذشته متأسفانه مردم شاهد ادبیاتی از برخی نمایندگان خود بودند که به دور از شأن جامعه ی ایرانی مي‌نمود. در این چند روزه الفاظی در خانه ی ملت به کار گرفته شد که در هشت سال گذشته شوربختانه به نا حق عرفِ گفتار سیاسی جامعه ی ما شده و شرمساری را برای تک تک ایرانیان عاشق وطن به همراه داشته. دیدن و شنیدن این سخنان مارا یاد آن شب تابستانی مي‌اندازد که بی اخلاقیها در قامت "بگم؟ بگم؟ " به اوج خود رسید و بعد از آن "لولویی آمد و ممه را برد. " تا "آب را بریزد آنجایی که مي‌سوزد. "

و اما از خانه‌اي که به اسم ما یعنی ملت نام گذاری شده، فارغ از مخالفتها و موافقتها که در کلّیت، حق مسلم نمایندگان است، چه دیدیم وچه شنیدیم؟
در سه روز بررسي صلاحيت وزرای پيشنهادی، اظهارات برخی نمایندگان حاشیه‌هاي زیادی را آفرید. نمایندگان چه موافق چه مخالف کلماتی را، با استفاده از تریبون مجلس علیرغم حرمت آن، علیه یکدیگر به کار بردند که گویی پُر عطش به دنبال جایگاهی به دنبال انتقام از همکاران خود و رقبای خویش در خارج از مجلس مي‌باشند. الفاظ به کار رفته در این موارد که به ذکر کوتاهی از آنها اکتفا مي‌کنیم حتی در تخاصمات افراد عادی، نیز رد و بدل شدنش قابل تصور نیست.

چاخان گو، وکیل الدوله، چاپلوس، دست بوس دولت، صندوق عتیقه ی هاشمی و خاتمی، آقازاده ی دله دزد، با چماق مقابل شما خواهم ايستاد، با چماق لری برخورد می‌کنم، اتهام به غرور و تکبر، دستمال کش دولت، یقه پاره کردن برای دولت لب مرزی، ساکت فتنه، کاسب فتنه، پول‌های چندصدمیلیون تومانی که به کار و روزنامه تو کمک می‌شود، ما هم غیر اخلاقی صحبت کردن را بلدیم، من را هم پودر کنید مانند افراد بسیار دیگری را که شما با دستاویز شرعی پودر می‌کنید، مي‌توانید هر راست و دروغی را در هر تریبونی بگویید، نخاله، چهره افراطی که در فتنه نقش داشته، وابسته به سازمان‌های جاسوسی و شبکه‌های بی‌بی‌سی و  VOA(رسانه ی دولتی صدای آمریکا)، شما به خاطر پولش از او (یکی از وزرای پیشنهادی) حمایت می‌کنید، (خطاب به وزیر پیشنهادی دیگر) شما توان نگهداری کیف حاوی اسناد محرمانه را ندارید. (خطاب به همان وزیر پیشنهادی) حتی ارتباط با نهاد سورس برقرار کرد وجلساتی برای انقلاب مخملی فراهم کرد.

برخی اتهامات به افراد غایب در جلسه حتی مسؤولان اسبق نظام در حالی صورت گرفت که این افراد در مقطعی از تاریخ ایران تعداد قابل ملاحظه‌اي آراء مردم را در پشت خود داشته اند و مضافاً این که بیان اتهاماتی بی پایه که بارها نیز از طرف یکی از رسانه‌هاي افراطی در سطح جامعه مطرح شده در جایی که آن فرد را قدرتی در دفاع از خود نیست جز عملی غیر اخلاقی نام دیگری ندارد.
خروج این نمایندگان از دایره ی اخلاق و ادب و حتی مصلحت اندیشی به حدی بود که سر و صدای برخی از همتایانشان نیز در آمد و اَعمال صورت گرفته را آبروریزی برای مجلس نامیدند.

