به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۱۵۶۴۸
مصباحی مقدم: افزایش قیمت حامل‌های انرژی جای نگرانی ندارد

قیمت‌بنزین را گران‌‌كنيد مردم مشکلی‌ندارند!

گروه اقتصادي: در حاليكه سخنگوي دولت هفته پيش رسما اعلام كرد براي جلوگيري از فشار بيشتر به مردم افزايش قيمت بنزين و ديگر حامل‌هاي سوخت منتفي شده است، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مي‌گويد: مردم با افزایش قیمت بنزین مشکلی ندارند!
قیمت‌بنزین را گران‌‌كنيد مردم مشکلی‌ندارند!
مصباحی مقدم گفت: دولت مکلف شده 5 درصد قیمت بنزین را بالا ببرد و درآمد خود را طبق قانون بودجه صرف کند. در جای دیگر هم دولت 38 درصد امکان افزایش قیمت حامل های انرژی را دارد تا منابع مورد نیاز هدفمندی را پوشش دهد . این درحالی است که دولت می گوید تا آخر سال 92 وجه پیش بینی شده برای یارانه نقدی را پرداخت می‌کند از طرفی برای تامین منابع مالی آن جز تکلیف به قانون راهی ندارد. دولت اگر قانون را اجرا کند و قیمت حامل ها را افزایش دهد هیچ جای نگرانی وجود ندارد خصوصا قیمت بنزین جای اصلاح دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: رشد مصرف بنزین خیلی بالا رفته و قاچاق هم افزایش یافته است برای جلوگیری از رشد مصرف و قاچاق راهی جز اصلاح قیمت نیست و اگر انجام شود درآمد مورد نیاز هدفمندی تامین می شود و جلوی قاچاق هم گرفته می شود. در قضیه بنزین ما مشکلاتی هم برای واردات داریم که باید سعی کنیم واردات را بالا نبریم. وی در پاسخ به این سوال که با افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی تورم، مشکلات معیشتی مردم هم بیشتر خواهد شد، چه فکری برای آن خواهید کرد، گفت: مردم طی یکی دوسال اخیر مقداری مصرف بنزین را کاهش دادند مشکلی هم برایشان پیش نیامد و خیلی خوب مدیریت می کنند. وقتی قیمت بنزین بالا برود سفرها را به گونه ای ترتیب می دهند که طول سفر کاهش پیدا کند یا تعداد ماشین ها را کاهش می دهند. درضمن بنزین نهاده ای نیست که روی قیمت سایر کالاها تاثیر بگذارد شاید از نظر روانی اثر سویی بگذارد اما قابل کنترل و مهار است.

مصباحی مقدم گفت: تجربه نشان داده که اگر فضای روانی جامعه مثبت باشد این کار خیلی مشکل نیست. سال اول که قیمت بنزین افزایش یافت مگر این طور نبود که ذهنیت جامعه مثبت بود. قیمت بنزین 7 برابر شد اما آیا واکنش مردم افزایش قیمت در سایر کالاها بود یا مگر تورم بالا رفت؟ نه این اتفاقات نیفتاد. این مسئله برای مردم توحیه پذیر بود چون مردم فکر می کردند که قیمت بنزین خیلی بی معنا و بی خود است و کمتر از قیمت آب خوردن شده است.

۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۰۰
انصافا بنزین لیتری 400 تومان خیلی ارزان و برای دولت پر هزینه است و دولت نباید به دلیل ترس از سوء استفاده منتقدان و بدخواهان این اشتباه رو ادامه بده. بهتره کارشناسان اقتصادی به روشنگری در این باره بپردازند اونوقت مردم هم راضی میشن.
