به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۲
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : ۴۴۹۹۱
رشیدپور: آنها را دلواپس‌تر نکنیم!

سالگرد 22 خرداد؛ جشنی به رنگ بنفش(3)

گروه سياسي: سايت اصلاح‌طلب انصاف نیوز، درباره حواشي مراسم ساگرد 22 خرداد، نوشت: قبل از ورود روحانی در میان سخنان مجری چندین بار شعارهایی سر داده می شد؛ از جمله یک بار اکثریت حاضران شعار «درود بر خاتمی، سلام بر روحانی» را سر دادند.
سالگرد 22 خرداد؛ جشنی به رنگ بنفش(3)
همچنین در زمانی هم شعار «درود بر خاتمی، سلام بر موسوی» از سوی بخشی از جمعیت داده شد که با شروع یک بخش موسیقی، قطع شد. مجری سخنانش را با شعری آغاز کرد که سالن را به وجد آورد و روی برخی کلمات آن به ویژه «میر»، به شدت او را تشویق کردند: « رندان سلامت می‌کنند، جان را غلامت می‌کنند / مستی ز جامت می‌کنند، مستان سلامت می‌کنند / آن میر مه‌رو را بگو، وان چشم جادو را بگو / وان شاه خوشخو را بگو، مستان سلامت می‌کنند / آن میر غوغا را بگو، وان شور و سودا را بگو / وان سرو خضرا را بگو، مستان سلامت می‌کنند»

چند نفر از حاضران در دست نوشته‌هایی که بر پشت تراکت تبلیغاتی تصویر روحانی نوشته شده بود، خواستار «رفع حصر» و «آزادی زندانیان سیاسی» شده بودند.

انتظامات داخل سالن، از کسانی که چنین دست نوشته‌هایی در دست داشتند می‌خواستند که آنها را پایین بیاورند اما معمولا توجهی به این تذکرها نمی‌شد.

در زمان ورود روحانی، شعار بخشی از حاضران این بود: «روحانی یادت باشه، موسوی باید باشه». از اینجای حاشیه‌ها، همه در حضور آقای روحانی است.

رضا رشیدپور در بخشی از پیش درآمد مراسم در حضور روحانی گفت که اگر پارسال بنفش بودیم، امسال رنگ پرچم هستیم. او برای هر کدام از سه رنگ یک ویژگی را برشمرد، آنها را از پایینی یعنی قرمز شروع کرد، بعد سفید و در آخر رنگ سبز؛ اما در زمانی که از رنگ سبز نام برد، تقریبا کل حاضران در سالن برای لحظاتی به شدت تشویق کردند.

در مقطعی از برنامه که سالن برای لحظه‌ای ساکت بود، یک نفر فریاد زد «مرگ بر فتنه‌گر» که رشید پور خطاب به او گفت که همه ی این جمع با هر فتنه‌گری در هر جای دنیا مخالف است. پاسخ رشید پور با تشویق حاضران مواجه شد.

در پایان اجرای گروه خوانندگی «استاد حسین» هم بخش زیادی از حاضران حدود 10 بار پشت سر هم شعار «یا حسین، میرحسین» را سر دادند که با شروع صحبت‌های رشیدپور قطع شد.

«پیام ما روشنه، حضر باید بشکنه»؛ این هم شعاری بود که خودجوش شکل گرفت اما رشیدپور در واکنش به آن گفت: قرار شد که ما دلواپسی‌ها را درک کنیم، نه اینکه آنها را دلواپس‌تر کنیم، پس بهتر است که آرامش را حفظ کنیم.

پس از سخنان یک فعال سیاسی به عنوان نماینده‌ی جوانان که از دوره‌ی دانشجویی خود سخن گفت، شعار «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» از سوی بخشی از حاضران سر داده شد.

در زمانی که روحانی برای سخنرانی آماده شده بود، پیش از آغاز سخنرانی، شعار «روحانی زنده باد موسوی پاینده باد» در سالن سر داده شد.

در میانه‌ی سخنرانی روحانی که از وعده‌های انتخاباتی خود سخن گفت، شعارهای «پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه» و «موسوی، کروبی، آزاد باید گردد» از سوی جمع سر داده شد.

وقتی روحانی گفت که گویا کسانی هنوز در دوران حجر زندگی و فکر می‌کنند، شعار «روحانی دوستت داریم» در سالن پیچید.