مضاف این که مردمی که شاهد پخش این مراسم بودند مي‌دیدند که چگونه وقتی مباحثی از تریبون مجلس مطرح مي‌گردد که قرار است زندگی آنان را در 4 سال آینده رقم بزند، نمایندگانی چند بی اعتنا به آن در صحن مجلس مشغول قدم زدن و خوش و بش کردن باهم هستند. به طوری که به نظر نمی رسید توجه به رأی اعتماد و ممزوج بودن آن با سرنوشت مردمی که ادعای نمایندگیشان را دارند برای این عده از نمایندگان مطرح باشد.

البته که مخالفان دولت به وقایع مجلس و صحبتهای مطرح شده کاری نداشتند. ایشان مباحثی را مطرح کردند که نشان داد در بررسی صلاحیت وزرا رویکردی سیاسی و نه تخصصی دارند. این افراد که مخالفتشان را نه بر اساس منافع ملی بلکه از دیدگاه منفعت گروهی در زیر سایه ی سنگینی از اتهامات ثابت نشده مطرح مي‌کردند نیازی در خود حس نمی کردند که به سخنان موافقان یا دفاعیات وزیر پیشنهادی گوش دهند. ایشان شاید بهتر از موافقان دولت به نقاط قوت وزرای پیشنهادی واقفند چرا که اگر نقطه ضعف پر رنگی مي‌دیدند خود را ناچار نمی دیدند که تنها به اتهامات ثابت نشده‌اي با محوریت وقایع 88 بپردازند.

کلام آخر این که حتی اگر عده‌اي بی اعتنا به شأن جامعه ایرانی با فرهنگ چند هزار ساله ی آن هستند و اگر ملاحظه ی حیثیت دیگران حتی نیروهای خوش سابقه ی انقلاب را بر اساس اخلاق اسلامی نمی کنند و التزامی هم به رعایت مصلحت جمهوری اسلامی در خود حس نمی نمایند لا اقل در جلوی دوربین تلویزیون به خاطر حفظ شأن خود اندکی آبرو داری کنند.

حسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۲۸
واقعا متاسفم برای ایران بزرگ و متمدن که چه کسایی نماینده مجلسش هستن.به امید مجلسی در شان ایران و ایرانی (110099)
یا هووو
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۰
یه نکته جالب:
ما "مردم" بی قراریم که مبادا هیئت دولت پیشنهادی رأی نیاره،اما"نمایندگان مردم" بی قرارن که مبادا هیئت دولت پیشنهادی رای بیاره!!!
این است فرق اساسی مردم و نمایندگانشان!!!
عجب نمایندگانی!
چقده مردمی اند!!!
دو سال دیگه یادشون میدیم .قرار ما2 سال دیگه... (110236)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۲۵
روحاني: همه باید تحمل آرای‌مخالف را داشته باشیم
زمان نشان خواهد داد که اصلاح طلبان مثل سنوات گذشته در انتخابات بعدی نیز برای امدن و نیامدن ناز و نوز میکنند.قربون خدا برم که خودتون چوپ کارای خودتون رو میخورید و گذشت زمان به شما اثبات کرد که تصمیمات سران اصلاحات چقدر اشتباه و به دور از اینده اندیشی بوده (110358)
محمد علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۲۱
دقيقا ، احسنت ، بعضي مواقع نميدونم چرا مردم و دوستان احساسي فكر ميكنند و در حمايت و كلا افراطي نظر ميدهند ، البته دوستان دوست دارند حمايت و كمك كنند و علاقه دارند به اصلاح طلبان و مخصوصا در اين برهه كه دكتر روحاني منتخب ملت شد و اين خوبه و خيلي هم خوبه ، ولي دوستان مقداري عميق و منطقي انديشيدن نه تنها عيب نيست بلكه بسيار نيك هم ااست ،ً هميشه عيبهارو هم ببينيد و نقد كنيد در ذهنتان ، دوست ما درست ميگه خداشاهده ، اگه به گفته دوست عزيز ،همين ناز و نوزها نبود سال ٨٤ يك اتفاق ديگر رقم ميخورد ، ولي خدا را شكر كه خاتمي با راي دادن در ٢ سال پيش ، بازگشت اصلاح طلبان و مردم را رقم زد و نگذاشت كه حاكميت تك صدايي ادامه پيدا كند ، ولي يادمان هست كه چه انتقادها و فشارهاي غير منصفانه اي بابت راي دادن ايشان ، به ايشان وارد اوردند ولي اكنون و با كمي تعمل و فكر ميتوانيم به ارزش كار ايشان در انتخابات مجلس نهم پي ببريم و بخش اعظمي از اميد و نشاطي كه هم اكنون در كشور حاكم شده و به اميد خداوند متعال تداوم خواهد داشت البته به كوشش و حمايت ما در ٤ سال اينده ، پي ببريم ، البته نبايد ضعف هارا نبينيم و در ذهن خود تجزيه و تحليل نكنيم ، بنده مطمعن هستم ٤ سال بلكه ٨ سال اينده ، دوران متفاوتي را تجربه خواهيم كرد ،مخصوصا در قياس با ٨ سال احمدي نژاد ، ممنون از همه شما هموطنان شريف ايران زمين چه در داخل چه در خارج از كشور ، ( خاك پاي ملت ايران براي من بزرگترين افتخار است ) (111072)
محمد علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۲۳
به نظر من ، در انتخابات اينده افراد كمتر شناخته شده اصلاح طلب بايد براي كانديد شدن نمايندگي مجلس معرفي شن و رسما اعلام نكنند كه اين يا ان اصلاح طلب هستند كه كمتر رد صلاحيت شند و بعد از تاييد شوراي نگهبان به مردم هر شهر اعلام شه كه فلان كانديداها از اصلاح طلبان هستند ، اين روش باعث كمتر رد صلاحيتها ميشه و بعد از تاييد با تلاشهاي تبليغاتي مردم را اگاه كنند و مردم هم فقط به اسم و قيافه و ستادها بسنده نكرده و شخصا تا جايي كه امكان دارد خودشان هم تحقيقات كنند ، خدا شاهده قصدم توهين نيست دوستان و هموطنان نازنين ، اما قبول كنييد كه ايرانيها و مخصوصا در شهرهاي كوچك ، روستاها ، و مناطق محروم كمتر اگاهي در مورد سياست و مسائل اجتماعي اگاهي دارند ، ولي خوب خوشبختانه در انتخابات رياست جمهوري اخير مشخص شد كه بسياري از مردم ، مخصوصا مردم مناطقي كه در اين متن اشاره كردم، اگاهتر نصبت به اين مسائل شدند كه اميدوارم كه تا ٢ سال اينده خود مردم و كساني كه اگاه تر هستند در محيط خانواده خود كساني را كه اطلاعات كافي ندارند را اگاه كرد ، دوستان گرامي اين اميدي كه جاري شده در قلوب ايرانيان ،بسيار خوب و مشخص است كه در حال تحوليم ، عاشق و خاك پاي مردم ايران كه هر جا باشند هستم ، عاشق وطن بودن خيلي حس خوبي دارد ، عاشق واقعي فقط به منافع و نيازهاي معشوق خود و مصلحت و امنيت معشوقش مي انديشد و تمام خوبيها را براي معشوق خود ميخواهد ، به اميد ايراني سربلند و اين ممكن نيست جز با اصلاحات ، اين ممكن نيست مگر انكه عاشقان با هم باشند و پشت هم ، همه ما ايران را دوست داريم ، همه ما ارزو داريم نام ايران در تمام دنيا طنين انداز شود و كشوري و يا شخصي حتي جرات نكند بحث حمله و تحريم را حتي در ذهن خود بررسي كند ، (111132)
a
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۵۲
از این به بعد همه ما ایرانی ها یاد میگیریم که مجلس در راس امور است نه رییس جمهور
به هر آدمی رای دادن میشه این مجلس که هنوز بلد نیستن حرف بزنن.