همه چیز رو سیاسی نبینیم، من یک اصلاحطلب دو آتیشه هستم اما حرف مصباحی مقدم منطقی هست در این مورد (122690)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۰۴
نمرديم آدام اسميت ايران رو هم شناختيم. (122691)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۱۲
حتما ایشون خودش رو کل مردم حساب کرده. (122695)
مخدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۱۶
همین الان بابدبختی بی سابقه داریم زندگی میکنیم.لطفاًبیش ازاین ماراشکنجه ندهیدبروید مشگل تحریم رابرطرف کنیدنه اینکه ازسفرخالی مان آب ونمک راهم حذف کنید. (122696)
جمال
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۲۶
جناب اقای مصباحی مقدم نماینده شریف ملت ! شما برای فقط یک لحظه خود را جای یک حقوق بگیر ساده قرار بده با ان همه دقدقه و نگرانی ان هم فقط برای معیشت زن و فرزند خود ان وقت ببینیم باز هم این حرف را میزنید!!!!!!! (122697)
Abad
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۲۸
مصباحی راست میگه حقوق چندمیلیونی نمیگیره که میگیره سفرهاش با ماشین های دولتی انجام نمیشه که میشه پس گور پدر ملت با حقوق های600و700هزارتومانی که همین آلان کفاف اجاره خونه ها و پول آب و برق وگاز نمیده پس باید باچه کوفت کنند هزینه مدارس فرزندان و دارو و درمان وحتی با بالا رفتن کرایه اگر بروند گدایی هم که کسی چیزی نداره که بخواد کمکشون کنه تنها یک راه پیش رو می ماند که آن هم دزدی کردن است؛ وگرنه مصباح مقدم که ناهارش را تو مجلس میخوره حتی هزینه پذیرایی هم که میگیره پس چرا مشکلی ببیند؛بدبخت ما هستیم که تو ایران متولد شدیم با این همه جوان بیکار وجویای کار که پیدا نمیشه (122700)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۲۸
نهايت بي تدبيري نماينده مجلس مي باشد انشالله دولت قيمت را افزايش نمي دهد با تشكر از دولت تدبير واميد (122701)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۱
متاسفانه بعضی از واقعیتها تلخ است و منفی خور زیاد دارد مثل نظری که الان میخوانید ولی واقعیت است غیر از کیفیت پایین بنزین مشکل دیگر اینست که ایران از معدود کشورهایی است که بنزین نسبتا ارزان است (به نسبت قیمت اجناس حیاتی مثل نان و غذا و بعض داروهایی با قیمت میلیونی! ) و در واقع ایران تقریبا ارزانترین نرخ بنزین دنیا را دارد در حالیکه بطور نمونه حتی در یک کشور پیشرفته و مهم دنیا که قطعا با عقل و شایسته سالاری مدیریت شده اند تا به این جایگاه از پیشرفت برسند و در امد سرانه بالایی هم دارند بنزین ارزان ارایه نمیشود چون انها فهمیده اند بنزین ارزان یعنی سوزاندن سرمایه کشور و مردم در اگزوز ماشینها، یعنی سوزاندن دلار، البته نه فقط این، بنزین ارزان یعنی ایجاد سرطان و صد ها بیماری حاصل از الودگی شهرها، بیماریهایی که اول خود مردم را میکشند یا عذاب میدهند ، و بعد بقیه پول مردم و کشور را صرف واردات دارو و دستگاههای گرانقیمت پزشکی میکنند ، مشکل ترافیک و لوده گی تهران و کلانشهر های کشور را میتوان حداکثر در یک دوره 6-12 ماهه ابتدا با تقویت شدید ناوگان عمومی و مترو و بعد با واقعی کردن قیمت بنزین( به منظور کاهش موثر تردد خودروهای تک سرنشین که اغلب خودروهای سطح شهر هستند ) حل کرد البته اگر دولتی قوی بتواند با مصرف سود حاصله از افزایش قیمت بنزین در کاهش قیمت مایحتاج اساسی مردم و ایجاد اشتغال مفید ، مردم را به درستی این تصمیم مجاب کنند. (122708)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۲
خب معلوم ميشه ايشون هم مثل برخي ها جزو مردم به حساب نميان !!! (122710)
احمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۰۱
اگر دست میکردی تو جیبت پول بنزین رو میدادی نمیگقتی بنزین گرون بشه (122723)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۰۶