من بعضی وقتا فک می کنم این مملکت چطوری سر پا مونده با این مسئول ها... (110711)
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۱۷
این مجلس عصاره شورای نگهبانی است که روحانی منتخب مردم لب مرزی تائید صلاحیت میشه و جلیلی 8 درصدی میشه بالاترین سطح صلاحیتش. (111068)
چالش
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۰
قابل توجه ملت عزیز تا در آینده انتخاب «نماینده» خود در خانه ملت دقت و نظارت بیشتری داشته باشند... (110109)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۰۷
وقتی ر ئیستون یواشکی میره تو یکی از دهاتهای دماوند تو شعبه اخذ رای واسه اینکه مهر بخوره پای شناسنامه اش و بگه من رای دادم و شما ها را به حال خودتون رها میکنه باید به فکر همچین روزی هم میبودید
تا شما باشید که انتخابات را تحریم نکنید (110233)
محمد علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۰۳
سلام عزيز هموطن، اخه چرا اين حرف رو ميزني ، بخداي احد و واحد اگه خاتمي راي نداده بود ، در حالي كه خيلي از مردم و اصلاح طلبان راي ندادند و به بقيه هم همين پيشنهاد رو ميكردن كه راي نديد ، اما فرق يه رهبر ، يه نماد و نخبه همين جاست ، اگه خاتمي راي نميداد مطمعن باشيد الان به احتمال زياد الان ما هيچ اميدي در اينده نميديديم ، نميديديم كه عارف و يا روحاني تاييد صلاحيت شن ، اين چند روز نميدونم چه اندازه در جريان نطقهاي اتشين مخالفان تندرو كه اكثرا متعلق به جبهه پايداري هستند و كلا مزاكرات مجلس قرار دارين ولي من اين ٤ روز كاملا دنبال كردم ، و تمام سخنرانيهارو گوش دادم ، مخالفان اكثرا سوالاتشان در باب سال ٨٨ و به قول خودشان فتنه و ،،، از وزرا بود ، حالا با اين حساب اگه سيد ما راي نميداد ، اصلاح طلبان كلا از صحنه سياسي كشور حذف نميشدند؟؟؟؟ بخدا افراطيون منتظر هستند كه از اصلاح طلبان به قول ما جوانها ( سوتي ) بگيرند و همان را چماق كنن و بزنن تو سر اصلاح طلبان كه به جرات ميگم ٧٠٪ مردم ما طرفداراشون هستند و اصلاح طلبان رو ارجح ميدونند ، خاتمي با اون كارش مردم رو از دست امثال جليلي و ،،، نجات داد ، البته نميگم تمام اعمال سيد عزيزمون صحيح بوده ، بزرگترين اشتباه ما و اصلاح طلبان در سال ٨٤ بوده كه منسجم نبوديم و بزرگان اصلاح طلبان اشتباه بزرگشون عدم اتحاد روي يك شخص بوده ، و طرف مقابل هم كاملا از اين وضعيت سوء استفاده كردند و يك ناشناس ( اقاي احمدي نژاد ) رو كردند و به علت عدم اطلاع اكثر مردم نسبت به جناه ها و مواضع جناه ها و احزاب شناخت نداشتند و رئيس جمهور سابق هم در عين تيزهوشي و عدم اعلام رسمي نسبت به مواضع سياسي و وعده هاي مردم پسند و رويكردي كه باعث شد اصولگرايان به طور كامل از ايشان حمايت كردند كه منجر به پيروزي ايشان شد ، به نظر بنده در چند سال اينده ، همه ماها به تصميمي كه جناب اقاي خاتمي گرفتند و اغلب فشارهايي كه بر روي ايشان بود از طرف اصلاح طلبان براي عدم راي دادن ، و ايشان با تدبير و نگاه اينده نگر شان ، راي دادند ، به نيكي و يك كار بزرگ و فداكارانه ياد خواهد شد ، من مطمعنم كه اقاي روحاني فكرهايي دارند و اجرا خواهند كرد كه همه مردم ازعان خواهند كرد نه چند برابر هشت سال قبل بلكه چندين برابر دوران جناب اقاي خاتمي ، رضايت اكثر ما مردم را به همراه خواهد داشت و سخن اخر اينكه از تمامي هموطنان داخل و خارج كه علاقه به وطن در وجودشان است ، مراقب دسيسه هاي برخي جناه ها ي مقابل و بعضي