جنابعالی مشکلی ندارید. لطفا از طرف مردم حرف نزنید.شما که سهمیه دارید و اصلا نمیدونید مشکلات یعنی چه! ماهی خداتومان حقوق میگیرید و در بهترین نقطه شهر زندگی میکنید. فقط از خدا میخواهم که شرایطی بوجود بیاورد که همین درد و محنت و سختی هایی که مردم میکشند شما هم بکشید تا بفهمید مردم دیگه جان به لب شده اند و کمر آنها زیر بار سنگین گرانی و کمبود لوازم زندگی شکسته شده است. فقط خدا کند فقط خدا کند ... (122728)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۰۶
عجیب نیست! نفس جناب مصباحی مقدم از جای گرم میاد: حقوق مکفی،بیمه تکمیلی ، تامین کالاهای اساسی سبد خانوار جهت ایشون با قیمت دولتی و .... مردم عادی که حق استفاده از این امتیازات ایشون رو ندارند باید هزینه ش رو بپردازن (122729)
رضا حمید پور
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۴۸
آقای مصباحی مقدم برای شما مشکلی پیش نمیاد. تو زیر این مشکلات مردم هستن که دارن له میشن. ماشالله نفست از جای گرم بلند میشه. این همه سختی و مشکلات رو پس نمی بینید؟ بهتره بگیم چشمتون رو روی واقعیت ها بستید و فقط دل خوش کردید به شعارها! (122747)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۴۹
مگر بنزین فقط برای مسافرت کردن مردم مصرف داره که اگه گرون بشه مصرف بیاد پایین . بیشترین تاثیر گرانی بنزین روی کالاهایی که با وسایل نقلیه بنزینی جابجا میشن داره که به خاطر کرایه حمل و نقل سرسام آور گرون میشن . یه فکری برای این موضوع بشه لطفا (122751)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۵۰
این جناب آقا بی مشکلی خودش و خانواده‌اش را با بی مشکلی مردم اشتباه فرض گرفته... سواره غم پیاده رو نداره دیگه!!! (122752)
پرواز
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۳۶
خرج که از کیسه دیگران بود خاتم طایی شدن آسان بود باآن حقوق کلان نمایندگی ووسیله دولت وبنزین از پمپ بنزین مجلس قیمت بنزین چه فرقی میکند (122780)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۳۷
اره دیگه جناب مصباحی مقدم اخه چمیدونه بیکاری یعنی چی چمیدونه چه فشاری به مردم بخاط حرف هایی که ایشون و امثال ایشون به امریکا اسراییل و .... می زنند وارد میشه نبایدم ایوشن با زیاد شدن پول بنزین مشکلی داشته باشه (122781)
alii
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۳۹
درود بر این افراد متفکر سیاسی و اقتصادی که این چنین موشکافانه مسائل مردم را بررسی می کنند . (122783)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۵۶
بععععععععله
مردم وضعشون خیلی خوبه
قیمت "کلیه" الان خوب رفته بالا همه سرمایه دار شدن (122786)
معمــــار
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۰۰
آقا، سرور، بزرگوار، محترم!
مرحمت فرموده مارا مس کنید!!!
ما مثل شما نیستیم!
مثل اینکه از فقر و مشکلات حاکم بر جامعه بی خبرید!!! (122788)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۱۴
بازم ننه سرما!!! (122797)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۲۳
مردم دقیقا یعنی کیا؟ (122801)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۲۳
شما مشکل ندارید چون درد مردم را نمی دانید (122802)
الماس
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۴۰
حاجی جون بخدا ما الان شم پول نداریم وای به حال اینکه بنزینم گرون کنیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید (122809)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۴۸
آره جون عمه ات تو که راست میگی (122812)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۰۸
باقیمانده اجمدی نژاد باقی هستند هنوز ! (122824)
ابوسعيدجنابي
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۵۹
شكي نداريم اغي مصباحي برا شما مشكلي ندارد كه بشه ليتري بيست هزارم اخه شما درامد ماهيانتون احتمالا ماهي پنجاه ميليونه حالا لطف كرده و جنابعالي از طرف مردم مايه نگذاريد و بيشتراز اين خودتون را ازچشم مردم نيندازيد/ اخه به شما بايد با چه زبوني گفت مردم كمرشون زير فشار شكسته چرا ميخايد گند احمدي نژاد را با فشار اوردن رو مردم بپوشونيد؟ اي خداااااااااااااااااا كجايي؟ خداااااااااااا موردم (122850)