افراد كه خارج از كشورند و هر لحظه در حال مخالفت هستند كه در رسانه ها ميبينيم ، باشيد ، چون خودتان ميدانيد كه ما در چه موقعيتي هستيم و كشور در چه دوران حساسي قرار دارد و به قول رهبري كشور ، كه مخالفان اصل نظام را خطاب قرار دادن ، فقط و فقط به خاطر كشور و مردم ، حمايتهاتون را با همون شور و نشاط انتخابات ٨٨ و ٩٢ و با همان اتحاد و همبستگي از دولت و رئيس جمهور و وزيران حمايت كامل كنيد ، مخصوصا هموطناني كه مخالف اصل حكومت و نظام هستند چه در داخل و چه در خارج كه تعداد كمي هم نيستند ، چون دوستان خوبم ، خدا شاهد است كه جز اين راه بهتري نيست ، بخدا اصلاح طلبان و معتدلين هزاران هزار بار از افراطيون و ،،، بهتر ، تواناتر ، باسوادتر و كلا هم جهت با ما اكثريت مردم هستند و با وجود همين طيفها كه اقبال بيشتري نزد اكثر مردم دارند ، يادمان نرود كه دوران اصلاحات چگونه گذشت ، با تمام اشتباهات و كاستيها و تندرويها و ،،، خداييش نه واقعا فكر كنيد ، عميق فكر كنند كساني كه سنشان قد ميدهد و به ياد دارند دوران اصلاحات را ، كدام بهتر بود ؟؟؟ ٨ سال خاتمي و يا ٨ سال احمدي نژاد ؟؟؟؟ با تشكر (111043)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۹:۴۷
ولی گلم هیچ وقت نشده گرگ در لباس میش را شناسایی کرد (110325)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۴۲
درود بر خاتمی (110373)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۹
این مکان به دوربین مدار بسته مجهز است!
مدعیان دینداری و شریعتمداری حداقل در این کلام تامل کنند که ""عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید"" اما افسوس از همه کس بدان بی توجه اند.
امروز در مجلس از افراد محترم زیادی هتک حرمت شد که قطعا به آنها اجازه دفاع داده نخواهد شد. (110118)
دکترحاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۶
خردگرایان مراقب باشندبه دام افراطیون نیفتندوعقلانیت راحفظ کنند. (110124)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۰
ماشالله رسايى از اين نظر فعلاً مدال طلا رو داره.!!!! (110127)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۶
ما ملت فهیم ایران حداکثر تا دو سال دیگه همه این بی ادبان گستاخ رو از مجلس پرت میکنیم بیرون وجاشون افراد معتدل و باشخصیت روانه خانه ملت می کنیم. (110132)
paniz
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۲۳
بهار ما از تو انتظار نداریم یکی به در بزنی یکی به تخته. بعد از معرفی وزرا از هیچ پستی برای تخریبشون دریغ نکردی. سهم خواهی کردی و هیچ توجهی به سوابق وزرا نکردی. با اینکه اغلب اصلاح طلب بودند اما باعث شدی مردم از روحانی نا امید بشن و در نظرات برخی از مردم به این اختلافات دامن زده شد. حالا هم از نماینده ها میای و انتقاد میکنی. باید یک نقد منصفانه در مورد کابینه بنویسی و سوابق هر وزیر پیشنهادی رو بنویسی تا همه بدونن هرکدومشون چند ساله اصلاح طلبن و موضعشون در مورد موسوی و کروبی چی بوده تا مردوم بفهمند پیش قضاوتهاشون اشتباهه. (110145)
علیمردان
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۳۹
شما کدوم بهار منظورتون است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! (110223)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۳
هرکدومشون چند ساله اصلاح طلبن و موضعشون در مورد موسوی و کروبی چی بوده تا مردوم بفهمند پیش قضاوتهاشون اشتباهه.
حالا اونائی که طرفدار احمدی نژاد بودند چه گلی به سر این مملکت زدند؟؟ (110241)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۲۸
احسنت بر شما.کاشکی امکانش بود که کامنت های منتشر شده در یکی دوز بعد از مراسم تحلیف منتشر میشد تا یه عده ای از دوستان یادشون بیاد در مورد کابیه چی میگفتند (110362)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۵۶
خب... هشت سال استاد ادبياتي چون محمود احمدي‌نژاد داشته‌اند: آب بريزند آنجايي كه مي‌سوزد!! (110157)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۳
از کوزه برون همان تراود که در اوست! (110163)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۴۵
واقعاً قبول دارم
ولی این مطلب بیشتر حکم تف سر بالا را دارد.
نگاهی به عملکرد گذشته برخی اصلاحطلبان و هواداران آنها گویای این مطلب است
بارزترین نمونه انتخابات 88 بود که عده زیر بار رأی مردم و جمهوریت نظارم نرفتند و نظام را متهم به تقلب کردند و به آبروی نظام در دنیا لطمه زدند (110181)
بیزار از دروغ
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۴۷
شما تخلفات قبل از انتخابات را نمی بینید؟ چرا جنتی، الهام و ... اومدند به نفع احمدی نژاد در حالی که شورای نگهبان باید بی طرف می بود. سیب زمینی، سهام عدالت و هزاران خرج از جیب مردم در راه انتخابات یادتون نیست؟ (110378)
مازیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۴۷
خوب شد پخش کردن و مردم شناختنشون. (110183)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۴۸
چاخان گو، وکیل الدوله، چاپلوس، دست بوس دولت و ...
جالبه!
اینها ادبیاتی هستند که رسانه های اصلاح طلب در دوره احمدی نژاد به برخی اشخاص می گفتند
حالا چهطور شده است که شما مدعی شده اید؟!
البته این اتهامات از سوی هر کسی باشد اشتباه است و من مخالف اینگونه ادبیات هستم
ولی شما که ید طولانی در این زمینه داشتید!!! (110184)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۲۹
احسنت بر شما.تازه اسمشم میذاشتند ازادی بیان (110365)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۵۱
اینو میگن نعل وارونه
برادر اینا رو نگفتی
خاتمی گفت لولو رو ممه برد؟ اصلاح طلبا گفتن آب بریزین اونجا که میسوزه؟ هاشمی گفت هاله نور دور من بوده؟ موسوی رفت زن مردم رو تو بغل گرفت گفت چاوز با امام زمان ظهور می کنه؟ کروبی گفت اونقدر قطع نامه بدین که قطع نامه دونتون پاره بشه؟ خوبه آدم با انصاف باشه داداش (110381)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۰۳
اختلاف ادبیات حجت الاسلام خاتمی و رییس دولت اصولگرا گواه همه این صحبتهای شماست ولی چیزی این وسط میماند مسبب این جریان یعنی شورای نگهبان است که با رد صلاحیتهای فله ای این قدر سطح فرهنگی دیپلوماتی ایران را پایین آورد (110207)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۳۲
اخه مگه اصلاح طلبها برای انتخابات مجلس نماینده معرفی کردن که الان میگی شورای نگهبان.عالم و ادم میدونن که اصلاحطلبه ا انتخابات مجلس قبل رو تحریم کردند و الان هم چوبش رو میخورن.از ماست که بر ماست (110367)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۱۰
دقیقاااااااااااااااااااااااااااااا (110922)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۰۹
دوره بعد تکلیفشان را روشن می کنیم. (110210)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۱۰
۸۰ درصدشان الکی اومدند (110211)
اسطوره
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۱۱
با دیدین آنچه ک در مجلس اتفاق افتاد آدم احساس شرم میکنه ک اینا نماینده ملتن و بیشتر ناراحت میشه وقتی بدونه ک همه دنیا دارن میبینن آخه نا سلامتی تمامی اونایی ک تو مجلسن کمترین تحصیلکردشون فوق لیسانسه
امیدوارم مردم 2 سال دیگه در انتخابات مجلس؛ مجلس واقعی رو انتخاب کنه همانطور ک رییس جمهوری واقعی انتخاب کردن و امیدوارم ادبیات دکتر محمود برای همیشه بره (110212)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۱۳
تاریخ ثابت خواهد کرد ک فتنه گران سال88 اصولگراها و طرفداران اونا بودن ک از تمامی اتفاقات سال88 سود بردن و انگار حالا حالاها سود میبرن، ن اصلاح طلبان (110214)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۵۹
گند زدند تو مملکت، حالا حالا هم طلبکارند! وای به روزی که کاسه صبر مردم لبریز بشه (110284)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۴۴
كدوم مردم؟؟؟ همون چهارميليون؟ ها؟ إها؟ بدون چهار ميليون در مقابل ٣٣ ميليون مخالف مردم به فوتي بندند (110376)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۳۱
ههههههههه....
جک سال!!!!! (110296)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۳۶
ادم دیگه چقدر میتونه پررو باشه و حقیقت رو انکار کنه.والا عالم و ادم میدونن که فتنه 88 دسپخت اصلاحطلبها بود.و اصولگراها به خاطر جلوگیری از ایجاد اغتشاش حتی شادی پیروزی هم نکردند (110369)
بابای مدرسه
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۱۰
آخ دلم میسوزه برای اونا که تخلف کردند ولی شادی نکردند فقط به مردم گفتند خس و خاشاک. (110396)
جان نثار رهبر
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۲۰
آیا این حرفها بدتر است یا کارهایی که بعضی اصلاح طلبان انجام می دهند؟ وطن فروشی اصحاب فتنه کمتر از این حرفهاست؟ بروید خودتان را درست کنید (110217)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۲۲
مجلس صحنه كارزا ر سياسي ،گروكشيهاي منافعي،كوبيدن يكديگر بنا به مصالح جناحي،و....تنها چيزي كه نبود انصاف، حرمت به ملت ،وگرايش به وحدت و همدلي (110256)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۳۳
کاش تمام کلمات قصار آقای احمدی نژاد که در هشت سال گذشته ( دوران رشد اقتصادی و شعور فرهنگی) بیان کرده اند را در این مقاله زیبایتان می آوردید تا هم خاطرات گذشته تازه شود و هم بدانیم چه کسی قرارست مصلحت نظام مقدس اسلامی را تعیین کنند. ولی بنده مواردی که شما ذکر نکرده اید را کامل می کنم.او آذر ماه 1386 در خوزستان طی اظهاراتی گفته بود که « وقتي كشورهاي غربي شاهد رشد و پيشرفت ايران بودند هر روز يك قطعنامه تهيه كردند و در شوراي امنيت عليه ما صادر كردند. من امروز به آنها مي‌گويم آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌دان شما پاره شود.»ر تیرماه 1386 در جمع اصناف کشور گفت که « یک قصاب شرافتمند در نزدیکی ما زندگی می کند که از همه مشکلات مردم با خبر است و از وی هم اطلاعات مهم اقتصادی را می گیرم.» (چه مشاورانی)محمود احمدی نژاد در اسفند 1385، در جمع نخبگان استان گیلان گفت که «برخلاف دیدگاه بعضی افراد، من معتقدم زنان گیلانی با حفظ عفاف خود در عرصه‌های مختلف کشاورزی حضور داشته‌اند.» ( که البته باعث اعتراض نماینده رشت " رمضان علی صادق زاده نیز شد)احمدی نژاد در بهمن 1385، هنگامی که برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس رفته بود با اعتراض نمایندگان به گرانی مواجه شد. وی وقتي نمايندگان با اشاره به قيمت گوجه فرنگي به سخنان رئيس جمهور در مورد مهار تورم اعتراض کردند پاسخ داد: «از تره بار نزديک منزل ما خريد کنيد. چرا از جاهاي گران خريد مي کنيد. در محله ما قیمت ها ثابت است.» ( مسخره کردن نمایندگان مردم)«گنده‎تر و گردن کلفت‎تر از تو هم نتوانست غلطی بکند»."یک کلمه از مادر عروس"«آقای لنکرانی مثل هلو می‎ماند»و ............ (110269)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۳۷
تعجبی ندارد.در شرایطی نخبگان جامعه به علت رد صلاحیت امکان حضور در مجلس را ندارند و از سویی متاسفانه جامعه ایران هنوز با فقدان رشد و آگاهی سیاسی لازم روبروست طبیعی است که شاهد حضور افرادی معمولی و گاهی کوچه بازاری در مجلس باشیم (110271)
178رای
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۴۲
نجفی وزیر محبوب آموزش وپرورش بابیش از 170 رای ان شاالله. (110275)
786
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۰۸
ان شاءالله مردم باحضورپرشور خودشان درانتخابات آتی مجلس همچون 22خرداد پاسخ شایسته ای به طیف از نمایندگان خواهندداد. (110287)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۲۴
اون موقع که احمدی نزاد تو مناظره با موسوی هرچی خاس گفت و بعدش امثال کوچک زاده اونو فداکارانه تعبیر کردن گوش اونو میگرفتن ای چیزا پیش نمیومد (110293)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۳۸
دعای طول عمر مُد جدیده؟ (110299)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۸:۰۸
موقع اعلام فهرست‌های گوناگون کابینه در همین سایت بهار شدیدترین حمله‌ها به دکتر روحانی شد و به او وعده‌ی ۴ سال دیگر را دادند.

دیدید روبرویی با این مجلس چقدر دشوار بود؟ (110306)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۵۰
چرا تعجب میکنید ،اینها عصاره همانهایی هستند که بهشان رای داده اند ،عصاره من نیستند که شوکه شوم . (110380)
علی بابا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۱۲
ایول داداش ولی وظیفه ما هم اینه بریم این دفه به عصاره ی خودمون رأی بدیم. (110398)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۲۷
این نتیجه قهر مردم با انتخابات مجلس هستش ازلان آماده بشم برای 2 سال دیگه مجلس هم سو با دولت (110806)
محمد علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۳:۰۱
خيلي اميدوار شدم ، قربون همتون كه انقدر فكر سياسي داريد و جز صندوق راي چيزي رو براي اصلاح نميبينيد ، اين همون اميدي هست كه بين مردم و قلوبشون پخش شده ، از الان به فكر انتخابات مجلس هستيد يعني اميد و هدف ولي يه نكته هم هست ، اينه كه دو سال ديگه زمان انتخابات مجلس هستش ( كه اميدوارم در دو سال پيش رو همه و مخصوصا اصلاح طلبها و معتدلين رفتار و اعمال و تصميمات افراطي اصلاح طلبانه نگيرند كه باعث سوء استفاده تندروهاي اصولگرا بشه ، و اگه اين اتفاق بيوفته ميگن كه : ديدين ما اين رو ميگفتيم كه زد انقلابن و جاسوسن ؟؟؟!!! ) شوراي نگهبان رد صلاحيت كنه اكثر اصلاح طلبان رو و ان موقع خيلي حساس است ، ما بايد حداقل در نبود كانديدهاي اصلاحات ، شركت كنيم و با تحقيق و مشورت با احل فكر و مطلعين ، ميانه رو ترين اصولگراها رو انتخاب كنيم ، نمونش علي مطهري كه انساني فوق العاده شجاع و حامي اصلاح طلبان ميانه رو ، كسيست كه هميشه معتدل بوده و بر احترام به بزرگان جامعه مانند هاشمي و خاتمي و ،،،، تاكيد داشته و از اعتراضات مسالمت اميز دفاع كرده ، نبايد اميد رو از دست داد و هميشه متحد باشيم ، اونوقت هستش به احدافمون ميرسي (111151)